"De beloften, dat is nog speeltijd"
ma 18/08/08 - "We moeten uitgaan van een goed resultaat, tegen welke tegenstander je ook speelt", zegt Wesley Sonck aan Sporza-journalist Peter Vandenbempt over de partij tegen Duitsland.
"Het verschil tussen de beloften en de A-ploeg is groot." "De wedstrijd tegen Duitsland komt een klein beetje ongelegen door de Olympische spelen, omdat je niet je sterkste ploeg kan opstellen. Maar uiteindelijk is het volgende maand (tegen Estland) dat het zal moeten gebeuren", zegt de spits van Club Brugge. (Belga) Sonck volgt de prestaties van de beloften in Peking: "Tegen Itali? werd er voor het eerst op het scherp van de snee gespeeld, want Nieuw-Zeeland en China stelden eigenlijk niet veel voor."
"We hebben een goede ploeg, misschien wel de enige kans op een medaille", vervolgt Sonck.
Toch nuanceert hij ook de prestaties van de jonge Duivels:
"Je speelt nu wel een groot en mooi toernooi, maar het gaat om niks. Ik noem dat nog altijd de speeltijd.""Het is pas bij de A-ploeg dat je je echt moet bewijzen. En het verschil is heel groot. Kijk maar naar de twee verschillende wedstrijden tegen Itali? met de A-ploeg en met de beloften." "Met jonge gasten alleen gaat het niet""Of je nu 20 of 35 bent, je moet presteren eens je in de nationale ploeg zit. De beloften zijn dan voorbij en dat durven de jongeren wel nog eens vergeten", gaat Sonck verder.
Moeten de Rode Duivels niet gewoon verder gaan met de spelers van de beloften? "Ik wil mijn plaats gerust afstaan aan mensen die beter zijn", zegt de spits.
"Maar, weinigen van de beloften hebben echt al gepresteerd bij de A-ploeg. Er moet meer regelmaat in hun prestaties komen. Er zit toekomst in, maar met jonge gasten alleen kom je er niet."
Het verschil is dat de beloften goed zijn en de A-ploeg niet

Olympische spelen gaat om niks?