Ik ga me al op voorhand excuseren.

Ik word strontziek van die Belgen. Sorry, ik kan het niet verhelpen. Ik snap heel dat hoera-sfeertje niet hoor.
W?t een triestige ploeg is dat zeg. En door 'ploeg' in mijn zin te gebruiken doe ik hen nog te veel eer aan. Het zijn namelijk allemaal ??nlingen. Eilandjes. Iedereen doet maar wat. Er zit gewoon geen ?nkel idee achter. Geen enkel.
En wat gaat dat tr?

???g jongens. Balletje breed, balletje achteruit. Met Witsel als exponent.
Geen ?nkele versnelling in dat spel. Geen enkele verticale gedachte. Altijd maar IN die bal komen, ipv van de bal w?g te lopen, in de diepte dus.
Feit is dat je dit de trainer kan en moet aanwrijven. Ach, Wilmots is gewoon een hulptrainer. Niets meer. Ik word trouwens iedere keer bijna misselijk van die foto's waarin hij met zijn spelers omarmd staat. Zo van 'kijk eens hoe goed ik met mijn spelers opschiet'. Brrr. Zijn assistent-kegelkeszetter Borkelmans is ook zo enen. Dat zijn toch geen homo's he, aub zeg?
Ik kan me moeilijk voorstellen dat de spelers dat graag hebben dat die 2 constant rond hun nek hangen. Ikzelf zou er alvast kotsmisselijk van worden mocht mijn trainer me constant rond de nek hangen.
Maar goed, laat ons puur sportief kijken.
Achterin vormen er zich problemen. Kompany maakt de laatste 2 wedstrijden meer foutjes dan nodig. Foutjes, die op een WK fout?n worden. Moet zich gewoon p??r op verdedigen concentreren.
Vermaelen begint problematisch te worden.
En Toby laat zich keer op keer ringeloren door Bengtson. Wie? Bengtson.
Lukaku is een drama voorin. Een drama. En daar veranderen 4 goals in 2 matchen tegen Janneke en Mieke niets aan voor mij. Laat die goals weg en daar staat gewoon een h??l matige en beperkte spits/voetballer. Wat liep die gisteren ook zonder inspiratie te spelen zeg, 0 diepte in zijn spel.
De Bruyne wordt in de media opgevoerd als 'Onze Draaischijf'. Dan weet je het wel.
Hazard maakt een schitterende goal. Een klasseflits. Maar dat is hij helaas, een flitsenvoetballer. En dat zal hij denk ik voor altijd blijven.
Ik weet het, ik klink h??l negatief. Maar ik zie dan ook werkelijk h??l weinig lichtpunten.
Ik herhaal mijn woorden: het wordt maximum 1/8e finales. Maximum.