http://www.sporza.be/cm/sporza.be/voetbal/BekerVanBelgie/Beker%2B08-09/1.473077
"Kan de ref het tempo misschien niet aan?"di 17/02/09 - Na de return in de halve finale van de beker heeft Hein Vanhaezebrouck scherp uitgehaald naar scheidsrechter Peter Vervecken. De trainer van KV Kortrijk vond dat hij na een fout op Coulibaly een penalty had moeten fluiten.
Het is niet het eerste incident waarbij Vanhaezebrouck uithaalt naar de arbitrage. Op de website van de club maakte de trainer onlangs een compilatie van acht fases waarin KVK volgens hem benadeeld werd.
(PhotoNews)
"Mijn compilatie is inderdaad weer ??n item rijker", reageerde Vanhaezebrouck na de match. Bij zijn tackle op Coulibaly in de zestien had Chen van KVM inderdaad weinig van de bal mee.
"Maar ik had al vroeg door hoe de vork aan de steel zat. De scheidsrechter gaf voor de rust geel aan Oussalah voor een schouder-aan-schouder-duel. In de tweede helft floot hij niet voor een soortgelijke duw van een KVM-speler tegen Barbosa."
"Het waren allemaal van die kleine beslissingen in ons nadeel. Ik zeg niet dat hij al die fouten had moeten fluiten, maar hij moet wel consequent zijn."
"En die gele kaart voor De Beule! Hij wordt met geel bestraft omdat hij te snel een vrijschop wou nemen. Sorry, maar dat was wel 30 seconden na de overtreding."
"Kan de scheidsrechter misschien het tempo niet aan? Heeft hij langer nodig om op adem te komen? Men zegt van niet.."
"Maar ik kan niet begrijpen dat je een ploeg gaat bestraffen die het tempo in de match wil houden. Als die van Mechelen rustig hun tijd nemen en tijd winnen, dan krijgen die geen verwittiging van Vervecken."
"Ik zeg niet dat het opzettelijk gebeurt. Ik heb gewoon vastgesteld."
"Misschien moeten we het op een andere manier aanpakken. Misschien moeten we een brief schrijven? Of onze voorzitter moet maar eens samenzitten met Jeurissen (de baas van de scheidsrechters, red)."
------------------------------------------------------------------------------------------------------
WAHAHAHAAHHAHHHAHAAHAHAHAHAAHAHAHHAHAAHHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAA