Auteur Topic: Over de Veekaa  (gelezen 989284 keer)

Galaxy, Fats Domino, BorisB9, edouard, sv-boerke, Forza Essevee, Habib habibou, pinanti, Porky en 9 gasten bekijken dit topic.

Offline Dikke Nek

• KVK Supporter
  • Leden
  • Essevee!
Re: Over de Veekaa
« Reactie #7700 Gepost op: december 15, 2024, 09:29:07 pm »
Zullen wel weer van trainer veranderen, ook dit jaar weer een remonte?

Beerschot volgens mij al zeker van degradatie PO’s
Kortrijk zal er ook wel bij zitten samen met Cercle

4de plaats zal gaan tussen Stvv, Charleroi, Leuven en Dender denk ik

Je kan niet blijven geluk hebben, dat hebben wij inmiddels ook ondervonden.
Herinner mij nog dat artikel van Cordier & Leterme waar gezegd werd, het is wij of zij ... maar ooit komt het er wel eens van.

Klopt.
Het zit eraan te komen dit seizoen.
Leterme zag het van mijlenver aankomen, wist ook welke de plannen (of gebrek aan) van Tan waren en poetste kwaad en ontgoocheld de plaat. Als je na 2 kwakkelseizoenen blijft aanmodderen, dan weet je genoeg.
Bij een goed bod verkoopt Tan. Aan wie :dat is zijn probleem niet.
We zijn in den aap gelogeerd.

Offline esssevee4life

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #7701 Gepost op: december 15, 2024, 11:16:39 pm »

Herinner mij nog dat artikel van Cordier & Leterme waar gezegd werd, het is wij of zij ... maar ooit komt het er wel eens van.

Klopt.
Leterme zag het van mijlenver aankomen, wist ook welke de plannen (of gebrek aan) van Tan waren en poetste kwaad en ontgoocheld de plaat. Als je na 2 kwakkelseizoenen blijft aanmodderen, dan weet je genoeg.
Hoeveel jaar probeert Tan al te verkopen?
En hoeveel andere profclubs zijn er in dezelfde tijd overgenomen geweest door andere investeerders en hebben toch kortrijk laten links liggen...
Vanaf het begin is die Tan één van de raarste buitenlandse investeerders geweest die we in Belgie al hebben zien passeren, en dat is veelzeggend.
Mijn vrees is dat het gaat eindingen zoals Deinze en dit zou zonde zijn.
Geen enkele club, supporter, speler, medewerker, etc zou dergelijke zaken moeten meemaken.
Ik hoop dat de toekomst mijn ongelijk zal bewijzen.

Op een iets positievere noot, volgend jaar gaan we wel van rol omwisselen. ;)

Offline Pringless

• Gold Member
  • Leden
« Reactie #7702 Gepost op: december 16, 2024, 08:43:53 am »
Ik denk dat het financiële beleid bij Kortrijk wel beter is dan bij Deinze bv. Bij Kortrijk doen ze toch geen gekke transfers of geven ze geen gekke lonen uit.
SV TILL I DIE

Online San Iker

• Leden
« Reactie #7703 Gepost op: december 16, 2024, 08:57:21 am »
Ik denk dat het financiële beleid bij Kortrijk wel beter is dan bij Deinze bv. Bij Kortrijk doen ze toch geen gekke transfers of geven ze geen gekke lonen uit.

Ja, Tan is dan mss wel ne rare kwast, maar vult wel de putten.
Extra uitgeven doet hij mss niet. Maar zonder hem was dat daar al 3-4jaar gedaan.
Wie wil dat nog kopen?
Ze hebben een schimmige Pool gehad zonder geld en de mannen van Burnley die met hun voeten speelden.
Als er een definitieve uitspraak komt in de zaak Diarra, dan mag je helemaal vergeten dat je nog kan verkopen

Offline Djelo

• Leden
« Reactie #7704 Gepost op: december 16, 2024, 09:11:07 am »

Klopt.

...
Op een iets positievere noot, volgend jaar gaan we wel van rol omwisselen. ;)
Gevaarlijke uitspraak 😉

EDIT : quote gecorrigeerd

« Laatst bewerkt op: december 16, 2024, 10:49:37 am door svennay »

Offline esssevee4life

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #7705 Gepost op: december 16, 2024, 07:05:37 pm »
Geen gekke transfers?
Hebben die niet eens in de 10 miljoen betaald voor een spits die eigenlijk voor Cardiff was. Zijn constructies die ik toch ook liever niet zie.
Mijn verwijzing naar Deinze was meer naar de buitenlandse investeerder(s) met grote woorden en beloften, die ze dan niet waarmaken. En vervolgens verdwijnen met de noorderzon.
Alleen het verdwijnen heeft Tan nog niet gedaan.

Offline Vidmar

• Leden
« Reactie #7706 Gepost op: december 17, 2024, 10:28:32 am »
Geen gekke transfers?
Hebben die niet eens in de 10 miljoen betaald voor een spits die eigenlijk voor Cardiff was. Zijn constructies die ik toch ook liever niet zie.
Mijn verwijzing naar Deinze was meer naar de buitenlandse investeerder(s) met grote woorden en beloften, die ze dan niet waarmaken. En vervolgens verdwijnen met de noorderzon.

KVK heeft doorheen de jaren toch een deftig spaarpotje opgebouwd waaraan niet meteen geraakt wordt, zoals PDC wel deed aan onze ook mooi zelf opgebouwde spaarpot destijds.
Ze zijn daar ook altijd blijven de tering naar de nering zetten en teren op goedkope (onbekende) spelers via scouting om met meerwaarde proberen door te verkopen. Met zo'n Moffi is dat aardig gelukt en in het verleden nog vaker. Maar sinds Moffi is dat nu al een tijdje niet meer gelukt.
Die spits van Cardiff werd dus niet met hun spaarpot betaald maar gewoon doorgesluisd via KVK met extern geld.

Deinze had zo'n spaarpot niet en waren volledig afhankelijk van extern geld waarmee dan grote namen werden gehaald enz. Wanneer die buitenlandse investeerder er dan de brui aan geeft en de externe geldkraan toedraait, blijft de club opgezadeld met hun dure spelerslonen die ze niet zelf kunnen betalen en is het over & out.

Wanneer dus Tan er de brui aan zou geven, zie ik niet meteen een faillissement aankomen voor KVK, maar zullen ze wellicht wel een tijdje niet meer op het hoogste niveau voetballen en het moeten doen met nog goedkopere spelers. Tenzij er een goede overname gebeurt door mensen met gezond verstand ipv een maffioos. Maar KVK is nu niet meteen een interessant profiel voor een investeerder om over te nemen. Uitbreiding en/of vernieuwing van hun accommodatie is daar zo goed als onmogelijk waardoor de interessantse spelers met de meeste doorverkoopmarge veel moeilijker te halen zijn. En laat dat nu net hét verdienmodel zijn van de kleine clubs.

Online Fats Domino

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #7707 Gepost op: december 17, 2024, 12:51:20 pm »
Geen gekke transfers?

KVK heeft doorheen de jaren toch een deftig spaarpotje opgebouwd waaraan niet meteen geraakt wordt, zoals PDC wel deed aan onze ook mooi zelf opgebouwde spaarpot destijds.
Ze zijn daar ook altijd blijven de tering naar de nering zetten en teren op goedkope (onbekende) spelers via scouting om met meerwaarde proberen door te verkopen. Met zo'n Moffi is dat aardig gelukt en in het verleden nog vaker. Maar sinds Moffi is dat nu al een tijdje niet meer gelukt.
Die spits van Cardiff werd dus niet met hun spaarpot betaald maar gewoon doorgesluisd via KVK met extern geld.

Deinze had zo'n spaarpot niet en waren volledig afhankelijk van extern geld waarmee dan grote namen werden gehaald enz. Wanneer die buitenlandse investeerder er dan de brui aan geeft en de externe geldkraan toedraait, blijft de club opgezadeld met hun dure spelerslonen die ze niet zelf kunnen betalen en is het over & out.

Wanneer dus Tan er de brui aan zou geven, zie ik niet meteen een faillissement aankomen voor KVK, maar zullen ze wellicht wel een tijdje niet meer op het hoogste niveau voetballen en het moeten doen met nog goedkopere spelers. Tenzij er een goede overname gebeurt door mensen met gezond verstand ipv een maffioos. Maar KVK is nu niet meteen een interessant profiel voor een investeerder om over te nemen. Uitbreiding en/of vernieuwing van hun accommodatie is daar zo goed als onmogelijk waardoor de interessantse spelers met de meeste doorverkoopmarge veel moeilijker te halen zijn. En laat dat nu net hét verdienmodel zijn van de kleine clubs.

Deftig spaarpotje opgebouwd ?? Waar haal je dat ? Stop met zo een verhalen die je uit je duim zuigt.
KVK heeft volgens hun balans een negatief eigen vermogen !!!

Online Koekenaas

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #7708 Gepost op: december 17, 2024, 07:42:11 pm »
Trainer veekaa ontslagen

Offline esssevee4life

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #7709 Gepost op: december 17, 2024, 10:05:31 pm »
Blijkbaar zou Vanderhaeghe terugkeren. Kan niet begrijpen dat je zo iets doet als je ergens eerst ontslagen bent geweest.

Offline boerkens4ever

• Leden
« Reactie #7710 Gepost op: december 17, 2024, 10:21:38 pm »
Toch een vreemde keuze. De Boeck vibes, een oude bekende terug van stal halen.

Offline Naughtius Maximus

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #7711 Gepost op: december 18, 2024, 04:50:43 am »
Trainer veekaa ontslagen
was te verwachten. Ook wel een heel stuk overroepen die kerel. Ze hebben vorig jaar gewoon puur chanche gehad met die penalty die cadeau kregen in die laatste match of het was het ook PO II. Ook Verbauwhede die aan zijn poten zat te zagen. Ik heb vernomen dat vooral die 2 transfers van hem (die Ijstlandse keeper van 1 mioe en die Fosum) hem worden aangerekend. Maar ja : trainers die geld verdiene n op transfers zoeken de miserie eigenlijk zelf.

Online Koekenaas

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #7712 Gepost op: december 18, 2024, 08:19:33 am »
Blijkbaar zou Vanderhaeghe terugkeren. Kan niet begrijpen dat je zo iets doet als je ergens eerst ontslagen bent geweest.
Voor geld danst de beer !

Online Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
« Reactie #7713 Gepost op: december 18, 2024, 09:42:39 am »

Voor geld danst de beer !

Als Leye hier kon terugkeren na zijne stoot, dan verschiet ik in niets meer.

Offline Neleuh1985

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #7714 Gepost op: december 18, 2024, 09:46:21 am »
https://www.hln.be/voetbal/yves-vanderhaeghe-moet-kortrijk-in-1a-zien-te-houden~a066c958/

Al rond met Vanderhaeghe : contract voor 6 maand dat automatisch wordt verlengd bij redding.

Online San Iker

• Leden
« Reactie #7715 Gepost op: december 18, 2024, 02:28:19 pm »
https://www.hln.be/voetbal/yves-vanderhaeghe-moet-kortrijk-in-1a-zien-te-houden~a066c958/

Al rond met Vanderhaeghe : contract voor 6 maand dat automatisch wordt verlengd bij redding.

Meer dan een klein shockeffectje zal dat ook niet teweeg brengen.
Hebben nu 2 belangrijke matchen, op Beerschot en Charleroi
Na de winterstop is het Standard, Anderlecht en Club Brugge.
Dus druk is nu ook wel groot om punten te pakken voor nieuwjaar

Offline esssevee4life

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #7716 Gepost op: december 18, 2024, 03:37:54 pm »

0/6 en het is beslist denk ik voor de degradatie. Beerschot is de laatste tijd thuis ook sterker aan het worden en dat is de zwaktste ploeg in 1A.

Offline Dikke Nek

• KVK Supporter
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #7717 Gepost op: december 19, 2024, 03:18:58 pm »

0/6 en het is beslist denk ik voor de degradatie. Beerschot is de laatste tijd thuis ook sterker aan het worden en dat is de zwaktste ploeg in 1A.

En zijn we dan gered met een 6 op 6?
Nog veel te vroeg voor dergelijke uitspraken/verlangens.
Het vorig seizoen bewees dat het maar gedaan is als het gedaan is.
M.a.w., zoals in de koers : bloemen of ontgoocheling aan de meet.
Geldt ook voor jullie.

Offline esssevee4life

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #7718 Gepost op: december 19, 2024, 06:32:25 pm »

En zijn we dan gered met een 6 op 6?
Nog veel te vroeg voor dergelijke uitspraken/verlangens.
Het vorig seizoen bewees dat het maar gedaan is als het gedaan is.
M.a.w., zoals in de koers : bloemen of ontgoocheling aan de meet.
Geldt ook voor jullie.
Zijn 2 matchen met de grootste impact want volgens mij de 2 andere zwakste ploegen in eerste. Daarom dat een 0/6 dodelijk is volgens mij.
Maar ik hoop dat jullie erin blijven en wij promoveren. Voor mij en velen is de derby de match van het jaar.

Offline Naughtius Maximus

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #7719 Gepost op: december 26, 2024, 10:32:41 pm »
De Veekaa is goed bezig om onze plaats volgend jaar in 1 B over te nemen.