Bij K*K zouden ze stoppen met hun forum 
"Na meer dan 8 jaar hebben we de evaluatie gemaakt met de admin & mods wat er moet gebeuren met het forum
het dalende aantal bezoekers en de verminderende activiteit aan posts (onder andere de beleving voor én na de matchen) heeft ons te doen besluiten om niet langer de tijd én het geld (toch 2-jaarlijks iets meer dan 350 euro) te investeren in dit forum
graag willen we de fakkel doorgeven aan nieuwe admins, mods en mensen met een voldoende technische kennis die ook financieel onafhankelijk dit forum een nieuwe boost willen geven
je kan gerust jantje of mezelf contacteren hiervoor via een PM (om eventueel verder telefonisch te overleggen)
de webhosting verloopt op 26/05/21 ... indien er tegen dan geen waardige overnemer(s) wordt gevonden, dan gaat dit forum dicht ... vanaf dan kan iedereen terecht op de bestaande sociale media (waaronder de facebookgroepen)
we hopen op jullie begrip voor ons standpunt maar hopen dat dit forum alsnog een nieuw leven krijgt om de online veekaa-beleving te hebben
het admin- en mod-team"
Laten we ons kandidaat stellen en de site van hun forum gewoon aanpassen naar een foto van hun lege prijzenkast.
Wie betaalt hier voor dit essevee forum? Titeca?
Ik
Maar de onkosten worden deels (denk ongeveer de helft) vergoed door die vervelende reclame die hier op het forum staat. Dus hoe meer jullie er op klikken, hoe minder ik moet toeleggen.

en ... er zijn gesprekken geweest met Geert Titeca, om samen te werken en/of onder de koepel van de federatie te fungeren... maar omdat ik de "freedom of speech" niet wilde opgeven of belemmeren, ben ik daarop niet verder ingegaan.
Met oprechte dank voor dit initiatief en de inspanningen
Interessant om weten
Dankje, maar ik doe het niet voor de pluimen op mijnen hoed. Al is "eens wat erkenning" zoals nu, ook wel eens prettig.
Het is wel zeer kenmerkend zoals op het kvkforum, dat de leden en bezoekers van een forum, dat na jaren eigenlijk een evidentie vinden (het bestaan en gratis gebruik van het forum) maar de reclame wel erg storend vinden ... maar als de mensen die het draaiende houden plots afhaken, dan hebben ze er plots geld voor over om een behoud te verzekeren. Maar als je spreekt over lidgeld, dan staat het forum op z'n kop. (dit is niet mijn enige forum - en heb alles al meegemaakt en voorgesteld denk ik)
Maar ... ik snap hun achteruitgang niet echt, hier bij Essevee groeien we nog steeds jaar na jaar. Wat betreft leden, views én berichten. De greep en hype van Facebook is wat verdwenen vooral omdat Facebook zeer vluchtig is, je moet es iets zien voorbij scrollen op het werk en het 's avonds willen lezen, 9 op de 10 kan je het zelfs niet meer terugvinden.
Bij KVK zie ik wel één zeer groot probleem en dat is die chatbox, op die manier kanaliseer je alle berichten en trek je gewoon de topics leeg. Men zegt "er is te weinig animo vóór en na de matchen" maar als iedereen zijn commentaren in die chatbox zet, dan verlies je gewoon alle waarde van de topics. Dat is een van de redenen waarom ik toen zo'n chatbox hier ooit is voorgesteld, niet voor te vinden was. (dit is niet mijn eerste forum) De sterkte van een forum is net de subforums, de topics ... als je dan een chatbox plaatst, dan doe je dat allemaal teniet en krijg je een vluchtig Facebook-alike systeem waarbij je ook niets meer terug kan vinden en alle structuur kwijt geraakt.
Het is wel zo, dat naast ikzelf, de moderatoren hier toch ook zeer actief deelnemen. Van mij krijgen ze naast hun taak als moderator, een verregaande vrijheid om mee te discussiëren. Het is niet omdat je moderator bent dat je geen eigen mening mag hebben.
Dus los van mijn inbreng wat betreft inhoud maar ook technisch én financieel, om het boeltje online te houden, 'probeer' ik ook inhoudelijke input (nieuws, artikels, reacties, wedstrijden) te doen samen met de moderatoren. Dus hiervoor ook eens mijn publieke mijn dank aan hun voor hun vele inzet en werk.
Dus moderatoren/webmaster van KVK, als jullie meelezen ... dit waren enkele gouden tips van een ervaren rot om het eventueel nog recht te kunnen trekken! ;-)
Ikzelf zie een forum als een bibliotheek, naslagwerk, bijbel van info ... info dat blijft staan én gemakkelijk op te zoeken is. Daarom ben ik zo'n lijstjes-freak, bronnen-hoer ...