Gisterenvoormiddag kreeg Kortrijk een verlossend telefoontje uit Dubai, waar Georges Leekens met vakantie is. De volgende drie jaar is Leekens KVK-coach. "Dit wordt mijn grootste uitdaging", laat hij weten in Het Laatste Nieuws.
"Kortrijk kon zich pas op de laatste speeldag handhaven in eerste. Het moet zich nu op alle niveaus ontwikkelen tot een ambitieuze eersteklasser. De tijd is kort, het werk moet razendsnel vooruit gaan", zegt Leekens (60).
"Dit doe ik voor de uitdaging
en omdat oude liefde niet roest", luidt het dan weer in Het Nieuwsblad. "Ik had niet gedacht dat het zo snel zou gaan, maar onder vrienden kwamen we eruit." Leekens was 20 jaar geleden al een jaar coach van KVK.
"Met Leekens ben je nooit kansloos"
Kortrijk-voorzitter Joseph Allijns is in zijn nopjes. "Leekens kan een ploeg maken. Hij is een van de beste Belgische trainers. Hij is een garantie op het behoud in eerste klasse. Maar we mikken hoger met hem."
KVK-aanvoerder Brecht Verbrugghe kijkt ook al uit naar de samenwerking met Leekens. "Leekens is een persoonlijkheid. Iedereen traint graag onder hem. Hij kan altijd net iets meer uit een speler halen. En ik ga ervan uit dat hij deuren opent. Er zullen nu spelers voor KVK willen spelen enkel en alleen door Leekens", klinkt het in Gazet van Antwerpen.

Wetende dat er in zijn contract een clausule staat dat hij direct weg mag bij een lucratief bod uit het buitenland, is dit wel een fantastische uitspraak