Schitterende eindplaats uiteraard, ik had het niet verwacht. Op basis van het voetbal niet bepaald verdiend, het is maandenlang barslecht geweest (Dury moest toen ook weer eens buiten) en verder hebben ploegen als Genk, Charleroi en zelfs Westerlo (die kwalitatief beter zijn) een rotseizoen gedraaid (crisis), waarvan wij nu profiteren. Nu goed, 7e plaats is een feit, televisiegeld dat daarbij hoort ook, we mogen m??r dan content zijn met dit seizoen en deze eindplaats. We mogen echter niet beginnen zweven - paar weken terug hadden sommigen het over Uefa Cup. We moeten er rekening mee houden dat die ploegen als Genk (vorig jaar vice kampioen) en Charleroi niet elk jaar zo'n crisisseizoen zullen meemaken, en wij flink ons best zullen mogen doen volgend jaar om dit jaar te bevestigen, laat staan te overtreffen.
Ik ben er zeker van dat we volgend jaar kunnen overtreffen als bepaalde transferts doorkomen.
En waarschijnlijk gaan we oook mooien voetbal spelen ( hoewel we niet kunnen zeggen dat we te weinig scoorden. Hiermee staan we op een 6de of 7de plaats. Grootste probleem dat moet opgelost worden is het aantal tegendoelpunten. Stel u voor dat we daar nog mee op het niveau van bvb Westerlo komen.
Dit is precies wat ik bedoel. Mocht ik jou zijn zou ik mijn voetjes op de grond houden, want een 7e plaats overtreffen met een nieuwe ploeg (we verliezen drie en?rm belangrijke pionnen) wordt onmogelijk volgens mij. Ook al omdat Charleroi, Genk en Westerlo niet elk jaar een crisis zullen meemaken.
Ik hou mijn voetjes op de grond, don't worry.
Het enige dat ik zie is dat de ploeg in aanvallend opzicht zeer goed begint te draaien, maar dat enkel de verdediging eigenlijk nog een zeef is gezien de vele tegengoals. Dit kan dus bijna niet slechter. Als we de verdediging net dat tikkeltje beter maken kunnen er al veel extra punten gepakt worden.
Ik ben dus realistisch. We hebben nu een 7de plaats gepakt zonder echt goed voetbal te spelen en aangezien het volgens mij beter gaat zijn volgend jaar, gaan we denk ik ook voor een 7de of 8ste plaats kunnen spelen.
Maar het lijkt mij niet onmogelijk om bvb voor een 6de plaats te spelen. We eindigen nu niet ver van de 6de plaats en zijn er heel dichtbij geweest. Als we beter spelen ( en die kans zit er volgens mij dik in ), dan kan het zijn dat we toch gaan kunnen meedoen voor die plaats.
Nu zijn we 2 keer in 3 jaar op de 6de en de 7de plaats geeindigd. Mijn prioriteit begint zich dus stilaan te leggen op de linkerkolom waar we ons nu toch aan het inwerken zijn.
Ik kan al niet wachten tot het nieuw seizoen begint

Maar dan nog. Stel dat het niet realistisch is, dan is het niet verboden om te dromen of te hopen he.
Ge kunt dromen en met de voetjes op de grond blijven ook hoor. Het maakt het leven wat leuker als ge achteraf ook kunt relativeren indien het toch anders uitdraait.