In Sportweekend: niks, het verslag op VTM: het lijkt wel alsof Lierse aan de rust 0-4 moest voor staan, op de radio: niks, in Extra Time doorgaans niks, volledig genegeerd (zelfs bij het aflezen van het klassement springen ze van Anderlecht naar Lokeren), in Sportwereld: h?lemaal onderaan een klein artikeltje, onder zo ongeveer al het nieuws van rond de wereld dat ze konden vinden...
Lange tijd heb ik gezegd: ze doen maar; hoe minder aandacht hoe beter. Maar er zijn toch grenzen, nee?! We zijn 23 (!) wedstrijden ver, en Essevee staat nog steeds, oververdiend, op de 2e plaats. En dat met 4 (!) punten meer (en een match minder gespeeld) dan de 3e, en 12 punten meer (!) dan de 7e.
Dit is niet eens meer het kleine clubje dat zich nipt voor PO1 kan/zal plaatsen, dit is een kleine club die met doorgaans 8 Belgen - waaronder heel wat (top)talenten - al een seizoen lang bovenin meedraait en ging winnen op zowel Gent, Kortrijk, Standard als Club Brugge. Dit is een ploeg die na een paar absolute rotseizoenen (en vorig jaar bijna degradatie) de keuze heeft gemaakt om, niet zoals zo ongeveer alle andere ploegen, te investeren in jong geweld, in talenten, in Belgische jongens. Dit is een ploeg die het verdient om in de schijnwerpers te staan.
Opnieuw, ik wil niet calimero zijn, maar na 23 wedstrijden kan je toch beginnen twijfelen vind ik. Dit ligt er vingerdik op. Ik vind het heel normaal dat men vooral aandacht heeft voor de G5, daarom zijn het ook de G5, maar Waregem staat 2e, niet 6e; en niet zomaar, maar met 4 punten meer dan de 3e. En toch krijgen Beerschot, Mechelen, Kortrijk, Lokeren, zelfs Beveren en Lierse meer aandacht dan ons. Het is slechte wil, het kan bijna niet anders. Stel je nu even voor dat dit KV Mechelen was geweest jongens, het lievelingetje met het prachtige publiek (not), dat 2e stond - de kranten stonden er elke week vol van. Joos en co zouden er niet kunnen over zwijgen.
Zum kotzen, die media.