Het is een feit dat de ploeg momenteel niet kan omgaan met wissels van de tegenpartij. Gewoon eens naar de laatste matchen kijken :
Charleroi, we staan 1-3 voor, Charleroi brengt 2 spitsen in en scoort binnen de minuut, daarna kon het nog 8-3 geworden zijn.
Dender : Devlieger heeft nog geen bal moeten pakken als Boskamp er twee spitsen inbrengt. Resultaat gekend.
Genk : We staan voor aan de rust tot Dahmane inkomt. Binnen de vier minuten twee goals.
Kortrijk : Devlieger ook nog geen bal moeten pakken (we spelen niet goed maar komen niet in de problemen), Kortrijk wisselt en plots is het alle hens aan dek.
Met alle respect voor Dury, maar hij moet zorgen dat zijn ploeg hierop kan anticiperen.
Bovendien is het gemakkelijk om op Roelandts te roepen, maar naar waar moet die jongen naartoe met de bal als er maar ??n spits op het veld staat. Jelavic werd dan nog gedekt door drie verdedigers.
Je hebt zeker een punt, maar is dit dan de schuld van Dury - dat de spelers panikeren? Als trainer kan je ?cht niet veel meer doen dan staan roepen tot je blauw ziet van aan de zijlijn, geloof me. Als de ploeg niet draait, als ze panikeren bij de minste wissel van de tegenpartij, dan ligt dat aan de spelers, die misschien niet genoeg capaciteiten/kwaliteiten hebben om daar mee om te gaan. Voor mij is het grootste probleem, zoals 'fox' zegt, het transferbeleid, en bijgevolg ook het gebrek aan een leider op het middenveld.
Waar ze die Sankar? hebben gevonden (en goedgekeurd) is me een raadsel, Jelavic is een schitterende speler (maar de verwachtingen lagen dan ook z??r hoog), Roelandts is ook een goede speler waarschijnlijk maar heeft geen voeling met de club en gaat bijgevolg ook niet voluit - afbollen dus, al weet je zoiets niet op voorhand. Dus, dit seizoen doorstaan, we staan tenslotte 8e en we zitten volop op schema, en volgende zomer eens grote kuis houden ?n enkele goede spelers kopen.
Niet panikeren, het bestuur weet wat het doet, is volop bezig met de toekomst van deze club, en dat dit niet altijd even vloeiend loopt daar kan je als trainer/bestuur soms weinig of niets aan doen. Scouting/transfers moeten beter misschien, ook al zag het er ?rg veelbelovend uit, en ben ik w?l tevreden over Jelavic en Leye bvb, maar het mag beter en het moet gedaan zijn met van die Sankar?-achtige toestanden aan te trekken uit de Franse derde klasse.