Auteur Topic: Speeldag 30 : vrijdag 18/04/2025 - 20.00u : Essevee - RWD Molenbeek  (gelezen 4861 keer)

Koendsv, Fritesso, sv seppe, yslandvoarder, boerke, svzwfan, Azamat, Vidmar, Kind_squi en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline svennay

• Global Moderator
  • Leden
  • Essevee!
Speeldag 30 : vrijdag 18/04/2025 - 20.00u : Essevee - RWD Molenbeek
« Gepost op: april 13, 2025, 10:06:40 pm »
De opdracht was duidelijk... 4 op 9 moest gehaald worden om zeker te zijn van promotie...
Helaas lieten we 2 dikke kansen liggen tegen (op papier) ''mindere'' tegenstanders en haalden we amper 1 op 6.
Het is dus van moeten komende vrijdag thuis tegen RWDM!
Enkel winnen is zekerheid van promotie EN de titel want bij puntenverlies moeten we bang kijken naar wat La Louvière doet op het veld van Lommel...

Wat moet Sven veranderen?
Wie vliegt naar de bank (of verder)?
Wie moet erin?
Wie moet zich gaan bezinnen?
Hoe moeten ze de match aanpakken?
« Laatst bewerkt op: Vandaag om 03:29:26 pm door Frederik »

Offline Neleuh1985

• Leden
  • Essevee!
Re: Speeldag 30 : vrijdag 19/04/2025 - 20.00u : Essevee - RWD Molenbeek
« Reactie #1 Gepost op: april 13, 2025, 10:34:56 pm »
Mijn opstelling zou zijn :
Van Der Gouw
Willen Tanghe Lemoine Nyssen
Nnadi Diop
Challouk
Opoku Vossen Hedl

Offline dot

• Leden
« Reactie #2 Gepost op: april 14, 2025, 08:26:54 am »
Ik hoop vooral dat het publiek zich 90 minuten lang positief gaat opstellen.
De tegenploeg en scheidsrechters intimideren, de spelers aanmoedigen en niet na 5 minuten bij een slechte pass al een eerste fluitje, want dan zou je beter samen met die bidon- en portefeuillegooier gaan manillen vrijdag. We hebben je niet nodig in het stadion.
Het was voetballend te weinig in Lokeren, maar dit ligt niet aan een gebrek aan inzet.
Iedereen is aan het afgeven op de trainer, maar de kwaliteit die de bank momenteel brengt, bewijst ook dat ze niet goed genoeg waren. Je kan dan wel zeggen 'ze zijn kapot gemaakt', maar dat vind ik persoonlijk een gemakkelijk excuus. Het is profvoetbal, als je je kans krijgt, moet je ze nemen.

We spelen thuis voor de titel. 1 match, een bekerfinale, hoe je tot daar geraakt bent, doet er niet meer toe.
Cercle, Westerlo, ... de teleurstellingen van de voorbije weken, het moet een keer draaien in ons voordeel en al dit voorgaande zal dan hopelijk voor een nog grotere ontlading zorgen.
C'mon Essevee!

Offline kulle

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #3 Gepost op: april 14, 2025, 08:38:48 am »
Inderdaad  ,we hebben  het thuisvoordeel en moeten  dat gebruiken.

Online Zigzag

• Global Moderator
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #4 Gepost op: april 14, 2025, 08:46:55 am »
Hopelijk geen Cercle scenario.

Ik moet zaterdag nog allemaal een beetje verwerken. De manier van spelen heeft me veel twijfels gegeven.
Erenbjerg zit alle supporters voor de match op te jutten om dan zo'n match te spelen. Ik vind dat heel ontgoochelend.

We zijn het er allemaal over eens dat Lemoine moet spelen. Barkarson moet er uit, willen naar LB
Voor de rest weet ik het niet zo goed.

Offline Naughtius Maximus

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #5 Gepost op: april 14, 2025, 08:50:24 am »

Ik moet zaterdag nog allemaal een beetje verwerken. De manier van spelen heeft me veel twijfels gegeven.
Erenbjerg zit alle supporters voor de match op te jutten om dan zo'n match te spelen. Ik vind dat heel ontgoochelend.

We zijn het er allemaal over eens dat Lemoine moet spelen. Barkarson moet er uit, willen naar LB
Ik vrees een Cercle scenario en een Westerlo scenario. We hebben sedert nieuwjaar nauwelijks nog een goede match gespeeld, waarom zouden we dit nu wel doen. En die van RWDM zijn killers. al heel veel gewonnnen met 1 goal verschil. Neen, we zitten volgend jaar nog in 1 B

Offline trollie

• Leden
« Reactie #6 Gepost op: april 14, 2025, 09:35:07 am »

Ik vrees een Cercle scenario en een Westerlo scenario. We hebben sedert nieuwjaar nauwelijks nog een goede match gespeeld, waarom zouden we dit nu wel doen. En die van RWDM zijn killers. al heel veel gewonnnen met 1 goal verschil. Neen, we zitten volgend jaar nog in 1 B
Inderdaad...onze grootste hoop ligt nog in Lommel...ik zie het onszelf ook niet afwerken...

Offline JcbDlb

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #7 Gepost op: april 14, 2025, 09:49:20 am »

Het was nu toch niet per se een slechte match? Vooral slecht afgewerkt, akkoord, en zeker geen wereldmatch, maar soms spreken statistieken (verwijten over scorebordjournalistiek incoming) toch voor zichzelf nee?

Ik ben wel akkoord dat bepaalde spelers niet op niveau zijn, maar collectief vond ik het niet per se een slechte match.

Offline isidoor

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #8 Gepost op: april 14, 2025, 09:54:48 am »
Tegen Lokeren zou het de stress zijn die ons de nek heeft omgewrongen met dat slappe voetbal als gevolg + nederlaag. Waarom zou het vrijdag plots stukken beter gaan wanneer de stress nog hoger ligt. Onze ploeg is nog te groen om te promoveren en als we dat dan toch doen door een zege van Lommel, dan is dat toch maar met een wrang gevoel. Maar het is in principe mogelijk. De vraag is dan : Worden we er dan beter van ?

Offline Essevee76

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #9 Gepost op: april 14, 2025, 10:02:08 am »
De tegenploeg en scheidsrechters intimideren, de spelers aanmoedigen en niet na 5 minuten bij een slechte pass al een eerste fluitje, want dan zou je beter samen met die bidon- en portefeuillegooier gaan manillen vrijdag. We hebben je niet nodig in het stadion.
Het was voetballend te weinig in Lokeren, maar dit ligt niet aan een gebrek aan inzet.
Iedereen is aan het afgeven op de trainer, maar de kwaliteit die de bank momenteel brengt, bewijst ook dat ze niet goed genoeg waren. Je kan dan wel zeggen 'ze zijn kapot gemaakt', maar dat vind ik persoonlijk een gemakkelijk excuus. Het is profvoetbal, als je je kans krijgt, moet je ze nemen.

We spelen thuis voor de titel. 1 match, een bekerfinale, hoe je tot daar geraakt bent, doet er niet meer toe.
Cercle, Westerlo, ... de teleurstellingen van de voorbije weken, het moet een keer draaien in ons voordeel en al dit voorgaande zal dan hopelijk voor een nog grotere ontlading zorgen.
C'mon Essevee!

Er zijn hier toch nog mensen met een normale en correcte analyse en reactie.
Als je als profvoetballer je kansen niet kan grijpen, ook al zit je te vaak op de bank, dan moet je liefhebbersvoetbal gaan spelen. Wat een zever dat er hier verschijnt hou je toch niet voor mogelijk. Je hebt met profvoetbal te maken hé en als die bankzitters zich te kort gedaan voelen of zouden zo veel beter zijn dan moeten ze dat verdomme maar bewijzen maar dat doen ze (voorlopig) niet.
Vergeet ook niet dat we pech hebben met de blessures van Lemoine en later Capelle die idd bewees beter te zijn dan Barkarson. Neem daar dan nog eens Nyssen bij die na een fantastisch seizoen helaas uit vorm is en dan heb je problemen hé achteraan. Maar ook dit allemaal is de fout van de trainer zeker?
Natuurlijk heeft de trainer fouten gemaakt maar sommigen gooien hier alles op 1 hoop. Als het zou fout lopen hebben de spelers er evenveel of zelfs meer fout aan. Wie heeft die vele kansen gemist en wie heeft er op momenten slecht verdedigt? In de tweede plaats kom je dan bij het te weinig roteren en gebruik van de bank terecht maar in de eerste plaats zijn zij het die op het veld de kansen missen en de fouten maken verantwoordelijk voor puntenverlies.

Online Koekenaas

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #10 Gepost op: april 14, 2025, 10:25:47 am »
Van Der Gouw
Nnadi Diop
Challouk
Opoku Vossen Hedl
Denk als Willen linksback speelt hij tureluurs gedraaid wordt van die rechtsbuiten van rwdm.

Offline Neleuh1985

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #11 Gepost op: april 14, 2025, 10:51:29 am »
Van Der Gouw
Nnadi Diop
Challouk
Opoku Vossen Hedl
Denk als Willen linksback speelt hij tureluurs gedraaid wordt van die rechtsbuiten van rwdm.
Ik vrees er ook voor. Heel jammer dat Capelle er (denk ik) niet bij zal kunnen zijn. Maar is Stavros of Paugain een betere optie?

Offline mogul

• Leden
« Reactie #12 Gepost op: april 14, 2025, 11:07:38 am »

C'mon Essevee!

Er zijn hier toch nog mensen met een normale en correcte analyse en reactie.
Als je als profvoetballer je kansen niet kan grijpen, ook al zit je te vaak op de bank, dan moet je liefhebbersvoetbal gaan spelen. Wat een zever dat er hier verschijnt hou je toch niet voor mogelijk. Je hebt met profvoetbal te maken hé en als die bankzitters zich te kort gedaan voelen of zouden zo veel beter zijn dan moeten ze dat verdomme maar bewijzen maar dat doen ze (voorlopig) niet.
Vergeet ook niet dat we pech hebben met de blessures van Lemoine en later Capelle die idd bewees beter te zijn dan Barkarson. Neem daar dan nog eens Nyssen bij die na een fantastisch seizoen helaas uit vorm is en dan heb je problemen hé achteraan. Maar ook dit allemaal is de fout van de trainer zeker?
Natuurlijk heeft de trainer fouten gemaakt maar sommigen gooien hier alles op 1 hoop. Als het zou fout lopen hebben de spelers er evenveel of zelfs meer fout aan. Wie heeft die vele kansen gemist en wie heeft er op momenten slecht verdedigt? In de tweede plaats kom je dan bij het te weinig roteren en gebruik van de bank terecht maar in de eerste plaats zijn zij het die op het veld de kansen missen en de fouten maken verantwoordelijk voor puntenverlies.
Ok, dan ligt het niet aan de trainer é volgens jouw.  Een beetje psychologie zou iedere mens wel moeten hebben.
Voetballer zijn mensen, geen robotten die plots in 10 minuten moeten overpresteren waar ze de rest van het seizoen nog geen blik kregen van de coach .
Gert Verheyen zei het onlangs nog, zelfvertrouwen is het belangrijkste bij een voetballer. 
Dan heb je 1 uitzondering op de 10 die dat eventueel wel kan,maar 9 niet!
Dus al die zever over ' het is profvoetbal ' of 'ze hebben maar dat te doen of 'ze verdienen zoveel geld', dat is allemaal waar, maar dan nog is dat geen garantie dat het in het kopje goed zit.   
Je moet proberen om als coach daar tegen geen fout te maken.  Als je die fout niet maakt gebeurt niet wat er nu aan het gebeuren is.
Als een speler maanden niet goed presteert, is het nu Vormer,Jeppe of Hazard en je hebt iemand op de bank zitten die niet moet onderdoen maar nooit zijn kans krijgt, ja dan heb je zoiets voor! 
Het zou ook geen drama moeten zijn wanneer er een Lemoine of Rommens eens uitvalt of Tanghe met kwetsuren toch moet spelen.  Daar heb je een bank voor verdomme!  En die werd niet gebruikt!  Zo simpel is het!
En nu hopen dat we het toch halen!

Dat is

Offline Porky

• Leden
« Reactie #13 Gepost op: april 14, 2025, 11:45:08 am »
Vd gouw
Nyssen      tanghe     lemoine    paugain
                    Diop        nnadi
Gavriel                                            opoku
                   Vossen    hedl

Online Koekenaas

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #14 Gepost op: april 14, 2025, 11:56:44 am »
Zou me niet verbazen als Rommens fit is ?

Offline alijas

• Leden
« Reactie #15 Gepost op: april 14, 2025, 12:15:40 pm »
In interview voor  match meldde Sven, dat Rommens wel klaar zou raken tegen vrijdag.
Heeft een spierblessure, trainde wel nog niet mee vorige week, en zou niets te maken hebben met transferitis.

Offline scott

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #16 Gepost op: april 14, 2025, 12:21:06 pm »
Zou me niet verbazen als Rommens fit is ?

Ze gaan in alle geval proberen, hij staat al terug op het trainingsveld.
Maar of dit een goed idee is, dan betwijfel ik....

Voor mij moeten Barkarsson en Erjenberg er zeker uit, eventueel ook Vossen en Nyssen.
Vervangers Lemoine en Challouk, en eventueel Hedl en Paugain.

Online Djelo

• Leden
« Reactie #17 Gepost op: april 14, 2025, 03:08:02 pm »
Ik zou nu ook op geen 4 plaatsen wijzigen voor deze cruciale match. Enkel Lemoine in de ploeg maar hoe fit is die ?

Opletten voor die Sambu, die is echt rap en goed.

Vooral er 200% voor gaan met z’n allen, niet zoals Tanghe bij de 1-0 van Lokeren
« Laatst bewerkt op: april 14, 2025, 03:11:20 pm door Djelo »

Offline kulle

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #18 Gepost op: april 14, 2025, 03:24:47 pm »
Klopt, maar  hoe fit is Tanghe?, hoe hij de laaste  weken vooruit wandelt,en zijn passen,voor zijn blessure was hij echt goed,ik denk niet 100% fit

Offline mogul

• Leden
« Reactie #19 Gepost op: april 14, 2025, 03:45:17 pm »
Klopt, maar  hoe fit is Tanghe?, hoe hij de laaste  weken vooruit wandelt,en zijn passen,voor zijn blessure was hij echt goed,ik denk niet 100% fit
2.  Voor zijn blessure gaf hij perfect verre ballen, was hij fysiek sterk,liet niemand passeren.  Na zijn blessure toch wel veel veel minder en zijn lange ballen trekken er niet meer op. 
Kan een Rommens in 1 week fit zijn?  Is Lemoine volledig fit?
Voor mij waren Barkason,Jeppe,Nnadi en Vossen de zwakste tegen Lokeren.
Barkason en Jeppe vervangen aub door Paugain. Speelde in zijn carrière al op links.  Barkason was een gevaar voor eigen ploeg.  Jeppe kon geen enkele bal controleren, deed werkelijk niks goed.  Vervangen door Challouk.
Nnadi zijn niveau was dat van iemand die niet goed in zijn vel zit, die geen kracht meer had om daar bovenuit te stijgen.  Als het kan vervangen door Rommens en in dien Rommens niet fit is door Lemoine en als Lemoine niet fit is dan kan je niet anders dan Nnadi er inzetten.
Ik zou Vossen wel laten staan en Opoku terug een hele match op de flank en niet zoals in Lokeren.
Maar alles is nu 'een twijfelgeval'.  We hadden tegen Seraing veel kansen,maar scherpte ontbrak.  We hadden iets minder kansen tegen Lokeren maar nog genoeg om doelpunten te maken.  Het experiment met Opoku naast Vossen te zetten was niet geslaagd,moest sneller worden aangepast.