Auteur Topic: Speeldag 27 : zaterdag 29/03/2025 - 20.00u : Essevee - RSCA Futures  (gelezen 3786 keer)

Offline Fats Domino

• Leden
  • Essevee!
Re: Speeldag 27 : zaterdag 29/03/2025 - 20.00u : Essevee - RSCA Futures
« Reactie #40 Gepost op: maart 30, 2025, 09:13:56 am »
T schijnt dat Rommens volgend seizoen terug naar RWDM zou gaan.
Moet ie dan mee doen de laatste match?

Online Zigzag

• Global Moderator
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #41 Gepost op: maart 30, 2025, 09:26:46 am »
Winnen is nu het enige dat telt,maar een goeie match van ons was dit niet.
We beginnen veel te mak en te tam.  Tot minuut 30 bijna geen gevaar.
Wij hadden in totaal een 5 tal penalty fases.  De eerste was een zuivere penalty op Opoku!  Natuurlijk niet gegeven.  Dan 2 keer afgevlagd voor buitenspel die er in de verste verte niet was. 
Hendl was zwak,voetballend,bal bijhouden,kans afwerken( goal Diop,niet klaar zijn op subliem balletje Jeppe)pas
geven (op Jeppe) die te ver was. 
Verdedigend hadden Tanghe en Willen het moeilijk met de diepe ballen die er te gemakkelijk kwamen( door te weinig druk van Jeppe en Hendl) waren we in duels niet scherp en agressief genoeg.  Diop en Rommens op de goal en die kans van Futures bij 2-1 stand deden het heel slecht.  Willen bij de goal kon op buitenspel spelen,maar was niet alert genoeg.
Die kans van Diop in de tweede helft moet erin. Ennio zijn uittrappen en zijn dribbel, levensgevaarlijk!
Bij Anderlecht terug een zwak elftal gezien met een heel zwakke Kano gezien.  De enige deftige speler is die De Cat.
Vossen en Nnadi mochten er eerder in vond ik.
Maar voornaamste NU is winnen, hoe is van minder belang en met de terugkeer van Vossen zijn we sterker dan met de zwakke voetballer Hendl. We hadden 26 schoten op goal,waarvan 7 in kader en 3 goals.  62 procent balbezit,5 penalty- gevallen.  We verdienden dus meer dan terecht de overwinning.  Wel raar dat slap begin.
Volgende week vrijdag eerst Patro - RWDM, ik gok op een gelijkspel, daarna La Louf-Borains(ik gok winst La Louf) dan beginnen we onze match met de kans om terug op 1 te komen.  Verder kijk ik niet.

Bwa ik deel je mening toch niet helemaal.

Eerste halfuur was moeizaam, maar dat kwam ook omdat Anderlecht goed en hoog druk kwam zetten.

Online Porky

• Leden
« Reactie #42 Gepost op: maart 30, 2025, 09:36:14 am »
Die 30 'supporters' van rsca of moet je ze waregemnaren zonder smaak noemen.. triestig.. staan provoceren alst 1-1 wordt.. een heel jaar zie je ze niet..

Offline Costermans

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #43 Gepost op: maart 30, 2025, 09:51:49 am »
We spelen niet als een kampioenenploeg, weinig druk naar voor, zeer afwachtend, blijkbaar toch veel stress doordat we telkens als laatste spelen waardoor het van moeten is.
De belofte ploegen hebben duidelijk aan kwaliteit ingeboet (behelve Cub Next), vond Anderlecht eigenlijk heel erg zwak.
Maar we wonnen en dat is het enige dat nu telt. Hopen op Patro en volgende week terug aan de leiding en zeer dicht bij promotie, wellicht zijn zowel Essevee als RWDM zeker van promotie bij de laatste wedstrijd, dat kan hopelijk bevrijdend werken voor ons.

Online San Iker

• Leden
« Reactie #44 Gepost op: maart 30, 2025, 09:52:06 am »
Wij hadden in totaal een 5 tal penalty fases.  De eerste was een zuivere penalty op Opoku!  Natuurlijk niet gegeven.  Dan 2 keer afgevlagd voor buitenspel die er in de verste verte niet was. 
Hendl was zwak,voetballend,bal bijhouden,kans afwerken( goal Diop,niet klaar zijn op subliem balletje Jeppe)pas
Verdedigend hadden Tanghe en Willen het moeilijk met de diepe ballen die er te gemakkelijk kwamen( door te weinig druk van Jeppe en Hendl) waren we in duels niet scherp en agressief genoeg.  Diop en Rommens op de goal en die kans van Futures bij 2-1 stand deden het heel slecht.  Willen bij de goal kon op buitenspel spelen,maar was niet alert genoeg.
Die kans van Diop in de tweede helft moet erin. Ennio zijn uittrappen en zijn dribbel, levensgevaarlijk!
Bij Anderlecht terug een zwak elftal gezien met een heel zwakke Kano gezien.  De enige deftige speler is die De Cat.
Maar voornaamste NU is winnen, hoe is van minder belang en met de terugkeer van Vossen zijn we sterker dan met de zwakke voetballer Hendl. We hadden 26 schoten op goal,waarvan 7 in kader en 3 goals.  62 procent balbezit,5 penalty- gevallen.  We verdienden dus meer dan terecht de overwinning.  Wel raar dat slap begin.
Volgende week vrijdag eerst Patro - RWDM, ik gok op een gelijkspel, daarna La Louf-Borains(ik gok winst La Louf) dan beginnen we onze match met de kans om terug op 1 te komen.  Verder kijk ik niet.

Eerste halfuur was moeizaam, maar dat kwam ook omdat Anderlecht goed en hoog druk kwam zetten.

Hoh dat vond ik niet
Hun druk was hoog maar niet goed, je raakte er altijd makkelijk onderuit. Maar dan stokte het op de glank meestal bij Capelle/Barkarson of Gavriel.
Die laatste zijn niveau is ook gewoon veel te laag. Gewoon zijn statistieken houden hem in de basis-11.

Het spelniveau was ok, het tempo veel te laag.
Tanghe en Willen idd niet goed gisteren.

Aan zo’n matchen als gisteren zie je wel wat je volgend jaar in (hopelijk) 1A nodig hebt.
Nieuwe CV’s, linksback, flankspeler.
En wat we nie persé door gisteren weten, maar al lang een doelman en diepe spits.

Offline ManU

• Leden
« Reactie #45 Gepost op: maart 30, 2025, 10:08:57 am »
La Louvière heeft ook een magere 0-1 achter de kiezen zeker !? In doel bij Genk een 16-jarige, een debutant van 15 jaar… vroeger was dat de leeftijd van de Scholieren…

Online Porky

• Leden
« Reactie #46 Gepost op: maart 30, 2025, 10:24:10 am »
Als we winnen op seraing.. is er dan groot scherm voorzien tegen lokeren?

Offline toptrainer

• Leden
« Reactie #47 Gepost op: maart 30, 2025, 10:26:22 am »
Mij lijkt vooral Rommens zijn man te laten lopen bij tegendoelpunt...

Offline mogul

• Leden
« Reactie #48 Gepost op: maart 30, 2025, 10:28:27 am »

Hoh dat vond ik niet
Hun druk was hoog maar niet goed, je raakte er altijd makkelijk onderuit. Maar dan stokte het op de glank meestal bij Capelle/Barkarson of Gavriel.
Die laatste zijn niveau is ook gewoon veel te laag. Gewoon zijn statistieken houden hem in de basis-11.

Het spelniveau was ok, het tempo veel te laag.
Tanghe en Willen idd niet goed gisteren.

Aan zo’n matchen als gisteren zie je wel wat je volgend jaar in (hopelijk) 1A nodig hebt.
Nieuwe CV’s, linksback, flankspeler.
En wat we nie persé door gisteren weten, maar al lang een doelman en diepe spits.
2. 

Offline mogul

• Leden
« Reactie #49 Gepost op: maart 30, 2025, 10:42:00 am »
Mij lijkt vooral Rommens zijn man te laten lopen bij tegendoelpunt...
Zeker.  Maar de fases ervoor geen druk.

Offline mogul

• Leden
« Reactie #50 Gepost op: maart 30, 2025, 10:51:57 am »
Zal die match niet halen, staat nu op 9 kaarten.  Al weet ik niet of je 1 of 2 wedstrijden langs de kant moet staan bij 10 gele kaarten.

Offline esssevee4life

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #51 Gepost op: maart 30, 2025, 10:52:51 am »
Als dat het geval is moet je hem dan nu nog laten spelen aangezien RWDM een rechtstreekse concurrent is. Willen toch niet opnieuw een gevalletje Kums?

Online Jens Flamand

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #52 Gepost op: maart 30, 2025, 11:01:51 am »
Zal die match niet halen, staat nu op 9 kaarten.  Al weet ik niet of je 1 of 2 wedstrijden langs de kant moet staan bij 10 gele kaarten.

2 wedstrijden idd bij 10 kaarten.

Offline isidoor

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #53 Gepost op: maart 30, 2025, 11:26:23 am »
Zit altijd met een dubbel gevoel. Je wil dat ze promoveren, maar anderzijds weet je ook dat het niveau te laag is voor 1A op dit moment. De snelheid waarmee gespeeld wordt in 1A ligt veel hoger dan in 1A. Vandaar dat ik mij afvraag of we geen 2de Beerschot gaan worden bij promotie naar 1A.

Online Porky

• Leden
« Reactie #54 Gepost op: maart 30, 2025, 11:34:42 am »
Zit altijd met een dubbel gevoel. Je wil dat ze promoveren, maar anderzijds weet je ook dat het niveau te laag is voor 1A op dit moment. De snelheid waarmee gespeeld wordt in 1A ligt veel hoger dan in 1A. Vandaar dat ik mij afvraag of we geen 2de Beerschot gaan worden bij promotie naar 1A.

Dan is het maar zo..

Online Djelo

• Leden
« Reactie #55 Gepost op: maart 30, 2025, 11:54:56 am »
Volgend seizoen ook maar maximaal 1 degradant in 1A. Toch iets meer ademruimte dan het playdowns systeem van nu. Als we overgaan ben ik vooral benieuwd naar welke sponsors we kunnen aantrekken want je hoort toch verhalen van grote sponsors die enkel willen sponseren in 1A. Geen idee of dit effectief zo is

Dan is het maar zo..

Online Koekenaas

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #56 Gepost op: maart 30, 2025, 12:26:07 pm »
T schijnt ??!??

Offline mogul

• Leden
« Reactie #57 Gepost op: maart 30, 2025, 01:12:45 pm »
Volgend seizoen ook maar maximaal 1 degradant in 1A. Toch iets meer ademruimte dan het playdowns systeem van nu. Als we overgaan ben ik vooral benieuwd naar welke sponsors we kunnen aantrekken want je hoort toch verhalen van grote sponsors die enkel willen sponseren in 1A. Geen idee of dit effectief zo is

Dan is het maar zo..
Inderdaad.  In 1A hebben we echt wel extra sponsors nodig,want we gaan gevoelig moeten versterken.
Maar het kan é, Dender is toch een voorbeeld dat je met gerichte,niet te dure versterkingen zelfs (verdient imo) boven de laatste 4 kunt eindigen.  En volgend jaar is het zoals je schrijft,1 degradant.
Er is ook geen andere optie dan overgaan.  Doen we dat niet,dan zie ik niet in dat we volgend jaar de financiële kracht hebben om mee te doen voor promotie.
Het moet dit seizoen gebeuren!!!

Offline esssevee4life

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #58 Gepost op: maart 30, 2025, 01:53:43 pm »
Dit zeg ik met alle respect voor de andere clubs maar denk wel dat we onze voet kunnen zetten tegen de helft van de ploegen in 1A.
We gaan ook anders kunnen spelen. Nu zijn wij de topploeg die het spel moeten maken. In 1A kunnen we ervoor ook kiezen om muurtje te zetten en te hopen op die 1 counter. Vraag zal zijn hoe we ons versterken en wie vertrekt over hoe we gaan spelen.

Online San Iker

• Leden
« Reactie #59 Gepost op: maart 30, 2025, 06:01:38 pm »
Ik vraag mij eigenlijk ook af wie er gisteren niet 100% was
Naar het einde van de opwarming toe kwam Sven naar buiten (doet dat nooit)
Nnadi moest plots intensiever opwarmen.

Als de match 5min bezig was moest hij weer gaan opwarmen

Dus toch weer duidelijk iemand niet 100%