Auteur Topic: Speeldag 26 : zaterdag 15/03/2025 - 16.00u : Francs Borains - Essevee  (gelezen 6112 keer)

Online svennay

• Global Moderator
  • Leden
  • Essevee!
Speeldag 26 : zaterdag 15/03/2025 - 16.00u : Francs Borains - Essevee
« Gepost op: maart 10, 2025, 09:38:26 pm »
Wederom een onnodig verlies, 0 op 6 en RWDM dat haasje-over doet naar de leiderspositie...
Ondanks dat we overwicht hebben slagen we er maar niet om bepaade matchen in een plooi te leggen met als resultaat dat je her en der gemor begint te horen.
Rechten we de rug komende zaterdag tegen Francs Borains, waarvan we tot nu toe niet konden winnen, en zetten we wederom een stapje richting promotie?

Wat moet Sven veranderen?
Wie vliegt naar de bank (of verder)?
Wie moet erin?
Wie moet zich gaan bezinnen?
Hoe moeten ze de match aanpakken?

Offline mogul

• Leden
Re: Speeldag 26 : zaterdag 15/03/2025 - 16.00u : Francs Borains - Essevee
« Reactie #1 Gepost op: maart 10, 2025, 11:22:13 pm »
Hedl en Jeppe eruit,Challouk en Traoré erin.  Werkt het niet, wisselen.   Geen rare vervanging a la Siebe Van Keymolen aub.  Niks, absoluut niks tegen die jongen, maar ik schat andere spelers momenteel hoger in.

Offline Costermans

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #2 Gepost op: maart 11, 2025, 08:04:18 am »
Akkoord Challouk en Troare in de ploeg

Offline Fredje SVZW

• Leden
« Reactie #3 Gepost op: maart 11, 2025, 08:15:46 am »
Nog 250 tickets over in het bezoekersvak. Is niet ver en je mag met de auto gaan ! Vullen, zou ik zo zeggen! Vocaal stellen die als thuisfans NIKS voor, het komt dus allemaal van onze kant. Met hoe meer, hoe beter. Op een zaterdag om 16u, voor 10 euro...komaan jongens ! Sportief dan: Ik blijf hopen dat Vossen speelt. Liep gisteren 8,5 km aan ruim 14 km/u. Dat is (voor de sporters onder ons) een pittig tempo. Al kan hij maar een uurtje meedoen, zijn aanwezigheid in de box is heel belangrijk ! Chalouk ipv Jeppe vind ik ook een goed plan.

Offline Zigzag

• Global Moderator
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #4 Gepost op: maart 11, 2025, 10:07:14 am »
Jeppe deed het helemaal niet goed tegen Beveren.
Tegen Lommel was die ook wel echt niet minder dan de Challouk die we gezien hebben de vorige matchen.

Waarom niet met beide spelen?
Hedl op de bank en veel beweging en switches vooraan?

We komen met te weinig spelers in de 16m als een flankspeler de bal heeft.
Opuku doet dat wel als Gavriel de bal heeft (zie kans minuut 1). Maar aan de andere kant is dat veel minder het geval. Als Opuku de bal heeft, staan ze hoogstens met 2 in de 16m. Dat is Hedl en Diop, met Jeppe op 16m en vaak is dat enkel de spits.

Offline JcbDlb

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #5 Gepost op: maart 11, 2025, 10:38:06 am »
Mijn ticket is alvast gekocht, nog eens een mooie verplaatsing vanuit het verre Aarschot! We schreeuwen ze naar de overwinning!

Offline WAREGEM_ACAB

• Leden
  • voor wie? voor ESSEVEEE!!!
« Reactie #6 Gepost op: maart 11, 2025, 12:23:34 pm »
Mijn ticket is alvast gekocht, nog eens een mooie verplaatsing vanuit het verre Aarschot! We schreeuwen ze naar de overwinning!

Zo hoort het! Nu is het aan ons, meer steun is meer kans op kampioenschap. Respect

Offline BorisB9

• Leden
« Reactie #7 Gepost op: maart 11, 2025, 06:13:25 pm »
Nnadi er sowieso in want het is weer een knollenveld. Jeppe op de bank.

Offline Fredje SVZW

• Leden
« Reactie #8 Gepost op: maart 12, 2025, 10:56:27 am »
Na 2 pittige individuele looptrainingen op zaterdag en maandagochtend, stond Vossen opnieuw op het trainingsveld en trainde met de bal, korte sprints, ...Wellicht (als hij geen hinder meer heeft), is de volgende stap vandaag??? met de groep trainen. Indien hij dit kan vandaag, morgen en vrijdag, zie ik Jelle zaterdag meespelen (misschien nog op de bank beginnen). Fysisch is hij bij de sterkste van allemaal. Cross our fingers

Offline Ervee

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #9 Gepost op: maart 12, 2025, 11:28:48 am »
Mooi nieuws. Ik hoop wel dat ze hem van de bank laten komen: in de start van de wedstrijd wordt er door frisse verdedigers nog wat harder aangepakt. Een nieuwe blessure erbij van hem kunnen we missen als de pest.

Online Koekenaas

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #10 Gepost op: maart 12, 2025, 01:51:28 pm »
Na 2 pittige individuele looptrainingen op zaterdag en maandagochtend, stond Vossen opnieuw op het trainingsveld en trainde met de bal, korte sprints, ...Wellicht (als hij geen hinder meer heeft), is de volgende stap vandaag??? met de groep trainen. Indien hij dit kan vandaag, morgen en vrijdag, zie ik Jelle zaterdag meespelen (misschien nog op de bank beginnen). Fysisch is hij bij de sterkste van allemaal. Cross our fingers
Als hij fit is op de bank beginnen en inbrengen enkel als het nodig is ? Is dan nog 2 weken naar de volgende match .

Offline Thraso

• Leden
« Reactie #11 Gepost op: maart 12, 2025, 05:10:29 pm »
Naar mijn info zal het nog 3 weken duren vooraleer Vossen terug is.

Offline Wen ma dadde

• Leden
  • 8790
« Reactie #12 Gepost op: maart 12, 2025, 10:14:52 pm »
Ik weet maar 1 ding, dat we moeten en zullen winnen zaterdag!! Loop al heel de week met stress (gezonde).
T is nu echt van moeten en ik hoop oprecht dat de spelers dit ook weten, en willen! We gaan weer eens met een mooi aantal zijn lees ik en ik hoop dan ook dat iedereen zonder stem naar huis en met 3 punten!!!
We gaan dat daar doen beven en tonen dat Waregem niet klein te krijgen is!!! Voor wie? Voor de club, kleuren en de stad!!!

Offline WAREGEM_ACAB

• Leden
  • voor wie? voor ESSEVEEE!!!
« Reactie #13 Gepost op: maart 12, 2025, 10:53:40 pm »
Nog 150 tickets beschikbaar, meer dan genoeg dus.

Offline koenie69

• Leden
« Reactie #14 Gepost op: maart 13, 2025, 12:17:16 pm »
Als rwdm en la louviere vrijdag winnen en wij zaterdag niet is het over en uit.

Offline alijas

• Leden
« Reactie #15 Gepost op: maart 13, 2025, 01:08:03 pm »
Anton Tanghe en Zulte Waregem zijn leider af na 0 op 6: “Zitten in mindere periode”

via KW  12-03-25

Het is dan toch gebeurd: Zulte Waregem stond sinds speeldag 12 onafgebroken op kop tot speeldag 24, maar de Boeren zijn leider af. Voor de tweede week op rij werd er verloren. Na de 0 op 6 neemt RWDM de koppositie over. “We mogen niet panikeren”, zegt Anton Tanghe.

Het was zo’n match waarin Zulte Waregem 27 keer naar doel schoot, waarvan zeven keer tussen de palen. De tegenstander Lommel deed dat zeven keer, drie keer op het doelkader. Na vier minuten kon het eigenlijk al 0-2 staan. Gavriel ontdeed zich van zijn verdedigers, Opoku knikte op de doelman. Rommens verstuurde dan een vrije trap, Willen mikte opnieuw op het sluitstuk en werkte de rebound over.

De Limburgers staken even de neus aan het venster, met een flauwe trap van Lalic na twee keer vermijdbaar balverlies. Diop trapte te zacht, Erenbjerg kon Hedl – nochtans met een strakke, goeie voorzet – niet bereiken en op slag van rust tikten Rommens en Erenbjerg de verdediging tureluurs. De Deen koos voor de verkeerde optie en wou nog afleggen. “Het was telkens net niet”, analyseert Anton Tanghe. “Ofwel misten we ons schot, ofwel werd er een bal van de lijn gehaald, ofwel legden we breed toen we moesten trappen, ofwel misten we onze controle. Dat waren kleine dingetjes die niet meezaten.”

Tijdrekken

Na de pauze zagen we niet veel beterschap. Essevee speelde een versnelling te traag, waardoor Lommel uit de problemen kon blijven. Het moet wel gezegd dat het tijdrekken van de bezoekers op den duur ergerlijk werd. Tot er op het uur een mooie variatie werd uitgevoerd op hoekschop. Erenbjerg kwam alleen ingelopen. Met zijn techniciteit zou het een koud kunstje moeten zijn om die bal weg te leggen, maar de aanvallende middenvelder miste zijn schot. Cappelle leverde dan een prima voorzet af, Hedl mikte zijn kopbal over de kooi. Opoku ontbond dan zijn duivels langs de zijlijn. Erenbjerg zijn trap werd afgeblokt. Opoku nam weer over en krulde naar de verste paal. Maar je kunt het al raden: net naast.

Lommel bleef dan maar tijd rekken en aasde op één puntje. Zeven minuten voor affluiten bediende Hedl de mee opgerukte rechtsachter Nyssen. Die deed alles goed, maar zijn inzet werd door Wouters van de lijn gehaald.

Twee penalty’s

En dan heb je daar weer het spreekwoordelijke gezegde in de voetbalwereld: wie zijn kansen niet afmaakt, kan het deksel op de neus krijgen. Tanghe bevond zich tussen twee aanvallers en miste zijn kopbal. Willen wou ingrijpen en Correa ging gewillig neer in de zestien: strafschop. Salah zette de 0-1 op het bord in minuut 90.

Wat volgde was nog een knotsgek slot. Door het vele tijdrekken waren er zeven minuten extra tijd. Hedl mikte onbegrijpelijk nog op Lommel-verdediger Amankwah, maar die kreeg het leer tegen de hand: ook strafschop en rood. Eerst Diop, dan Hedl en uiteindelijk Rommens gingen achter de bal staan. De aanvoerder zag zijn elfmeter gestopt worden en Nyssen mikte de rebound naast. Eindstand: 0-1.

“Ik heb eigenlijk nog nooit een penalty gemist”, zegt kapitein Nicolas Rommens. “De teleurstelling is groot, maar ik nam mijn verantwoordelijkheid. Of het met stress te maken heeft? Ik weet het niet. Of er discussie was wie de strafschop ging trappen? Nee. Er zijn vooraf duidelijke afspraken gemaakt. Dat er anderen rond de bal stonden, was om de penaltynemer te beschermen.”

En dan was er nog die strafschop aan de andere kant. Was er een reukje aan de fase die daar aan voorafging? “We waren aan het pushen. De hele wedstrijd was onze restdefensie in orde als ze probeerden te counteren”, zegt Anton Tanghe. “Tijdens één fase was er lichte twijfel en ik kwam tussen twee man. Ik probeerde die bal weg te koppen, maar ik voelde iets in mijn rug, dus ik ging neer. Negen op de tien keer krijg je die fout mee, maar nu niet. Ik moet de beelden nog bekijken, maar ik denk dat het een lichte penalty was. Hij deed het slim en ging over het been van Lukas. Het is jammer dat Lommel dat ene moment kon uitbuiten waarop we niet aandachtig genoeg waren.”

Ook Rommens vond de penalty licht. “Ik moet de beelden nog eens bekijken, maar volgens mij hield Lukas zich nog in en ging hij gemakkelijk neer. Het is nu zo, we kunnen dat niet meer veranderen en moeten focussen op de volgende wedstrijd.”

Het was ook al opvallend dat Anton Tanghe aan de match mocht beginnen. Er was vooraf gezegd dat de centrale verdediger niet inzetbaar was tot de internationale break. Maar de spoeling is dun, vorige week viel Laurent Lemoine uit. “Het kwam ook voor mij als een verrassing”, zegt Tanghe. “De blessure van Laurent had er ook mee te maken. We zitten wat in nood. De scans waren positief en ik heb er alles aan gedaan om fit te zijn. Fysiek was het niet gemakkelijk en heel zwaar.”

5 op 15

De recente 5 op 15 laat dus zijn sporen na. Zulte Waregem is leider af en eerste achtervolger op RWDM, die één punt meer heeft. La Louvière won niet afgelopen speeldag en volgt op twee punten van Essevee. Is er sprake van paniek, zo vijf wedstrijden voor het einde van de competitie? “Na het laatste fluitsignaal kwamen we samen met de groep en is er gezegd dat we rustig moeten blijven”, zegt Rommens. “We moeten niet panikeren, maar vooral de kopjes bijeensteken. Het geluk dat we de voorbije weken misschien hadden om bijvoorbeeld hier thuis twee keer een 0-2-achterstand op te halen, ontbreekt nu misschien. Er was geen onrust in het team. Op een gegeven moment was het eenrichtingsverkeer tegen Lommel. Dat scorend vermogen keert wel terug.”

Komende zaterdag staat er een verplaatsing naar Francs Borains op het menu. “Dat is toevallig een ploeg die ons de laatste twee seizoenen niet gelegen heeft”, waarschuwt Tanghe. “We zitten in een mindere periode, maar we mogen nu niet gaan panikeren. Al een heel seizoen spelen we sterk voetbal. Het is niet omdat we een paar mindere resultaten hebben neergezet, dat we dat nu in onze kopjes mogen laten sluipen. We moeten er in Francs Borains vol voor gaan en dan zien we wel weer.” (JC)

Offline Fredje SVZW

• Leden
« Reactie #16 Gepost op: maart 13, 2025, 02:06:17 pm »
Reacties van Koenie69 zijn de waarheid, maar leest niemand graag. Dat weten we allemaal, maar het moet eerst nog gebeuren. Lierse zit in de winning mood, La Louvière draait ook niet echt vlotjes (kon in Luik verloren hebben). Ik zie Lierse daar wel iets halen (sorry, Koenie). Beveren zit ook in de winningmood, en RWDM gaat ooit wel NIET met 1-0 winnen, hoor. Ik hoop dat die 150 kaarten nog de deur uitgaan. Dat zou daar altijd volle bak moeten zijn ! En naar Seraing mogen ze gratis bussen inleggen, hé zeg ! Patro doet dit vb nu ook, naar Lommel (al gaan die amper 2 bussen kunnen vullen, maar soit...). Aan de club om nu een geste te doen (en dat op de dag van Vlaanderens mooiste). We zien wel, eerst nu zaterdag in de focus zetten !

Offline Vidmar

• Leden
« Reactie #17 Gepost op: maart 13, 2025, 02:53:29 pm »
Reacties van Koenie69 zijn de waarheid, maar leest niemand graag. Dat weten we allemaal, maar het moet eerst nog gebeuren. Lierse zit in de winning mood, La Louvière draait ook niet echt vlotjes (kon in Luik verloren hebben). Ik zie Lierse daar wel iets halen (sorry, Koenie). Beveren zit ook in de winningmood, en RWDM gaat ooit wel NIET met 1-0 winnen, hoor. Ik hoop dat die 150 kaarten nog de deur uitgaan. Dat zou daar altijd volle bak moeten zijn ! En naar Seraing mogen ze gratis bussen inleggen, hé zeg ! Patro doet dit vb nu ook, naar Lommel (al gaan die amper 2 bussen kunnen vullen, maar soit...). Aan de club om nu een geste te doen (en dat op de dag van Vlaanderens mooiste). We zien wel, eerst nu zaterdag in de focus zetten !

Naar wat ik hoorde zouden er inderdaad door De Ronde geen bussen meer beschikbaar zijn voor naar Seraing.

Offline RudyVS

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #18 Gepost op: maart 13, 2025, 03:58:33 pm »
Ik hoor links en rechts via bevriende journalisten (Het Nieuwsblad/Play Sports) dat Sven Vandenbroeck toch wel ter discussie zou staan bij het bestuur. Zijn er mensen met inside info vanuit de bestuurskamer die deze roddel kunnen ontkrachten of net niet?

Online Koekenaas

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #19 Gepost op: maart 13, 2025, 04:26:50 pm »
Als rwdm en la louviere vrijdag winnen en wij zaterdag niet is het over en uit.
En als rwdm en la Louviere verliezen en wij zaterdag winnen ?