Ik ben zelf ploegafgevaardigde (delégue) bij Avelgem. Daar mag je op alle niveaus NIET meedoen als je geschorst bent. Dus niet spelen bij de beloften als je geschorst bent bij de eerste ploeg. (of omgekeerd). Maar soit...speelt dat nu zo'n rol. Ik heb wat moeite met de panikeurs hier die plots klamme handen krijgen. Ik zag een Essevee die 2x goed voetbalde, het overwicht had, de 0 kon houden en op een rotslecht veld gewoon de pech had dat de afwerking in gebreke bleef. Ik zag een RWDM dat telkens met het kleinste verschil won. Dat is ook geluk, maar kan niet blijven duren. Ik zie Patro-La Louvière komend weekend op de kalender staan. Trouwens, je moet niet naar RWDM kijken, je moet naar de 3de kijken voor promotie, dat zeg ik al een heel jaar. Kampioen en promotie, dat gebeurt zelden dezelfde wedstrijd. RWDM heeft nog een relatief makkelijk programma, La Louvière minder en bovendien staan wij met een wedstrijd minder op te teller. Rustig blijven vooral. Bij een zege tegen Genk, wat ik logisch zou vinden, leg je de bal weer in het kamp van de concurrentie. En ja, laat die brede kern nu maar eens tot zijn recht komen. Hedl, Simoens, Nnadi...we vragen al een tijdje om ze bezig te zien. Het is misschien het moment, met de blessures.