Als je elke match moet bibberen tot het eind, als je de nul nooit kan houden, als je zit met 2 zwakke keepers, als je aanval te weinig voorstelt, als je twee doelpunten incasseert tegen een tienerploegje uit Genk, als de beste spelers niet altijd opgesteld worden, als je weet dat je volgend seizoen niet meer kan rekenen op Vossen, als ....
Dan kan je niets doen in 1A. Ik zie elk weekend voetbal in de Jupiler League en weet daardoor al lang dat het verschil heel,heel groot is met 1B.
Zouden we beter spelen dan Beerschot ? Ik dacht het niet. Dan kan je voorspellen wat er gebeurt bij promotie.
De grootste verschillen zitten in snelheid, kansen benutten, overzicht.
Ik ben in Geel geweest en schrok van de traagheid van spelen en de twee tegengoals die we slikten tegen de laatste in de rangschikking.
Heb een dubbel gevoel : je wil dat ze promoveren en tegelijkertijd besef je dat je in 1A niets kan doen.
Jammer, maar dat is voor mij de realiteit.
We moeten wij niet iedere keer bibberen. Ook tegen Jong Genk,1 van onze slechtste wedstrijden,moesten we in principe heel de match niet bibberen. We moeten meestal bibberen doordat we momenteel een middelmatige keeper hebben, maar bibberen in het spel? Neen. Vorig jaar wel, iedere match!
Dit jaar hebben we een betere,jongere ploeg dan vorig seizoen. Om in 1B kampioen te spelen kan het met deze ploeg, met een extra centrumspits en een betere doelman stijgen de kansen meer.
Indien we overgaan dan moet men inderdaad dan versterken, dat weet iedereen.
Deze match met onze sterkste ploeg en volledige overtuiging aanvatten is niet hetzelfde als hoe we deze match speelden. Daarbij,OHL kan in principe meedraaien met de top 6!!!
Wij gaan, indien we overgaan, moeten wedijveren met andere ploegen, dat weet men nu al.
Maar zo dramatiseren, is echt totaal niet nodig!
Wat had jij dan verwacht? Jij bent expert in 1A, wat had jij dan verwacht? Dat wij,met een mindere ploeg,OHL gingen verslaan? Match tegen Anderlecht niet gezien? Hun wedstrijd tegen oa Antwerp thuis?