Geen nood om de ploeg af te branden voor een zwak half uur, maar toch blijven het twee weggegooide punten.
Ennio bracht waarvoor VDB hem in de ploeg zet: veel meevoetballen en met groeiend vertrouwen. Bij het eerste doelpunt vond ik het vooral een probleem dat de FB speler mocht aanleggen van daar. Bij het tweede zag hij er vanuit mijn hoek gezien erg slecht uit, op beelden is het al meer een én-én verhaal.
Qua coaching vond ik de startopstelling vreemd maar de eerste helft gaf hem wel gelijk: het stond goed en enkel het goaltje ontbrak. Dat coaches via een "zwaargeblesseerde" keeper eigenlijke time-outs kunnen doorvoeren, ik denk daar wat van (voordien had Ehrenbjerg zeeen van ruimte), maar zolang er van bovenaf niet opgetreden wordt kan een individuele scheids weinig doen.
Wat ik wel een zwaktebod vond was de Challouk > Nnadi wissel. Challouk vind ik een heel leuke speler, maar hij had zaterdag zijn match niet. Ik snap dat VDB wou ingrijpen tegen de veranderde tactiek van FB na de rust (want ondanks de twee goals kwamen ze al meer vooruit) maar door terug te plooien haalde hij onze druk in het centrum eruit en op de flanken waren Nyssen en Barkarson baas tot dan. NU kwam er prompt ruimte. Vossen erin leek me dan beter: heel ander type dan Challouk, maar wel meer die druk vooruit. We hebben een prima bank, maar daar missen we wel nog een wissel (tenzij Sergeant daar zou kunnen fungeren, maar die heb ik nog niet genoeg aan het werk gezien om te oordelen).
Terzijde, Atli was ook wel (niet onbegrijpelijk) op tegen het slotkwartier, eens Cappelle daar minuten gunnen was een idee, zeker tegen tien man. Zou Atli dinsdag wat rust gunnen, want tegen RWDM gaan we hem nodig hebben.
Nog een zij-gegeven: die laatste gele van Diop, daar moet hij toch mee opletten. Op 70 meter van de goal moet je zo niet inkomen. Straffe atleet met goede voeten die ons niveau overstijgt, maar soms wil hij te hard forceren (zie ook die poging tot lob voor de rust). Was verder wel weer erg belangrijk voor ons. Ik vond Rommens een van zijn betere matchen spelen tot minuut 60, maar hij verzoop mee nadien.
Alles samen voelde dit wel meer als een accident de parcours dan een foutief patroon. Uit leren en vooruit blijven kijken. 20/27 is een prima rapport op dit punt: het zou me verbazen als les Loups dit kunnen aanhouden en RWDM is een mede titelkandidaat. De andere kandidaten kregen al kloppen: Deinze is wisselvallig en sukkelt naast het veld, Lommel kan moeilijk een wedstrijd doodmaken, Eupen al helemaal.
Kleine edit: pluim voor Ehrenbjerg. 4G+4A dit seizoen. Enkel Ziani van RWDM (3G+5A) en Sow van Lierse (2G+6A) doen even goed in onze reeks.