Hert niveau van de jonge refs wordt er niet beter op, hoor...Bourdau'hui floot dit weekend KVK-Genk. Die ging een belachelijke penalty aan Genk geven...gelukkig is er een VAR in 1A. Dit was echt afstotelijk slecht gefloten. Wacht maar tot er straks in de 1/16de finales van de Crocky cup eens gemist wordt en er daardoor een 1A-ploeg uit zou gaan. Dan ga je wat horen. 1B komt qua pers te weinig in de belangstelling om deze feiten als "erg genoeg" te beschouwen. Het feit dat ze voor toppers dan plots 1A-refs aanduiden, zegt genoeg over de "gewoonlijke refs" in 1B.
Niet akkoord, de jonge refs als Simon Bourdeaud'hui en Lothar D'hondt zijn voor mij weldegelijk een verrijking. Ik ken ze persoonlijk en geloof me vrij, ze steken heel veel tijd in analyses en voorbereiding van een match, en ik vind ze een verademing. Bij mijn weten zijn hun fouten sinds de eerste speeldag op één hand te tellen. Of ga je liever terug naar de tijd van Joeri VDV en Nzolo?
Ps: die penalty op de Genk speler was vanuit de positie van Bourdeaud'hui weldegelijk een fout, en hij stond er vlakbij maar wel van in de rug. Via een ander standpunt is de schwalbe al iets duidelijker. Daarvoor dient een VAR he.
En daarbij, een penalty TEGEN Kortrijk is ALTIJD juist, toch?