Auteur Topic: Speeldag 7 : zondag 06/10/2024 - 16.00u : Essevee - Club NXT  (gelezen 5279 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.838
Re: Speeldag 7 : zondag 06/10/2024 - 16.00u : Essevee - Club NXT
« Reactie #60 Gepost op: oktober 07, 2024, 09:57:52 am »
En zeggen dat we in nog geen enkele wedstrijd de scheids mee hadden.
Tegen Eupen ingebeelde strafschop tegen.
Tegen Anderlecht zou het 2de doelpunt met VAR wel geteld hebben maar lijnrechter vlagt voor buitenspel en scheids fluit ook 1st de goal af om ze dan plots toe te kennen....bizar zonder VAR.
Gisteren...tja...als je het niet weet en je staat op de lijn dacht ik dat ze het moeten door laten gaan.
Constant fouten tegen krijgen voor heel lichte fouten.
Ze hebben het ons nog niet makkelijk gemaakt.
Als dikke Hein zo n wedstrijd wint maakt hij op de persconferentie gehakt van de arbitrage en zegt hij dat het al niet de 1ste keer is.

Offline japarov

  • Leden
  • Berichten: 2.206
Re: Speeldag 7 : zondag 06/10/2024 - 16.00u : Essevee - Club NXT
« Reactie #61 Gepost op: oktober 07, 2024, 10:43:35 am »
met Challouk en Opuku heb je meer balvastheid, techniek en combinatievermogen.
Het ziet er goed uit.

De manier waar we Brugge vastgezet hebben eerste 30 minuten , hebben we wel niet volgehouden 2de helft zodat het toch altijd nagelbijten is tot op het einde.

Het is vooral Diop die de pressing zeer goed en zeer intelligent uitvoert

Geen promotie dit seizoen = vertrek Diop .

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.835
  • Essevee!
Re: Speeldag 7 : zondag 06/10/2024 - 16.00u : Essevee - Club NXT
« Reactie #62 Gepost op: oktober 07, 2024, 10:51:34 am »
met Challouk en Opuku heb je meer balvastheid, techniek en combinatievermogen.
Het ziet er goed uit.

De manier waar we Brugge vastgezet hebben eerste 30 minuten , hebben we wel niet volgehouden 2de helft zodat het toch altijd nagelbijten is tot op het einde.

Het is vooral Diop die de pressing zeer goed en zeer intelligent uitvoert

Geen promotie dit seizoen = vertrek Diop .

Moeilijk te zeggen, maar ik denk dat het interessanter is om Diop te verkopen als je het goed doet in 1B dan als je onderaan in 1A staat.
Dus denk dat het sowieso interessant hem dan te verkopen.



Online anotherboerke

  • Leden
  • Berichten: 364
Re: Speeldag 7 : zondag 06/10/2024 - 16.00u : Essevee - Club NXT
« Reactie #63 Gepost op: oktober 07, 2024, 10:54:55 am »
Het is ongezien wat een laag niveau de scheidsrechters hebben in 1B.
Gelukkig hebben ze ons (nog) geen punten gekost. Valt die 2 - 2 gisteren (nog een hele mooie redding van Enio) en je gaat met een ongelofelijk slecht gevoel die interlandbreak in. Idem met de match op futures, idem met match op Eupen.
Het mooie van onze ploeg dit jaar is dat je weldegelijk ziet dat er fighting spirit inzit, ondanks de vele tegenvallende beslissingen. Bij het scoren vieren ze harder, bij een tijdswinst zie je Diop het publiek opjutten, na de match maken ze minutenlang een kring met het team, bij balverlies sprintje terugtrekken om bal te veroveren enz...
Daarnaast zie je dat er systeem inzit. Op een bepaald moment wisselen Opuku en Challouk heel natuurlijk van flanken. Had dit de vorige jaren nog nooit gezien. Druk zetten, gebeurt in team verband en niet meer individueel. Middenvelders kennen hun taken. Bal wordt veel vlugger rechtdoor gespeeld ipv laterale ballen.
Uiteraard zitten er nog te veel foutjes. Ik houd mijn hart nog te veel vast met een Willen of Tange aan de bal en collectief slikken we nog te makkelijk nonchalante en vermijdbare goals.
Ondanks we nogmaar in het begin zitten, en ondanks een 15 op 15 ben ik gewoon nog eens heel tevreden dat we momenten van mooi voetbal zien. Na heel wat donkere jaren komt de zon nog eens door de wolken piepen en dat stemt me heel erg hoopvol.

Offline Porky

  • Leden
  • Berichten: 5.232
Re: Speeldag 7 : zondag 06/10/2024 - 16.00u : Essevee - Club NXT
« Reactie #64 Gepost op: oktober 07, 2024, 11:04:53 am »
Iemand de foto's van de buitenspelsituaties?

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.838
Re: Speeldag 7 : zondag 06/10/2024 - 16.00u : Essevee - Club NXT
« Reactie #65 Gepost op: oktober 07, 2024, 11:07:05 am »
Nagel op de kop.
Dan zie je ook waarom Traore niet start.
Beheerst de looplijnen niet, weet niet waar te lopen, moet constant bijgestuurd worden....en dan heb ik het vooral op zijn verdedigende taken.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.838
Re: Speeldag 7 : zondag 06/10/2024 - 16.00u : Essevee - Club NXT
« Reactie #66 Gepost op: oktober 07, 2024, 11:42:14 am »
Het is profvoetbal dus zouden ze wel VAR moeten hebben. Ze mogen dit wel s meer in de media brengen.
Is dit al s gebeurd 3 goals afgekeurd die (misschien) geldig waren?
Want zoiets kost ons.voor hetzelfde geld punten.
Gelukkig nog goeie redding Ennio.

Offline Fredje SVZW

  • Leden
  • Berichten: 1.297
Re: Speeldag 7 : zondag 06/10/2024 - 16.00u : Essevee - Club NXT
« Reactie #67 Gepost op: oktober 07, 2024, 01:27:05 pm »
Volledig mee eens. Niveau scheidsrechters is een ramp, niet normaal. Ik vind wel dat onze coach daar relatief kalm in blijft. Ging in de eerste helft wel verhaal halen bij de 4de ref, maar wel op een respectvolle manier, hoor. Chapeau, eigenlijk. Weet ook wel dat dat niks uithaalt, maar houdt zijn emoties wel goed onder controle, vind ik.

Offline niederbacher76

  • Leden
  • Berichten: 847
  • Essevee!
Re: Speeldag 7 : zondag 06/10/2024 - 16.00u : Essevee - Club NXT
« Reactie #68 Gepost op: oktober 07, 2024, 02:20:16 pm »
slechte scheidsrechters en geen VAR is voor iedereen.

voor hetzelfde geld scoren we volgende match een goal  die met VAR niet zou doorgaan door buitenspel.

Al begrijp ik natuurlijk wel dat gisteren 2à3 goals onterecht afkeuren van het goede te veel is. Gelukkig zonder gevolgen

Offline japarov

  • Leden
  • Berichten: 2.206
Re: Speeldag 7 : zondag 06/10/2024 - 16.00u : Essevee - Club NXT
« Reactie #69 Gepost op: oktober 07, 2024, 02:22:24 pm »
met Challouk en Opuku heb je meer balvastheid, techniek en combinatievermogen.
Het ziet er goed uit.

De manier waar we Brugge vastgezet hebben eerste 30 minuten , hebben we wel niet volgehouden 2de helft zodat het toch altijd nagelbijten is tot op het einde.

Het is vooral Diop die de pressing zeer goed en zeer intelligent uitvoert

Geen promotie dit seizoen = vertrek Diop .

Moeilijk te zeggen, maar ik denk dat het interessanter is om Diop te verkopen als je het goed doet in 1B dan als je onderaan in 1A staat.
Dus denk dat het sowieso interessant hem dan te verkopen.

Prijzen in 1A liggen sowiezo hoger makelaars spelen dat uit é .

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.807
Re: Speeldag 7 : zondag 06/10/2024 - 16.00u : Essevee - Club NXT
« Reactie #70 Gepost op: oktober 07, 2024, 02:43:06 pm »
slechte scheidsrechters en geen VAR is voor iedereen.

voor hetzelfde geld scoren we volgende match een goal  die met VAR niet zou doorgaan door buitenspel.

Al begrijp ik natuurlijk wel dat gisteren 2à3 goals onterecht afkeuren van het goede te veel is. Gelukkig zonder gevolgen

Is als supporter gewoon veel leuker kijken zonder VAR.
Wordt er afgevlagd, dan is dat zo en weet je direct hoe het zit.
Gaat uw goal door, dan weet je ook dat je niet voor niets aan het vieren bent.

Is een mes dat aan 2 kanten snijdt, voor hetzelfde geld zat het ons ook al veel meer mee.
Spijtig genoeg voorlopig niet. Laat ons hopen dat het in ons voordeel begint te keren.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.838
Re: Speeldag 7 : zondag 06/10/2024 - 16.00u : Essevee - Club NXT
« Reactie #71 Gepost op: oktober 07, 2024, 04:37:04 pm »
Dat het leuker is zonder VAR kan ik nog begrijpen.
Ik vind gewoon dat als ze een profcompetitie hebben en in 1 A VAR hebben dat dat in 1 B ook moet.
Scheidsrechters, grensrechters kunnen niet alles zien.
Ik veronderstel toch dat als ze vlaggen dat ze overtuigd zijn dat het buitenspel is?
Wel...bij geen enkele kan je overtuigd zijn want het is steeds nipt want als je twijfelt moet je niet vlaggen.
Conclusie: ze zaten er dus 3 keer naast wat in 1 match gewoon te veel is.


Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.908
Re: Speeldag 7 : zondag 06/10/2024 - 16.00u : Essevee - Club NXT
« Reactie #72 Gepost op: oktober 07, 2024, 04:57:03 pm »
Dat het leuker is zonder VAR kan ik nog begrijpen.
Ik vind gewoon dat als ze een profcompetitie hebben en in 1 A VAR hebben dat dat in 1 B ook moet.
Scheidsrechters, grensrechters kunnen niet alles zien.
Ik veronderstel toch dat als ze vlaggen dat ze overtuigd zijn dat het buitenspel is?
Wel...bij geen enkele kan je overtuigd zijn want het is steeds nipt want als je twijfelt moet je niet vlaggen.
Conclusie: ze zaten er dus 3 keer naast wat in 1 match gewoon te veel is.
2.  Niveau scheidsrechters in 1B is gewoonweg zwak.  Ook vorig jaar heel bizarre toestanden.  Zelfs geen consistentie in dezelfde match.  Identieke fases laten ze een keer passeren en de andere keer niet.  Duidelijke fouten fluiten ze niet,waar er geen fout was zelfs geel trekken.
Ik volg Belli, in 1A VAR dan ook in 1B. 

Offline niederbacher76

  • Leden
  • Berichten: 847
  • Essevee!
Re: Speeldag 7 : zondag 06/10/2024 - 16.00u : Essevee - Club NXT
« Reactie #73 Gepost op: oktober 07, 2024, 07:15:32 pm »
Dat het leuker is zonder VAR kan ik nog begrijpen.
Ik vind gewoon dat als ze een profcompetitie hebben en in 1 A VAR hebben dat dat in 1 B ook moet.
Scheidsrechters, grensrechters kunnen niet alles zien.
Ik veronderstel toch dat als ze vlaggen dat ze overtuigd zijn dat het buitenspel is?
Wel...bij geen enkele kan je overtuigd zijn want het is steeds nipt want als je twijfelt moet je niet vlaggen.
Conclusie: ze zaten er dus 3 keer naast wat in 1 match gewoon te veel is.
2.  Niveau scheidsrechters in 1B is gewoonweg zwak.  Ook vorig jaar heel bizarre toestanden.  Zelfs geen consistentie in dezelfde match.  Identieke fases laten ze een keer passeren en de andere keer niet.  Duidelijke fouten fluiten ze niet,waar er geen fout was zelfs geel trekken.
Ik volg Belli, in 1A VAR dan ook in 1B.

4 mannekes in een bus, nog nen technieker voor als het fout loopt, t' zal rap 25 000 EUR per match zijn

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.908
Re: Speeldag 7 : zondag 06/10/2024 - 16.00u : Essevee - Club NXT
« Reactie #74 Gepost op: oktober 07, 2024, 07:39:37 pm »
Dat het leuker is zonder VAR kan ik nog begrijpen.
Ik vind gewoon dat als ze een profcompetitie hebben en in 1 A VAR hebben dat dat in 1 B ook moet.
Scheidsrechters, grensrechters kunnen niet alles zien.
Ik veronderstel toch dat als ze vlaggen dat ze overtuigd zijn dat het buitenspel is?
Wel...bij geen enkele kan je overtuigd zijn want het is steeds nipt want als je twijfelt moet je niet vlaggen.
Conclusie: ze zaten er dus 3 keer naast wat in 1 match gewoon te veel is.
2.  Niveau scheidsrechters in 1B is gewoonweg zwak.  Ook vorig jaar heel bizarre toestanden.  Zelfs geen consistentie in dezelfde match.  Identieke fases laten ze een keer passeren en de andere keer niet.  Duidelijke fouten fluiten ze niet,waar er geen fout was zelfs geel trekken.
Ik volg Belli, in 1A VAR dan ook in 1B.

4 mannekes in een bus, nog nen technieker voor als het fout loopt, t' zal rap 25 000 EUR per match zijn
Zitten al lang niet meer in de bus maar in vaste VAR-lokalen in Tubeke maar inderdaad dat zal de reden zijn dat er geen VAR is in 1B,de kosten.  Hoeveel dat kost dat weet ik niet, zal waarschijnlijk geen 25000 zijn eerder max. 3000 euro, zoveel verdienen die VAR-leden niet, ik dacht 450 per match.  X4 zit je aan 1800 euro.

Offline japarov

  • Leden
  • Berichten: 2.206
Re: Speeldag 7 : zondag 06/10/2024 - 16.00u : Essevee - Club NXT
« Reactie #75 Gepost op: oktober 07, 2024, 08:03:41 pm »
VAR kost 5000€ per wedstrijd ! Is inderdaad louter een budgettaire kwestie veel clubs in 1B kunnen dit gewoon niet betalen !

Offline ThomasV

  • Leden
  • Berichten: 201
Re: Speeldag 7 : zondag 06/10/2024 - 16.00u : Essevee - Club NXT
« Reactie #76 Gepost op: oktober 07, 2024, 10:48:19 pm »
Ik ruil graag 2 lijnrechters in voor een VAR ze. Ge moet ze toch continu corrigeren. Kost vervangen. 🤪

Offline Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.830
  • Essevee!
Re: Speeldag 7 : zondag 06/10/2024 - 16.00u : Essevee - Club NXT
« Reactie #77 Gepost op: oktober 08, 2024, 09:18:02 am »
VAR kost 5000€ per wedstrijd ! Is inderdaad louter een budgettaire kwestie veel clubs in 1B kunnen dit gewoon niet betalen !
Als ge maar 2000 toeschouwers hebt is dit een serieus bedrag

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.353
  • Essevee!
Re: Speeldag 7 : zondag 06/10/2024 - 16.00u : Essevee - Club NXT
« Reactie #78 Gepost op: oktober 08, 2024, 09:25:22 am »
VAR kost 5000€ per wedstrijd ! Is inderdaad louter een budgettaire kwestie veel clubs in 1B kunnen dit gewoon niet betalen !
Als ge maar 2000 toeschouwers hebt is dit een serieus bedrag
Dan moeten ze zich misschien ook afvragen of ze wel een plaats hebben in het profvoetbal he...  :-X

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.820
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 7 : zondag 06/10/2024 - 16.00u : Essevee - Club NXT
« Reactie #79 Gepost op: oktober 08, 2024, 09:29:02 am »
Dat het leuker is zonder VAR kan ik nog begrijpen.
Ik vind gewoon dat als ze een profcompetitie hebben en in 1 A VAR hebben dat dat in 1 B ook moet.
Scheidsrechters, grensrechters kunnen niet alles zien.
Ik veronderstel toch dat als ze vlaggen dat ze overtuigd zijn dat het buitenspel is?
Wel...bij geen enkele kan je overtuigd zijn want het is steeds nipt want als je twijfelt moet je niet vlaggen.
Conclusie: ze zaten er dus 3 keer naast wat in 1 match gewoon te veel is.

2.  Niveau scheidsrechters in 1B is gewoonweg zwak.  Ook vorig jaar heel bizarre toestanden.  Zelfs geen consistentie in dezelfde match.  Identieke fases laten ze een keer passeren en de andere keer niet.  Duidelijke fouten fluiten ze niet,waar er geen fout was zelfs geel trekken.
Ik volg Belli, in 1A VAR dan ook in 1B.

4 mannekes in een bus, nog nen technieker voor als het fout loopt, t' zal rap 25 000 EUR per match zijn

Zitten al lang niet meer in de bus maar in vaste VAR-lokalen in Tubeke maar inderdaad dat zal de reden zijn dat er geen VAR is in 1B,de kosten.  Hoeveel dat kost dat weet ik niet, zal waarschijnlijk geen 25000 zijn eerder max. 3000 euro, zoveel verdienen die VAR-leden niet, ik dacht 450 per match.  X4 zit je aan 1800 euro.

Dat is nettoloon, bruto zal pak hoger zijn + nog reeks kosten.