Auteur Topic: Speeldag 7 : zondag 06/10/2024 - 16.00u : Essevee - Club NXT  (gelezen 15998 keer)

Offline Fredje SVZW

• Leden
Re: Speeldag 7 : zondag 06/10/2024 - 16.00u : Essevee - Club NXT
« Reactie #20 Gepost op: oktober 03, 2024, 08:46:09 am »
Klopt ja. Toen Waregem in 2de klasse speelde en kwalitatief niet al te sterk meer voor de dag kwam. Ik denk dat Marc Millecamps toen coach moet geweest zijn. Furo was centrale verdediger, maar inderdaad vaak geblesseerd. Ik verwacht niet dat zijn zoon het seizoen bij NXT zal uitdoen. Afhankelijk van blessures bij de A-ploeg (waar ook al Vermant de bank warmhoudt) zie ik hem in januari uitgeleend worden aan een eersteklasser die een spits nodig heeft. Van mij mag hij alleszins naar ons komen, ook. Zuivere goalgetter met body. Zouden we kunnen gebruiken. Voor de rest is NXT een goed voetballend blok. Maar op Deinze hadden ze vb hun dagje niet. Ik verwacht ze bij ons heel gemotiveerd. Aan ons om daar onze ervaring tegenover te zetten en op het juiste moment toe te slaan.

Offline Zigzag

• Global Moderator
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #21 Gepost op: oktober 03, 2024, 10:22:07 am »
Nxt heeft nu ook niet echt een verpletterende indruk gemaakt, toch?

Wonnen nog maar 2x (waaronder van Lokeren op speeldag 1), maar verloren ook nog maar 1x.
Het is een stugger geheel, maar is meer middelmaat in 1B dan Anderlecht op dit moment.

Je moet deze gewoon winnen en ik zie ons ook wel winnen.

Wat ik een positieve evolutie vind: je hebt echt het gevoel dat er iets staat bij ons. Zelf bij een achterstand panikeren ze niet. De backs zorgen ook voor veel meer stabiliteit in het team. Dat is toch goed gewerkt. Fysiek en qua body veel meer met Barkarson en Nyssen dan met Bagan en Ciranni. Het is ook minder als kip zonder kop, maar meer beredeneerd.

Offline San Iker

• Leden
« Reactie #22 Gepost op: oktober 03, 2024, 04:12:43 pm »

Wonnen nog maar 2x (waaronder van Lokeren op speeldag 1), maar verloren ook nog maar 1x.
Het is een stugger geheel, maar is meer middelmaat in 1B dan Anderlecht op dit moment.

Wat ik een positieve evolutie vind: je hebt echt het gevoel dat er iets staat bij ons. Zelf bij een achterstand panikeren ze niet. De backs zorgen ook voor veel meer stabiliteit in het team. Dat is toch goed gewerkt. Fysiek en qua body veel meer met Barkarson en Nyssen dan met Bagan en Ciranni. Het is ook minder als kip zonder kop, maar meer beredeneerd.

Ook niet vergeten dat veel van die NXT mannen gisteren al speelden tegen Sturm Graz voor de Youth league, waar ze ook diep moesten gaan.

Offline Zigzag

• Global Moderator
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #23 Gepost op: oktober 03, 2024, 07:56:25 pm »

Ook niet vergeten dat veel van die NXT mannen gisteren al speelden tegen Sturm Graz voor de Youth league, waar ze ook diep moesten gaan.

Fysiek lijkt me dat voor die jonge mannen geen probleem.
Zal eerder op tactisch gebied zijn, waar de tijd korter is.

Offline Roeselare

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #24 Gepost op: oktober 03, 2024, 10:45:59 pm »

Furo van NXT heeft op mij wel indruk gemaakt.

Offline alijas

• Leden
« Reactie #25 Gepost op: oktober 04, 2024, 07:22:42 pm »
Nicolas Rommens (29) en Zulte Waregem boeken 12 op 12:“Automatismen worden beter”

via Krant van West-Vlaanderen

12 op 12, dat was geleden van 2021 voor Zulte Waregem. Afgelopen weekend werden de RSCA Futures over de knie gelegd met 2-3. “We trokken deze zege op mentaliteit over de streep en het is leuk dat je bovenaan het klassement kan aansluiten”, stelt controleur op het middenveld Nicolas Rommens.

“Ja, we zitten in een prima periode. We boekten vier overwinningen op een rij en als we daar de beker bijtellen, hebben we vijf keer na elkaar gewonnen.”

Hoe analyseer je de wedstrijd op bezoek bij de RSCA Futures? Ik zag vermijdbare tegengoals, maar jullie toonden weerbaarheid.

“De doelpunten die we slikten, vielen eerder op een ongelukkige manier. We dachten allemaal dat het bij de eerste tegengoal om hands ging. Bij dat tweede doelpunt viel de bal pardoes in zijn voeten, waardoor Vergeylen vrij kon afwerken. We hebben deze zege op mentaliteit over de streep getrokken. We kwamen 1-0 op achterstand, maar bogen dat om in een 1-2-voorsprong. Als je dan net voor de rust die 2-2- slikt, dat is zuur. We hebben er alles aan gedaan om een derde doelpunt te maken, dat toont aan dat we als groep onze rug kunnen rechten.”

Het viel mij ook op dat jullie tegen Luik zeer geduldig bleven zoeken naar dat gaatje. Er wordt niet overhaast te werk gegaan, terwijl er vorig seizoen misschien te snel naar de lange bal werd gegrepen?

“We zoeken naar het juiste moment om te versnellen. Dat is wat onze coach ook graag heeft en verlangt van ons. Met de beker erbij hebben we vijf keer na elkaar gewonnen. We hebben echt vertrouwen getankt. Dat zie je als we aan de bal zijn. We wachten geduldig in de opbouw en laten het leer rondgaan om dan ten gepaste tijde tussen de linies te spelen en de vrije man te vinden.”

’t Is eigenlijk ongelofelijk, maar het is geleden van 2021 dat er een 12 op 12 in de competitie werd geboekt in Zulte Waregem…

“Dat doet alleen maar goed. Ik denk dat we gewoon moeten verdergaan op ons elan. Het is niet omdat we die statistiek nu hebben behaald, dat we achterover moeten gaan leunen en dat het vanzelf zal gaan. Zoals onze coach vorige week zei, we moeten realistisch blijven. We hebben vooral tegen tegenstanders gespeeld die onderaan het klassement staan. De komende weken zullen uitwijzen of we terecht bovenaan de aansluiting hebben gemaakt, want dan voetballen we tegen teams uit de top zes.”

“We hebben vertrouwen getankt. Dat zie je als we aan de bal zijn”

Wekelijks merk je vooruitgang, het loopt steeds beter.

“Het viel me al op dat de automatismen steeds meer ingesleten raken. Het is voor iedereen duidelijk op het veld wat er van wie gevraagd wordt. Ook de jongens die invallen, kennen de looplijnen. Je mag niet vergeten dat we nieuwe jongens moesten integreren.”

Een van die nieuwkomers is Jeppe Erenbjerg. Met drie goals en drie assists doet hij het uitstekend als aanvallende middenvelder. Joseph Opoku mogen we ook niet vergeten, hij komt uit het niets voor de meesten.

“Jeppe pikt alles zeer goed op. Het is leuk om met zulke jongens te spelen. Erenbjerg kan tussen de linies voetballen, is vaak aanspeelbaar en technisch onderlegd. Opoku is dan weer ontzettend sterk in een-tegen-eensituaties. Met zijn acties en snelheid kan hij mannetjes uitschakelen. Het gevaar komt meer van alle kanten. Met onze vleugelbacks hebben we twee mannen die ook met flankvoorzetten kunnen dreigen.”

Je vormt op het middenveld een tandem met Demba Diop, hij lijkt wel zeven longen te hebben.

“Ik opereer meer vanuit een controlerende functie, terwijl Demba zich vaker offensief kan uitleven. Hij heeft daar de kwaliteiten voor en we voelen elkaar goed aan. Ik zorg ervoor dat de restverdediging er staat en dat we niet op de counter worden gepakt. Dat gaat me goed af als de meer ervaren speler op het middenveld.”

Defensief lijken jullie stabieler, dat zei kapitein Vossen onlangs nog.

“Ik denk dat dat het geheel van alles is. Onze coach, we spelen allemaal weer een jaar langer samen en kennen elkaars kwaliteiten en gebreken. Het gaat niet alleen over de achterlinie. Vroeger slikten we te makkelijk tegengoals, dat is nu niet het geval.”

Ik heb ook de indruk dat de bank sterker is dan vorig seizoen. Je kan nog jongens brengen zoals Traoré, Challouk en Nnadi.

“We moeten niet aan kwaliteiten inboeten als er iemand vervangen moet worden. Dat is leuk voor de hele groep. Dan weet je, die zit fris en kan perfect hetzelfde brengen. Ik denk dat de volledige kern ervoor zal zorgen of we dit niveau kunnen aanhouden of niet.”

De supporters, die geloven er weer volle bak in, belangrijk dat jullie thuis kunnen winnen…

“Het was belangrijk om twee matchen op rij voor eigen publiek te winnen. Als onze fans erachter gaan staan, dan voel je echt die twaalfde man. Ik hoop dat we die slechte reeks van vorig seizoen kunnen omdraaien en van ons stadion weer een plek kunnen maken waar iedereen zijn stinkende best moet doen om te winnen.”

Hoe kijk je naar de partij tegen Club NXT? Het is altijd anders voetballen tegen die belofteteams.

“Je weet nooit welke spelers er gaan meedoen. Zijn er bijvoorbeeld spelers die terugvallen van de eerste ploeg… Het wordt wederom niet gemakkelijk. Er zit heel wat kwaliteit, ze staan in het midden van het klassement. Ik heb gehoord dat ze een sterke ploeg hebben, sterker dan de andere jaren. We mogen hen niet onderschatten. Misschien wordt het nog moeilijker dan afgelopen weekend.”

In het begin van het seizoen werd er gezegd, we willen promoveren, we moeten niet. Ik denk dat de ambitie niet meer onder stoelen of banken gestoken kan worden, hè?

“Natuurlijk moet die ambitie er zijn. Als je als Zulte Waregem tevreden zou zijn met een vierde of vijfde plaats, dat zou geen gezonde ambitie zijn. Dit jaar zijn we gestart met de insteek van: we willen in plaats van we moeten. Dat was om de druk weg te houden. We moeten met veel vertrouwen blijven voetballen, dan hoop ik dat we heel lang kunnen meedoen. Wie het zal halen, is koffiedik kijken. Het zal niet meteen beslist zijn.” (Jochen Coorevits)

Offline turbosmurf

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #26 Gepost op: oktober 05, 2024, 11:35:12 am »
Ik wil wel eens weten of vdb een back-upplan heeft als het eens niet lukt. Never change a winning team maar zo wordt je wel wat voorspelbaar en daar kan de tegenstander op anticiperen.

Online japarov

• Leden
« Reactie #27 Gepost op: oktober 05, 2024, 01:08:04 pm »
Ik zie geen reden voor wijzigingen aan de basis 11 , tijdens de wedstrijd kan je als coach ook omschakelen è .

Offline Porky

• Leden
« Reactie #28 Gepost op: oktober 05, 2024, 07:04:20 pm »
Alweer kunnen we goeie zaak doen.
Lommel gelijk, beveren verliest

Online svennay

• Global Moderator
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #29 Gepost op: oktober 05, 2024, 10:18:12 pm »
RWDM en La Louvière ook gelijk.

Offline WAREGEM_ACAB

• Leden
  • voor wie? voor ESSEVEEE!!!
« Reactie #30 Gepost op: oktober 06, 2024, 11:58:50 am »
RWDM en La Louvière ook gelijk.
& deinze verliest

Online svennay

• Global Moderator
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #31 Gepost op: oktober 06, 2024, 03:48:11 pm »
Gavriel start op de bank en maakt zo plaats voor Challouk...

Offline svzw4life

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #32 Gepost op: oktober 06, 2024, 04:09:31 pm »
leek mij toch geen offside van opoku..

Offline svzw4life

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #33 Gepost op: oktober 06, 2024, 04:11:12 pm »
en van vossen ook opt randje...

Offline Jens Flamand

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #34 Gepost op: oktober 06, 2024, 04:11:53 pm »

De vlaggenman mag in pensioen 🤓

Offline Bossietj

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #35 Gepost op: oktober 06, 2024, 04:40:53 pm »
Die grensrechter zou beter eens naar de Pearle gaan...

Online svennay

• Global Moderator
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #36 Gepost op: oktober 06, 2024, 04:41:35 pm »

Amai... Ben door omstandigheden aan het volgen op tv en vlagde nog maar 1 keer correct en al 4-5 keer foutief.
Schande...

Offline mogul

• Leden
« Reactie #37 Gepost op: oktober 06, 2024, 04:57:57 pm »

Amai... Ben door omstandigheden aan het volgen op tv en vlagde nog maar 1 keer correct en al 4-5 keer foutief.
Schande...
Hier van hetzelfde.  Naast die grensrechter is de scheids ook niet bepaald objectief.
De goals die werden afgekeurd,tja, de eerste kan je nog twijfelen maar de tweede is echt wel erg dat je die afkeurde.
Voor de rest spelen we goed,verstandig,soms met diepgang en een heel goeie Challouk. 
Alle spelers zijn gretig,bij balverlies staat het goed,we zijn aan het groeien. 
Bank: Nnadi,Gavriel, Traoré, Demuynck,Lemoine,Fraser,Labie en Capelle,tja dat is een bank é in 1B!

Online svennay

• Global Moderator
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #38 Gepost op: oktober 06, 2024, 05:09:08 pm »
En dan komen we half slapend uit de kleedkamer en beslist Tanghe om onnodig door te glijden ipv gewoon te dekken en mogen we herbeginnen...  ::)

Offline svzw4life

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #39 Gepost op: oktober 06, 2024, 05:39:28 pm »
goeie grensrechter... moest 5-1 zijn en tis 2-1