Auteur Topic: Speeldag 16 : vrijdag 20/12/2024 - 20.00u : Club NXT - Essevee  (gelezen 11038 keer)

Offline Zigzag

• Global Moderator
  • Leden
  • Essevee!
Re: Speeldag 16 : vrijdag 20/12/2024 - 20.00u : Club NXT - Essevee
« Reactie #80 Gepost op: december 21, 2024, 09:37:03 am »
La louviere tegen RWDM een gelijkspel zou optimaal zijn. Dan staan we 1 reeds 4 punten voor op la louviere en al 9! op RWDM.
Ben ik de enige of klopt mijn gevoel dat het niveau dit jaar lager is in 1B?
Of het niveau lager is, weet ik niet. Er is wel meer verschil in niveau.
Ik vind ons nu een stuk betef dan vorig jaar en je pakt ook meer punten. La Louviere, Patro pakken het wat op dezelfde manier aan.
Rwdm maakt wat hetzelfde mee als vorig jaar.

Enige die echt minder presteert is Lommel imo.

Er is ook meer verschil tussen de top en en plaats 7 en verder.
De top wint makkelijker zijn wedstrijden.

Offline Tibo01

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #81 Gepost op: december 21, 2024, 09:41:38 am »
De kwaliteit van de betere ploegen is wel beter dan vorig jaar. De top 5 mag er zijn. Vorig jaar waren de ploegen meer gelijkwaardig. Ik vind de competitie sterker dan vorig jaar

Offline japarov

• Leden
« Reactie #82 Gepost op: december 21, 2024, 11:24:12 am »
Tactisch meesterbrein van Vandenbrouck en Messoudi. Lemoine in ploeg, diop op de 6, waardoor meer snelheid achter de bal. Niet naïef, maar matuur gespeeld. Dit is het verschil bij vorige seizoenen: coach die tactisch varieert ifv resultaten, niet vanuit "identiteit"

Als je als titelkandidaat u gaat aanpassen aan wat 17 en 18 jarigen.
Je moet ze gewoon versmachten maar nee.

Wat heb je liever , u niet aanpassen en 2-0 de boot ingaan of spelen in functie van (zoals jij een beetje denigrerend doet een bendeke 17-18 jarigen ) tegenstander ????

Offline Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
« Reactie #83 Gepost op: december 21, 2024, 11:45:10 am »
Laten we maar genieten van de uitslagen en de stand dit seizoen. Ik vrees dat het terug huilen met de pet zal zijn, mochten we promoveren. Het verschil in snelheid van uitvoering in 1A is toch groot. Heb juist gekeken naar Westerlo tegen Mechelen en dan zie je toch genoeg. Dat niveau kunnen we met deze ploeg niet aan. Maar zoals reeds eerder gezegd, geniet ik nu dus van de uitslagen en de stand in de rangschikking dit seizoen.
NB Onze keeper deed het goed en had zijn aandeel in de overwinning.

Inderdaad, als we met deze ploeg promoveren zal het in 1A toch een beetje sneller moeten gaan en ik vraag mij af hoeveel er van deze ploeg de kwaliteiten hebben om nog een stap vooruit te zetten ?

Opoku,Diop,Jeppe,Gavriel,Nnadi,Willen,Machado,hebben nog groeimarge.  Lemoine,Tanghe, Rommens,Challouk en Nyssen kunnen zeker mee in 1A, zonder straf uit te blinken,maar degelijk!  Moest Traoré slimmer zijn ook.  En dan heb je nog Labie en misschien Demuynck,maar dan moet hij eerst fit zijn.
Jeppe is 24 jaar, eerste seizoen in een competitie van enig niveau, die gaat nog groeien.  De rest heeft de leeftijd van 19 tot max 22 jaar, die zitten niet aan hun toppunt!  Een Verlinden van Beerschot doet het ook goed in 1A en is nu 25 jaar! 
Jullie zijn volgens mij veel te negatief!

Ik vind toch dat je bij een aantal kunt zien dat ze het niveau 1A niet halen.
Dat heb ik bij Jeppe bvb. Opoku ook, maar die kan nog wat oplossen met zijn snelheid en vooral zijn discipline.
Vossen in 1A, wie durft nog zeggen dat ie geen goals gaat maken, maar voor mij kan dat je eerste spits daar niet zijn.
Wat Challouk kan in 1a is een vraagteken. Rommens, ik denk ook nog altijd van niet.

Diop moet na de winterstop wel een stap vooruit zetten en tonen ook aanwezig te kunnen zijn als de ploeg het moeilijk heeft. Patro, RWDM, Deinze en vooral gisteren was ie slecht.
Matchen waar je meer moet verdedigen, als 8 ook heel belangrijk!

Laat mij het zo zeggen, ik praat al over 1a want deze ploeg laat het volgens mij niet schieten.
Eens daar 4 gerichte versterkingen.

1. de kern is niet samengesteld voor 1A, maar om kampioen te spelen in 1B.
2. er lopen een pak spelers met best wat groeimarge.
3. dat er spelers zijn die in 1A niet meekunnen, dat weet iedereen zijn kleinen teen hoor (ook bij de club).
4. het is nu in 1B dat telt ... in juni-juli moet er gewerkt worden voor/naar 'hopelijk' 1A

Eerst stappen (1B), dan lopen (1A)!

Dat we vorig jaar veel te dure spelers hadden komt omdat ze dachten dat het "één jaartje walk in the park" zou zijn, helaas is gebleken dat dit zo niet was. Ook enkele spelers die niet weg geraakten of weg wilden. Gelukkig heeft het bestuur dit snel rechtgezet en zijn het geen ezels die zich aan dezelfde steen stoten.

Offline Vidmar

• Leden
« Reactie #84 Gepost op: december 21, 2024, 11:48:39 am »
Tactisch meesterbrein van Vandenbrouck en Messoudi. Lemoine in ploeg, diop op de 6, waardoor meer snelheid achter de bal. Niet naïef, maar matuur gespeeld. Dit is het verschil bij vorige seizoenen: coach die tactisch varieert ifv resultaten, niet vanuit "identiteit"

Als je als titelkandidaat u gaat aanpassen aan wat 17 en 18 jarigen.
Je moet ze gewoon versmachten maar nee.

Wat heb je liever , u niet aanpassen en 2-0 de boot ingaan of spelen in functie van (zoals jij een beetje denigrerend doet een bendeke 17-18 jarigen ) tegenstander ????

In de optiek van koenie69 is Jelle Vossen sowieso beter dan Lamine Yamal omdat Lamine Yamal een snotneus is in vgl met Jelle Vossen. Niet serieus nemen dus.

Over snotneuzen gesproken, toch wel credits naar Michiel Beeuwsaert die deze ploeg in korte tijd goedkoper en beter gemaakt heeft. Ik ben benieuwd naar de maand januari en de zomermercato!
« Laatst bewerkt op: december 21, 2024, 11:50:22 am door Vidmar »

Offline trollie

• Leden
« Reactie #85 Gepost op: december 21, 2024, 12:03:45 pm »
Sommigen slaan de bal volledig mis hoor nu...Ik vond dit een tacktisch schitterende zet om je aan te passen aan "die bende pubers"....Sommige vergeten dat bij club next enkel de beste spelers rondlopen die al jaren de beste jeugdopleiding hebben genoten....Als je frank en vrij daar gaat voetballen,zal je in het mes lopen!Kijk naar de doorstroming van hun jeugd,draaien zonder problemen mee op in champions league en sommige zijn als international!!!Een heel volwassen match  dat we speelden...Hoeveel echt uitgespeelde kansen hebben ze gekregen? Voila...Het enige dat belangrijk is dit seizoen is promoveren,niet meer niet min.Het moet niet altijd mooi zijn....
En om heel positief te eindigen:Onze doelman!Niet dat hij heel onmogelijke reddingen heeft moeten doen,maar hij stond er op de momenten dat het nodig was...

Offline Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
« Reactie #86 Gepost op: december 21, 2024, 12:16:47 pm »
Sommigen slaan de bal volledig mis hoor nu...Ik vond dit een tacktisch schitterende zet om je aan te passen aan "die bende pubers"....Sommige vergeten dat bij club next enkel de beste spelers rondlopen die al jaren de beste jeugdopleiding hebben genoten....Als je frank en vrij daar gaat voetballen,zal je in het mes lopen!Kijk naar de doorstroming van hun jeugd,draaien zonder problemen mee op in champions league en sommige zijn als international!!!Een heel volwassen match  dat we speelden...Hoeveel echt uitgespeelde kansen hebben ze gekregen? Voila...Het enige dat belangrijk is dit seizoen is promoveren,niet meer niet min.Het moet niet altijd mooi zijn....
En om heel positief te eindigen:Onze doelman!Niet dat hij heel onmogelijke reddingen heeft moeten doen,maar hij stond er op de momenten dat het nodig was...

so true

We hebben x (hoeveel?) trainers gehad die zich niet wilden/konden aanpassen aan de tegenstander of het spelbeeld van de tegenstander... en daar kwam toen heel veel commentaar op. Sommige supporters zijn heel kort van geheugen.  ;)

Offline Koekenaas

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #87 Gepost op: december 21, 2024, 12:20:55 pm »

so true

We hebben x (hoeveel?) trainers gehad die zich niet wilden/konden aanpassen aan de tegenstander of het spelbeeld van de tegenstander... en daar kwam toen heel veel commentaar op. Sommige supporters zijn heel kort van geheugen.  ;)
Juist,vorig jaar zouden we zo’n wedstrijd verloren hebben.

Offline isidoor

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #88 Gepost op: december 21, 2024, 12:34:45 pm »
"Wat heb je liever , u niet aanpassen en 2-0 de boot ingaan of spelen in functie van (zoals jij een beetje denigrerend doet een bendeke 17-18 jarigen ) tegenstander ????"
Bovenstaande zin geeft juist aan dat we niet goed genoeg zijn. We zouden als promotiekandidaat moeten kunnen winnen door vrij en aanvallend te spelen. Ik denk dat de trainer weet dat met deze ploeg voorzichtig moet gespeeld worden omdat de nodige kwaliteit ontbreekt.

Offline d_trulliaj

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #89 Gepost op: december 21, 2024, 12:36:15 pm »
Laten we maar genieten van de uitslagen en de stand dit seizoen. Ik vrees dat het terug huilen met de pet zal zijn, mochten we promoveren. Het verschil in snelheid van uitvoering in 1A is toch groot. Heb juist gekeken naar Westerlo tegen Mechelen en dan zie je toch genoeg. Dat niveau kunnen we met deze ploeg niet aan. Maar zoals reeds eerder gezegd, geniet ik nu dus van de uitslagen en de stand in de rangschikking dit seizoen.
NB Onze keeper deed het goed en had zijn aandeel in de overwinning.

Inderdaad, als we met deze ploeg promoveren zal het in 1A toch een beetje sneller moeten gaan en ik vraag mij af hoeveel er van deze ploeg de kwaliteiten hebben om nog een stap vooruit te zetten ?

Opoku,Diop,Jeppe,Gavriel,Nnadi,Willen,Machado,hebben nog groeimarge.  Lemoine,Tanghe, Rommens,Challouk en Nyssen kunnen zeker mee in 1A, zonder straf uit te blinken,maar degelijk!  Moest Traoré slimmer zijn ook.  En dan heb je nog Labie en misschien Demuynck,maar dan moet hij eerst fit zijn.
Jeppe is 24 jaar, eerste seizoen in een competitie van enig niveau, die gaat nog groeien.  De rest heeft de leeftijd van 19 tot max 22 jaar, die zitten niet aan hun toppunt!  Een Verlinden van Beerschot doet het ook goed in 1A en is nu 25 jaar! 
Jullie zijn volgens mij veel te negatief!

Ik vind toch dat je bij een aantal kunt zien dat ze het niveau 1A niet halen.
Dat heb ik bij Jeppe bvb. Opoku ook, maar die kan nog wat oplossen met zijn snelheid en vooral zijn discipline.
Vossen in 1A, wie durft nog zeggen dat ie geen goals gaat maken, maar voor mij kan dat je eerste spits daar niet zijn.
Wat Challouk kan in 1a is een vraagteken. Rommens, ik denk ook nog altijd van niet.

Diop moet na de winterstop wel een stap vooruit zetten en tonen ook aanwezig te kunnen zijn als de ploeg het moeilijk heeft. Patro, RWDM, Deinze en vooral gisteren was ie slecht.
Matchen waar je meer moet verdedigen, als 8 ook heel belangrijk!

Laat mij het zo zeggen, ik praat al over 1a want deze ploeg laat het volgens mij niet schieten.
Eens daar 4 gerichte versterkingen.

1. de kern is niet samengesteld voor 1A, maar om kampioen te spelen in 1B.
2. er lopen een pak spelers met best wat groeimarge.
3. dat er spelers zijn die in 1A niet meekunnen, dat weet iedereen zijn kleinen teen hoor (ook bij de club).
4. het is nu in 1B dat telt ... in juni-juli moet er gewerkt worden voor/naar 'hopelijk' 1A

Eerst stappen (1B), dan lopen (1A)!

Dat we vorig jaar veel te dure spelers hadden komt omdat ze dachten dat het "één jaartje walk in the park" zou zijn, helaas is gebleken dat dit zo niet was. Ook enkele spelers die niet weg geraakten of weg wilden. Gelukkig heeft het bestuur dit snel rechtgezet en zijn het geen ezels die zich aan dezelfde steen stoten.
pfffft eindelijk, dank u Frederik!

Offline Fredje SVZW

• Leden
« Reactie #90 Gepost op: december 21, 2024, 01:19:28 pm »
"Wat heb je liever , u niet aanpassen en 2-0 de boot ingaan of spelen in functie van (zoals jij een beetje denigrerend doet een bendeke 17-18 jarigen ) tegenstander ????"
Bovenstaande zin geeft juist aan dat we niet goed genoeg zijn. We zouden als promotiekandidaat moeten kunnen winnen door vrij en aanvallend te spelen. Ik denk dat de trainer weet dat met deze ploeg voorzichtig moet gespeeld worden omdat de nodige kwaliteit ontbreekt.
Ga anders samen met Koenie 69 een fles azijn kraken, jongen. Schol !
« Laatst bewerkt op: december 21, 2024, 01:23:49 pm door svennay »

Offline dirk vandenabeele

• Leden
« Reactie #91 Gepost op: december 21, 2024, 01:37:01 pm »
Blij dat jij het eens zegt. Isidoor en koenie, wat een zeikerds zijn jullie eigenlijk? We winnen zo goed als alles en net als de beste ploegen gebeurt dat omdat onzen trainer van wanten weet en zich aanpast aan de tegenstander. Ga je nog zo zagen als we kampioen worden?
Was het gisteren onze beste match? Bijlange niet, maar onze aanpak heeft geloond. Soms mag je de bal aan de tegenstander laten en je momenten kiezen. Ook dat is voetbal.
Trouwens, 900 man op verplaatsing in tweede klasse op een koude winteravond. Alleen daar krijg ik het al warm van.
Nu stijntje stijnen een warm welkom geven in Waregem.

Fijne feestdagen jongens!

Offline anotherboerke

• Leden
« Reactie #92 Gepost op: december 21, 2024, 02:07:35 pm »
Blij dat jij het eens zegt. Isidoor en koenie, wat een zeikerds zijn jullie eigenlijk? We winnen zo goed als alles en net als de beste ploegen gebeurt dat omdat onzen trainer van wanten weet en zich aanpast aan de tegenstander. Ga je nog zo zagen als we kampioen worden?
Was het gisteren onze beste match? Bijlange niet, maar onze aanpak heeft geloond. Soms mag je de bal aan de tegenstander laten en je momenten kiezen. Ook dat is voetbal.
Trouwens, 900 man op verplaatsing in tweede klasse op een koude winteravond. Alleen daar krijg ik het al warm van.

Wetende dat er zeker 100+ nog bij de thuissupporters zaten... Ok nu gaat het goed, maar wij hebben altijd een trouwe en grote achterban gehad, ook in mindere tijden.
Ik ken de precieze cijfers niet, maar halen wij zelfs de afgelopen 2 seizoenen in 1B niet meer supporters dan pakweg een K*rtrijk, STVV, OHL,... (steden met meer inwoners)? Toch wel best iets om trots op te zijn.

Offline San Iker

• Leden
« Reactie #93 Gepost op: december 21, 2024, 02:10:30 pm »

Dat laatste zeker
Laten we Stijnen eens opjagen. Die verliest elke controle als je die aanpakt.
Ik ben meer dat je voor je ploeg moet supporteren maar tegen die marginale blaas…
Genoeg voer om die aan te pakken ( Frigo, kleedkameraffaire,…)

Offline japarov

• Leden
« Reactie #94 Gepost op: december 21, 2024, 02:13:36 pm »
Is inderdaad hele belangrijke de 1ste in 2025 win je die zet je een grote stap naar 1A de maand Januari is sowieso heel belangrijk !

Offline Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
« Reactie #95 Gepost op: december 21, 2024, 02:31:53 pm »

Gast! da's taktiek, heeft niets met het spel of de kwaliteiten van ons te maken. Het is niet omdat je een bepaalde taktiek toepast, je daarom zwak(ker) bent. Naast voetbaltalent, gameplan, doorzetting en fysiek/uithouding is taktiek ook belangrijk is modern voetbal.

We versleten -tig trainers die taktisch te zwak waren of niet wilden kijken naar de tegenstander en per sé altijd ons eigen spel spelen ... we hebben gezien wat ze er van gebracht hebben.

Altijd dat negatief gedoe man, wordt jij daar zelf niet moe van? pfffff

Offline isidoor

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #96 Gepost op: december 21, 2024, 03:36:34 pm »
Tegen patro Eisden moeten we sowieso winnen, alleen al om die zeikerd van Stijn Stijnen eens ferm te pakken, los van het sportieve.
Op 21 februari zakken we af naar Waregem om de match te zien tegen (toevallig Jong Genk). Andere data ging niet. We zijn er een uur voor de match om te genieten van een lekker etentje en drankje. We bekijken de match vanuit de verwarmde loges. Ook na de match blijven we nog een uurtje om wat na te praten met gratis drankjes. Daarna gaan we overnachten in het Parkhotel, zodat niemand voor bob moet spelen. s'Anderendaags nog een lekker ontbijt in het hotel om daarna terug huiswaarts te keren.
Dat is ne keer ne supporter, how seg.
Heb tot nog toe 2 uitwedstrijden live gezien.

Offline mogul

• Leden
« Reactie #97 Gepost op: december 21, 2024, 03:53:58 pm »

Gast! da's taktiek, heeft niets met het spel of de kwaliteiten van ons te maken. Het is niet omdat je een bepaalde taktiek toepast, je daarom zwak(ker) bent. Naast voetbaltalent, gameplan, doorzetting en fysiek/uithouding is taktiek ook belangrijk is modern voetbal.

We versleten -tig trainers die taktisch te zwak waren of niet wilden kijken naar de tegenstander en per sé altijd ons eigen spel spelen ... we hebben gezien wat ze er van gebracht hebben.

Er moet en er gaat altijd kritiek komen op de trainer, en dat is niet ongezond.
Maar EINDELIJK hebben we eens een coach die niet volgens een identiteit' maar het resultaat het belangrijkste vindt.  Eindelijk eens een trainer die er een collectief van maakt, ook de bankzitters.  Niveau van spelers is ook aan het stijgen. 
Met deze coach zie ik een avontuur in 1 A wel goedkomen. Volgens mij heeft Euvrard bij ons ook veel geleerd! 
De club heeft goed gewerkt.  De bestuurders hebben hun verantwoordelijkheid genomen om voor de tweede keer op rij de schulden van de vorige seizoenen weg te werken.  Ik weet niet wie verantwoordelijk is qua recrutering,maar de transfers dit seizoen zijn goed en op maat(geen dure vogels).  Het wegwerken van die zware lonen, met dank aan Vormer zelf(Dury kan er iets van leren) kwam er.  De keuze voor Sven en Mo is toch ook een teken dat ze hetzelfde idee hadden van de meeste supporters.  Essevee is geen testclub voor trainers om zot naïef voetbal te proberen brengen dat toch niet haalbaar is.
Strafste zijn voor mij de supporters, die 4000 abonnementen na ieder jaar slechtere resultaten.
Deze ploeg kan nog beter worden, zowel individueel als collectief, daar ben ik zeker van.
Ik ben een heel tevreden supporter!

Offline Fats Domino

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #98 Gepost op: december 21, 2024, 06:08:51 pm »
Voor zij die volgende zomer een reis boeken, ons seizoen begint op 25 juli

Offline Koekenaas

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #99 Gepost op: december 21, 2024, 06:28:40 pm »

Er moet en er gaat altijd kritiek komen op de trainer, en dat is niet ongezond.
Maar EINDELIJK hebben we eens een coach die niet volgens een identiteit' maar het resultaat het belangrijkste vindt.  Eindelijk eens een trainer die er een collectief van maakt, ook de bankzitters.  Niveau van spelers is ook aan het stijgen. 
Met deze coach zie ik een avontuur in 1 A wel goedkomen. Volgens mij heeft Euvrard bij ons ook veel geleerd! 
De club heeft goed gewerkt.  De bestuurders hebben hun verantwoordelijkheid genomen om voor de tweede keer op rij de schulden van de vorige seizoenen weg te werken.  Ik weet niet wie verantwoordelijk is qua recrutering,maar de transfers dit seizoen zijn goed en op maat(geen dure vogels).  Het wegwerken van die zware lonen, met dank aan Vormer zelf(Dury kan er iets van leren) kwam er.  De keuze voor Sven en Mo is toch ook een teken dat ze hetzelfde idee hadden van de meeste supporters.  Essevee is geen testclub voor trainers om zot naïef voetbal te proberen brengen dat toch niet haalbaar is.
Strafste zijn voor mij de supporters, die 4000 abonnementen na ieder jaar slechtere resultaten.
Deze ploeg kan nog beter worden, zowel individueel als collectief, daar ben ik zeker van.
Ik ben een heel tevreden supporter!
m.a.w. een verstandige trainer.