Twee doelpunten van Guindo voor La Louviere
So.. doet er hier niet toe..
Iemand artikel van vossen op HLN over opoku?
Vossen heeft de ban gebroken met het openingsdoelpunt kort voor de pauze. Ook Gavriel is daar blij om. “Het was een fantastische bal van Joseph Opoku”, prees de aanvoerder. © BELGA
Jelle Vossen (Zulte Waregem) na winst tegen Luik: “Van Joseph Opoku hebben we lang nog niet alles gezien”
Voetbal Challenger Pro LeagueDerde opeenvolgende zege en steviger in de top vier. Voor Zulte Waregem is het een uitstekend weekend geworden. Tegen Luik deden de Boeren wat moest: rustig het overwicht uitbouwen en de kansen ook omzetten. Kort voor de pauze scoorden Vossen en Erenbjerg, even na de koffie dikte Demba aan. Een tegentreffer van Flavio Da Silva kon de het resultaat van partij niet meer omkeren.
Luc Verweirder 22-09-24, 17:41 Laatste update: 22-09-24, 18:18
Het werd een overtuigende zege, maar toch zag aanvoerder Jelle Vossen ook nog heel wat werkpunten.
“Zeker in de eerste helft hebben we de partij goed in handen genomen en gehouden”, oordeelde de Limburger. “Met zeventig procent balbezit kan je weinig afdingen op onze overwinning. Maar na de rust vond ik ons toch iets te slordig. Een beetje gebrek aan concentratie, en daar was tijdens de onderbreking nochtans voor gewaarschuwd. Maar goed, er waren toch vooral heel veel positieve zaken. Met de beker erbij hebben we nu vier keer na elkaar gewonnen, dat zorgt voor een uitstekend gevoel. Weet je, na onze nederlaag tegen Lierse op de openingsdag had ik de indruk dat er toch een lichte paniek zich meester maakte van de club. Dat onprettige gevoel is nu helemaal weg. Als we het niveau kunnen blijven brengen dat we nu voor de rust toonden, zit het wel goed. We zijn geduldig in de opbouw, staan goed gepositioneerd, zijn defensief ook stabieler dan de afgelopen jaren.”
Elleboog tegen de kaak
Zelf brak Jelle Vossen de ban met het openingsdoelpunt enkele minuten voor de pauze.
“Ik scoor nu drie weken op rij en telkens gaat het om het eerste doelpunt, wat toch altijd het moeilijkste is”, mag hij een pluim op eigen hoed steken. “Daar ben ik best blij mee, omdat het uiteindelijk ook altijd goed is voor de ploeg. Ik stond pas tien seconden weer tussen de lijnen nadat ik een elleboog tegen mijn kaak had gekregen. Het ‘klikte’ nadien de hele tijd, misschien moet ik dat toch maar eens laten onderzoeken. Hoe dan ook, mijn goal maakte alles goed natuurlijk. Fantastische bal was het van Joseph Opoku.”
De Ghanees had de voorkeur gekregen op Ablo Traoré en was met zijn assist naar Vossen van grote waarde.
“Die jongen komt uit het niets, maar heeft al heel veel stappen gezet”, prijst Vossen. “Joseph brengt veel diepgang met zijn snelheid en is ook goed in de bal. Laat die maar rustig groeien, daar hebben we nog lang niet alles van gezien. Ook Jeppe Erenbjerg blijft zich uitstekend ontwikkelen. Die wordt met de week belangrijker. Twee goals en drie assists. Een fijne jongen ook in de omgang. Hij maakt het voor iedereen makkelijker voetballen omdat hij vaak juiste keuzes maakt.”