Mijn analyse van de wedstrijd, die ik zelf ben gaan bekijken.
Bostyn: niet veel werk gehad, enkele keren toch goed tussengekomen, maar bij de corner waar de penalty op volgt (als ik mij niet vergis), duwt hij de bal over de achterlijn, terwijl hij deze kon klemmen volgens mij. Uiteindelijk geen grote problemen in een wedstrijd waar hij niet onder druk stond.
Barkarson: goeie rushes op de flank, secuur en zonder veel speciallekes. Goeie mentaliteit en een aanwinst op die positite.
Willen: schoof enkele keren goed mee, stevig in duel, je merkt dat hij met ervaring en métier speelt (naar mijn mening) en zich op termijn kan opwerpen als leider in de verdediging.
Labie: beetje houterig, naar zijn speelstijl natuurlijk. Maar zuiver in passing, wel enkele keren in de rug gepakt, is niet bij de snelste.
Tanghe: niet erg opvallend, ik lees hier dat hij dramatisch was? Die indruk had ik niet. Viel niet op, maar ook niet tegen volgens mij.
Nnadi: sterke beer, maar wat nonchalant. Tot 3x toe de bal kwijt nadat een speler in zijn rug komt haken. Misschien weinig communicatie, maar ik steek het vooral op nonchalance 'opt gemakske tegen klein ploegske' en focus. Anders wel uiteraard sterk, enkele smerige foutjes (elleboog in de rug bvb).
Challouk: eerste minuten sterk, veel aan de bal op de 10-positie en verdeelde het spel goed. Corners ook steeds goed, maar zakte daarna (net als de ploeg) wat weg. Tweede helft terecht vervangen.
Erenberg: vind ik een lichte speler, enkele keren goeie actie op de flank, maar allemaal wat pover. Challouk schat ik hoger in op de 10 (nuja, das op basis van enkel deze wedstrijd dan).
Opoku: kerel met veel snelheid, goeie techniek, ziet er mij een betere Traoré uit. Rustiger aan de bal ook en goeie trap (van ver eentje tegen de kruising bvb).
Fraser: bwah, veel slechte controles, traag, statisch. Minste prestatie van al.
Vossen: ook bwah. Statisch, werd niet vaak bereikt, scoorde uiteindelijk wel een belangrijke 0-1 (want stel dat je 1-0 achterkomt tegen deze ploeg...). Geen basismateriaal meer, en dat lieten enkele staffleden ook wel blijken achteraf tijdens een kort gesprekje.
Invallers: Diop en Traoré zorgde direct voor beter voetbal en controle over de wedstrijd. Traoré was wat gefrustreerd dat hij op de bank startte hoorde ik en wilde zich extra bewijzen. Enkele zeer goeie acties, was ongrijpbaar en twee mooie goals (al moest de keeper die eerste wel hebben).
Het was zeker geen denderde match, maar ook niet makkelijk tegen een bende jonge gasten die zéér gretig waren. Deze horde uiteindelijk overwonnen, op naar de loting straks. Oja: Brüls schuiven ze naar de B-kern.