Auteur Topic: Speeldag 1 : zondag 18/08/2024 - 19.15u : Essevee - Lierse K.  (gelezen 18706 keer)

Offline San Iker

• Leden
Re: Speeldag 1 : zondag 18/08/2024 - 19.15u : Essevee - Lierse K.
« Reactie #100 Gepost op: augustus 19, 2024, 08:39:05 am »
Statistisch een betere start dan vorig seizoen.
Zelfs 65% minder tegendoelpunten dan de openingsmatch van vorig jaar.
Hoera…

Nu serieus. Sinds onze vorige match tegen Lommel zijn er 110 dagen (1/3 jaar!) verstreken. Ruim voldoende tijd om deze match voor te bereiden. En dan krijg je dit. In al die tijd is het spelbeeld gewoon hetzelfde gebleven. Men is er niet in geslaagd ook maar 1 basisspeler aan de kern toe te voegen (en Jeppe heeft als wisselspeler vandaag absoluut geen positieve indruk nagelaten). Dit is gewoon wraakroepend. En dat tegen een Lierse dat eigenlijk ontstellend zwak was.

Er is nog tijd om het recht te trekken, maar ‘t zal er boenk op moeten zijn.
In de krant stond deze week dat onze nieuwe ceo van ‘s ochtends tot ‘s avonds filmpjes en stats bekijkt van interessante spelers. Tijd om krachtdadig te zijn, en dit om te zetten naar actie.

Filmpjes…
Er bestaan van iedereen in de wereld mooie filmpjes e
Live scouting en data scouting moet het zijn.

Waarom Nyssen op de bank gisteren?
Deed niet mee aan de opwarming, maar aan de rust stond ie wel op het veld.
Als je niet kan spelen zit je toch ook niet in de kern denk ik?
Waarom geen Sergeant brengen? Is vele malen intelligenter dan Ablo, die gewoon dom blijft (ook dat moet bij de scouting, volledige screening) Sergeant beweegt goed tussen de linies, infiltreert goed.

Nog een voorbeeldje van Ablo: bij de 1ste 3 stilstaande fases moesten ze hem terechtwijzen waar meneer moest staan en moest lopen.
Het eerste halfuur moest VDB hem ook altijd bijsturen. Wat ben je ermee vraag ik mij af…
En nieuwe flank, het mag er van den eerste keer ook bij

Offline AROW

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #101 Gepost op: augustus 19, 2024, 09:04:55 am »
Hoera…

Nu serieus. Sinds onze vorige match tegen Lommel zijn er 110 dagen (1/3 jaar!) verstreken. Ruim voldoende tijd om deze match voor te bereiden. En dan krijg je dit. In al die tijd is het spelbeeld gewoon hetzelfde gebleven. Men is er niet in geslaagd ook maar 1 basisspeler aan de kern toe te voegen (en Jeppe heeft als wisselspeler vandaag absoluut geen positieve indruk nagelaten). Dit is gewoon wraakroepend. En dat tegen een Lierse dat eigenlijk ontstellend zwak was.

In de krant stond deze week dat onze nieuwe ceo van ‘s ochtends tot ‘s avonds filmpjes en stats bekijkt van interessante spelers. Tijd om krachtdadig te zijn, en dit om te zetten naar actie.

Ne CEO moet geen filmkes en stats bekijken.
Ne CEO moet ervoor zorgen dat de juiste mensen op de juiste plaats zitten.

Ik ben het met je eens. Dit Lierse, was minstens even zwak als de laatste match vorig seizoen.
Dat je 0 schoten binnen het kader hebt, zegt veel.

We moeten geduld hebben...
Ondertussen loop je weeral achter de feiten.

Traore, mannekeslief. T enige dat ie kan is snel lopen, maar ging nooit diep.
Weet niet goed waarom ons flankaanvallers telkens in balbezit naar binnen kwamen?
Gavriel en Troare stonden tegen Vossen, maar onze backs kwamen niet mee... Dan kun je niet veel dan balletje terug achteruit spelen. Er was gewoon geen oplossing.
Mijn post was cynisch he  :) Over de volledige lijn akkoord met jou.
Die korte corners mogen trouwens ook stoppen. De logica snap ik (nl. weinig tot geen gestalte/lengte bij ons), maar de uitvoering was telkens zo zwak.

Offline Ervee

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #102 Gepost op: augustus 19, 2024, 09:07:20 am »
Ik vermoed dat Nyssen zijn blessure in de opwarming opspeelde: hij stond nog op de schermen als een startspeler maar zal last-minute vervangen zijn door Tanghe. Een gebrek aan diepte in onze kern dat ons nog veel kan kosten, Tanghe speelde (ondankbaar uit positie) als een vis op het droge en Gavriel stond alleen op zijn kant.

Teleurstellend is het minste wat we kunnen zeggen over vandaag en de grootste pijnpunten zijn hier al aangehaald:
* Fysiek sterke spits. Ik geloof dat Vossen ons nog iets kan bijbrengen, maar niet als diepste spits.
* Een echte tien die je kan plaatsen voor Nnadi en Diop.
* Een extra winger is welkom, Traore speelde ver onder zijn niveau, al werd hij niet gediend door de aanvoer.
* Een reserve rechtsback, al is het maar dat je ziet dat de speler de positie beheerst.

Een LB mag zeker, Cappelle deed wat hij kon en probeerde af en toe overtal te creëren, maar is toch vrij licht en er is geen diepte achter hem - desnoods een LB die op RB kan, zodat je een blessure kan afdekken.

Over Ehrenberg ga ik niet te veel zeggen maar puur op basis van die 20 minuten moest ik denken aan Nissila. Ik denk niet graag aan Nissila in een Essevee shirt.

Offline Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
« Reactie #103 Gepost op: augustus 19, 2024, 09:13:35 am »
Ik vermoed dat Nyssen zijn blessure in de opwarming opspeelde: hij stond nog op de schermen als een startspeler maar zal last-minute vervangen zijn door Tanghe. Een gebrek aan diepte in onze kern dat ons nog veel kan kosten, Tanghe speelde (ondankbaar uit positie) als een vis op het droge en Gavriel stond alleen op zijn kant.

Teleurstellend is het minste wat we kunnen zeggen over vandaag en de grootste pijnpunten zijn hier al aangehaald:
* Fysiek sterke spits. Ik geloof dat Vossen ons nog iets kan bijbrengen, maar niet als diepste spits.
* Een echte tien die je kan plaatsen voor Nnadi en Diop.
* Een extra winger is welkom, Traore speelde ver onder zijn niveau, al werd hij niet gediend door de aanvoer.
* Een reserve rechtsback, al is het maar dat je ziet dat de speler de positie beheerst.

Een LB mag zeker, Cappelle deed wat hij kon en probeerde af en toe overtal te creëren, maar is toch vrij licht en er is geen diepte achter hem - desnoods een LB die op RB kan, zodat je een blessure kan afdekken.

Over Ehrenberg ga ik niet te veel zeggen maar puur op basis van die 20 minuten moest ik denken aan Nissila. Ik denk niet graag aan Nissila in een Essevee shirt.

Vrij correcte analyse volgens mij.

Online isidoor

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #104 Gepost op: augustus 19, 2024, 10:05:49 am »
Die Capelle was niet slecht en kan nog beter worden.  Mag van mij blijven staan en verder ontwikkelen.
We vonden  geen oplossing in de aanval omdat na de 0 - 1,  Lierse met 10 man vanachter stond. Als verzachtende omstandigheid kan je dan zeggen dat het inderdaad supermoeilijk is om een opening te vinden met de spelers die we hebben.
Ik vrees weeral voor de zoveelste keer dat we opnieuw een erbarmelijk seizoen tegemoet gaan. Ik heb ook Dender zien spelen. Het verschil met ons is toch aanzienlijk.
Heb ook het interview gezien na de match met de trainer en je kan van zijn gezicht bijna aflezen dat dit niets wordt.

Wat aTraore betreft : Velen vinden hem te min. Maar als er 10 man van Lierse vanachter staan, waarvan 2 om Traore te neutraliseren, begin er maar aan. Neen, je moet hem beter uitspelen en vooral in de tweede helft, wanneer er normaal gezien meer ruimte is. Dan kan je hem wegsturen naar doel, zelfs met een slechte pass.
« Laatst bewerkt op: augustus 19, 2024, 02:29:49 pm door svennay »

Online svzw4life

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #105 Gepost op: augustus 19, 2024, 10:47:33 am »
Hoera…

Ne CEO moet geen filmkes en stats bekijken.
Ne CEO moet ervoor zorgen dat de juiste mensen op de juiste plaats zitten.

Ik ben het met je eens. Dit Lierse, was minstens even zwak als de laatste match vorig seizoen.
Dat je 0 schoten binnen het kader hebt, zegt veel.

We moeten geduld hebben...
Ondertussen loop je weeral achter de feiten.

Traore, mannekeslief. T enige dat ie kan is snel lopen, maar ging nooit diep.
Weet niet goed waarom ons flankaanvallers telkens in balbezit naar binnen kwamen?
Gavriel en Troare stonden tegen Vossen, maar onze backs kwamen niet mee... Dan kun je niet veel dan balletje terug achteruit spelen. Er was gewoon geen oplossing.
ja vind ik ook, als gavriel en traore steeds naar binnen kwamen in balbezit moet je dan hebben dat de backs mee naar voor gaan, dan hebben ze opties. Nu liepen ze gewoon steeds hunzelf vast

Offline kulle

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #106 Gepost op: augustus 19, 2024, 11:11:38 am »
Proficiat  aan de greenkeeper,wat ne biljart
Proficiat  aan de supporters blijven kijken naar zoiets
Mijn  frustratie  is groot, lang getwijfeld  voor een abonnement  te nemen.
Wie is er de schuld  van zo'n  wanbeleid ?
Wie zijn de rotte appels  bij bestuur, spelers
Wie regelt  de transfer?Defauw  ook eens in vraag stellen
Ik vind het beschamend...

Beste  bestuur,
We worden  weer uitgelachen, we kunnen  op niet veel sympathie  rekenen!
« Laatst bewerkt op: augustus 19, 2024, 02:32:00 pm door svennay »

Offline Pringless

• Gold Member
  • Leden
« Reactie #107 Gepost op: augustus 19, 2024, 01:08:46 pm »
Als je de voorbije jaren Essevee op de voet hebt gevolgd dan is dit geen verrassing. We moesten noodgedwongen saneren door het jarenlange wanbeleid van Cordier en co. Bij gevolg is dat er bijna niks van geld is en putten gedicht moeten worden en daarmee zijn ze bezig (zware contracten niet verlengen en afsluiten). Daar zijn ze al deels in geslaagd maar het zal tijd kosten om een competitieve kern samen te stellen. Geef ons een paar jaar om gezond te worden/zijn en terug te bouwen. Maar het wordt tijd dat veel supporters met de voeten op de grond gaan staan en beseffen in welke toestand onze club was/is. Ik heb het liever zo dan volgend jaar failliet te zijn.
SV TILL I DIE

Offline Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
« Reactie #108 Gepost op: augustus 19, 2024, 01:17:00 pm »
Als je de voorbije jaren Essevee op de voet hebt gevolgd dan is dit geen verrassing. We moesten noodgedwongen saneren door het jarenlange wanbeleid van Cordier en co. Bij gevolg is dat er bijna niks van geld is en putten gedicht moeten worden en daarmee zijn ze bezig (zware contracten niet verlengen en afsluiten). Daar zijn ze al deels in geslaagd maar het zal tijd kosten om een competitieve kern samen te stellen. Geef ons een paar jaar om gezond te worden/zijn en terug te bouwen. Maar het wordt tijd dat veel supporters met de voeten op de grond gaan staan en beseffen in welke toestand onze club was/is. Ik heb het liever zo dan volgend jaar failliet te zijn.

+1

Dury en co*

Er is geld, maar niet met hopen. Zaaien naar de zak.
Veel supporters vergeten dat een club ook als bedrijf (los van het sportieve) moet overeind blijven.

Offline mogul

• Leden
« Reactie #109 Gepost op: augustus 19, 2024, 01:47:04 pm »

+1

Dury en co*

Veel supporters vergeten dat een club ook als bedrijf (los van het sportieve) moet overeind blijven.
Zaaien naar de zak, dat doen we al jaren niet meer. Vorig seizoen ook niet. 
Vormer,Vossen een nieuw contract,Tanghe,De Wolf,Gavriel,Nandi in de winterstop.
We waren vorig seizoen verlost van Vossen en Vormer hun zwaar contract...tot ze beiden een nieuw kregen.
Alle begrip dat ze moeten saneren, maar dan ga je geen trainer kopen die nog onder contract ligt bij een andere club en ga je nu nog snel,snel 3 a 4 spelers halen.
Vorig seizoen 16 miljoen bijgepast,dit seizoen terug 13 miljoen(verlies van vorig seizoen) bijgepast.
En ondertussen zit er een dik betaalde speler in de tribune.
Wanneer je echt wilt saneren dan ga je nu geen 3,4 spelers bijhalen.
Maw 'ze',wie dat ook mag zijn,dachten dat ze met de huidige kern competitief genoeg gingen zijn.  Mo en Sven zeiden al weken geleden dat de kern NIET genoeg was om mee te doen voor promotie.  En dat zag je in de oefenmatchen.  En dan dachten ze in het bestuur waarschijnlijke 'oei'.
Ik zeg het, voor mij moeten ze die nieuwe spelers niet halen wanneer ze het financieel niet gaan halen en dan weten we dat en gaan we een moeilijk seizoen tegemoed en doen we niet mee voor top 8. 
Maar overleven we het financieel en moet de jeugd uit zijn kot komen.
Maar dit is het verhaal niet, anders zouden ze NU niet die spelers halen en een vrije trainer laten komen begin van het seizoen.
« Laatst bewerkt op: augustus 19, 2024, 01:51:28 pm door mogul »

Offline Thraso

• Leden
« Reactie #110 Gepost op: augustus 19, 2024, 01:51:07 pm »
Hoera…

Correct. 110 dagen. Veel naast het veld gedaan (opkuisen), maar vrijwel niets op het veld. Dan krijg je dit.

Meer van dit, en het wordt amateurvoetbal binnenkort. De tijd dringt weldegelijk. Er moet geld worden bijgepompt en kwaliteit worden aangekocht. Er is geen andere oplossing.

De coach zal het niet lang uitzingen als dit week na week wordt gebracht. Los van het gebrek aan kwaliteit dat hij heeft met deze kern, was ik ook niet echt onder de indruk van zijn coaching...
« Laatst bewerkt op: augustus 19, 2024, 01:53:36 pm door Thraso »

Offline ManU

• Leden
« Reactie #111 Gepost op: augustus 19, 2024, 01:56:47 pm »
Hoera…

Correct. 110 dagen. Veel naast het veld gedaan (opkuisen), maar vrijwel niets op het veld. Dan krijg je dit.

Meer van dit, en het wordt amateurvoetbal binnenkort. De tijd dringt weldegelijk. Er moet geld worden bijgepompt en kwaliteit worden aangekocht. Er is geen andere oplossing.

De coach zal het niet lang uitzingen als dit week na week wordt gebracht. Los van het gebrek aan kwaliteit dat hij heeft met deze kern, was ik ook niet echt onder de indruk van zijn coaching...
Wat ook serieus ontbreekt, is fighting spirit… ik zie niemand eens wa vuur in de ploeg steken… allemaal tamme lammetjes, met Rommens op kop… wat een softie is da…

Offline Neleuh1985

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #112 Gepost op: augustus 19, 2024, 01:56:55 pm »

+1

Dury en co*

Zaaien naar de zak, dat doen we al jaren niet meer. Vorig seizoen ook niet. 
Vormer,Vossen een nieuw contract,Tanghe,De Wolf,Gavriel,Nandi in de winterstop.
We waren vorig seizoen verlost van Vossen en Vormer hun zwaar contract...tot ze beiden een nieuw kregen.
Alle begrip dat ze moeten saneren, maar dan ga je geen trainer kopen die nog onder contract ligt bij een andere club en ga je nu nog snel,snel 3 a 4 spelers halen.
Vorig seizoen 16 miljoen bijgepast,dit seizoen terug 13 miljoen(verlies van vorig seizoen) bijgepast.
En ondertussen zit er een dik betaalde speler in de tribune.
Wanneer je echt wilt saneren dan ga je nu geen 3,4 spelers bijhalen.
Maw 'ze',wie dat ook mag zijn,dachten dat ze met de huidige kern competitief genoeg gingen zijn.  Mo en Sven zeiden al weken geleden dat de kern NIET genoeg was om mee te doen voor promotie.  En dat zag je in de oefenmatchen.  En dan dachten ze in het bestuur waarschijnlijke 'oei'.
Ik zeg het, voor mij moeten ze die nieuwe spelers niet halen wanneer ze het financieel niet gaan halen en dan weten we dat en gaan we een moeilijk seizoen tegemoed en doen we niet mee voor top 8. 
Maar overleven we het financieel en moet de jeugd uit zijn kot komen.
Maar dit is het verhaal niet, anders zouden ze NU niet die spelers halen en een vrije trainer laten komen begin van het seizoen.
Klopt.
Je haalt een trainer die onder contract ligt en je haalt Erenbjerg (300k) en Nyssen (200k) en vermoedelijk ook Barkarson (300k) en Fraser (huur). Dan heb je "al" 800k aan transfergeld besteed.
Zijn er dan werkelijk geen goeie spelers te halen die transfervrij zijn in de lagere reeksen van Frankrijk of Duitsland?
We hebben al jaren geen echte 10 meer. Men moet niet afkomen dat er geen geld meer is als je voor 3 spelers en 1 trainer een transfersom kan ophoesten.

Online Tibo01

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #113 Gepost op: augustus 19, 2024, 02:13:04 pm »
Zo gemakkelijk is het allemaal niet. Gisteren nog gepraat met iemand van een topclub in belgie en ook nog gezegd, van jullie lijst van spelers die verhuurd zullen worden is er niemand voor essevee en die zei letterlijk, sorry maar die willen echt niet komen

Offline Neleuh1985

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #114 Gepost op: augustus 19, 2024, 02:22:01 pm »
Zo gemakkelijk is het allemaal niet. Gisteren nog gepraat met iemand van een topclub in belgie en ook nog gezegd, van jullie lijst van spelers die verhuurd zullen worden is er niemand voor essevee en die zei letterlijk, sorry maar die willen echt niet komen
Heeft ie ook de reden gezegd? Jammer om dit te lezen natuurlijk.

Offline kulle

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #115 Gepost op: augustus 19, 2024, 02:33:28 pm »
Conclusie:We hebben geen geld meer, maar een van onze duurste  speler zit in de tribune .Dus dat vind ik zever.

Online deprez frans

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #116 Gepost op: augustus 19, 2024, 02:43:38 pm »
er zijn er hier veel die de realiteit van het voetbal in belgie niet onder ogen willen zienen wat doen ze in 1a zoveel mogelijk verkopen en niet al teveel bijhalen en voor onze club spelers van 300 is niet veel meer in het voetbal en dan krijgt ge misschien kwaliteit die wat minder is maar we zijn beperkt in wat we halen remember 16mj en 13mj te kort

Offline Jayze

• Leden
« Reactie #117 Gepost op: augustus 19, 2024, 02:56:42 pm »
Ok, we moeten de realiteit onder ogen zien en we moeten zaaien naar de zak... maar wie heeft ons in deze situatie gebracht? We zijn er niet zomaar ingerold.
Neen, we hebben foute beslissing na foute beslissing genomen. Vorig jaar moesten ze tabula rasa hebben gedaan. Niet dit jaar! Vorig jaar ging je de fiat krijgen van de supporters om een nieuw team op te bouwen en ons terug naar 1a te werken binnen 2-3 jaar.
Maar neen, weer nam men de foute beslissing. Er is één hoofdschuldige voor deze malaise en ja hij heeft al veel geld in deze club gestopt maar hij deed dit telkens zonder een duidelijke visie en aanpak omdat hij simpelweg niets van voetbal kent en zich niet laat omringen door mensen die zowel intelligent zijn als iets van voetbal kennen! Dan ben je niet geslaagd als investeerder van een voetbalclub. 

Offline Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
« Reactie #118 Gepost op: augustus 19, 2024, 03:36:06 pm »
Ok, we moeten de realiteit onder ogen zien en we moeten zaaien naar de zak... maar wie heeft ons in deze situatie gebracht? We zijn er niet zomaar ingerold.
Neen, we hebben foute beslissing na foute beslissing genomen. Vorig jaar moesten ze tabula rasa hebben gedaan. Niet dit jaar! Vorig jaar ging je de fiat krijgen van de supporters om een nieuw team op te bouwen en ons terug naar 1a te werken binnen 2-3 jaar.
Maar neen, weer nam men de foute beslissing. Er is één hoofdschuldige voor deze malaise en ja hij heeft al veel geld in deze club gestopt maar hij deed dit telkens zonder een duidelijke visie en aanpak omdat hij simpelweg niets van voetbal kent en zich niet laat omringen door mensen die zowel intelligent zijn als iets van voetbal kennen! Dan ben je niet geslaagd als investeerder van een voetbalclub.

Een investeerder moet niet slagen, die moet investeren en de financiën in balans krijgen/houden. (tot op een bepaalde hoogte) Het is het dagelijks bestuur die moet slagen. Nu zit daar een dichte pion van de investeerder, blijft afwachten of het beter zal zijn of niet.

Tevens ... een goede CEO laat zich omringen door mensen met ervaring in hun praktijkgebied.

Offline San Iker

• Leden
« Reactie #119 Gepost op: augustus 19, 2024, 03:37:07 pm »
En wie kon bepalen wat Cordier deed?
En  dan nog zoontje  laten leren naast hem.

Achteraf geld bijpassen en nu zeggen dat je moet roeien met de riemen die je hebt
Awel, schone cadeau pa!

Dat klopt dus allemaal niet (ik ontken niet dat er schulden zijn, zeler niet, maar dat men nu langer wacht omdat ze moeten besparen is een flauw excuus zoeken dat ge naast u, mss wel onmogelijke, targets hebt gegrepen)

Iedereen was het er ook over eens van Vossen, Vormer, Traore voor bijna 1M, Machado voor meer dan 500k,… te halen.

Het is bvb wel heel toevallig dat er in 1,2,3 wel een linksback staat als Klassen weg is. Wat bota bene ook een hele dure ging zijn naar Essevee normen