Auteur Topic: Seizoen 2024-2025 in 1B  (gelezen 53248 keer)

ForeverSV, Porky, alex, Komaan_boeren, Djelo (+ 2 verborgen) en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline paul380

• Leden
  • Essevee!
Re: Seizoen 2024-2025 in 1B
« Reactie #320 Gepost op: april 07, 2025, 08:57:14 pm »

De update na het onfortuinelijke gelijkspel tegen RFC Seraing. Iets korter wegens tijdsgebrek 😉

Het model beschouwt La Louviere nu als het sterkste team – het blijft misschien wat onder de radar, maar die zijn erg sterk bezig en hebben zowel een solide aanval als verdediging.

Door het gelijkspel zijn onze kans op directe promotie en kampioen opnieuw gezakt tot onder het niveau van eind november. Vooral onze kansen op kampioen zijn opnieuw voor de eerste keer onder de 50% gezakt. Dit weekend hebben we echt wel een gouden kans gemist. Toch enig optimisme: we hebben alles in eigen hand, met nog steeds een hoge kans om direct promotie binnen te halen (84.23%).

Naar volgende speeldag toe heb zien we het verwachte patroon: we hebben de overhand op Lokeren wat betreft kansen, maar dat geldt nog meer voor RWDM. Als ik de vorm wat meer mee laat tellen, daalt onze kans op winst in deze partij tot 52.74% (voor RWDM stijgt die naar 78.4%). Wat misschien in ons voordeel speelt: Lokeren-Temse heeft een vrij zwakke aanval, zeker als je hun voorbije tegenstanders in rekening brengt.

Om wat duidelijkheid te scheppen heb ik ook alle scenario’s voor de komende twee matchen doorgerekend. Verliezen = het kampioenschap uit handen geven. De rest van de interpretatie is voor jullie 😉

Offline paul380

• Leden
  • Essevee!
Re: Seizoen 2024-2025 in 1B
« Reactie #321 Gepost op: Vandaag om 07:16:43 pm »

Zie zo. Ik heb effen nagedacht op welke manier ik hier een inhoudelijke bijdrage kon leveren. Idealiter wou ik even wachten tot het stof van het drama van gisteren (en vorige week) was wat gaan liggen, maar ik heb deze week weinig tijd.

Ik denk wat het meest nuttig is, is om even alle mogelijke scenario’s voor te stellen + wat de kans daarop is. Nu, het gaat over een enkele match – herinner alle nuances: een enkele voetbalmatch valt amper te voorspellen. En al zeker niet wanneer de stress zo hard toeslaat zoals hij nu toeslaat. Over die stress toch even 1 ding: het is duidelijk dat ons team hier onder lijdt. Maar vergeet niet: ook andere teams lijden hieronder – case in point: de uitslagen van RWDM. We weten ook niet hoe La Louviere zal presteren met alle stress. Even dus getwijfeld of ik de kansen wel zou meegeven – anyway, de kansen zijn wat we verwachten op basis van het afgelopen seizoen. En daar speelde de huidige stress absoluut niet zo’n grote rol.

Twee duidelijke en interessante conclusies op basis van de data:
1. We hebben het machtig verkl**t in de afgelopen twee wedstrijden. Als je even nagaat hoe onze kansen op promotie verlopen in de afgelopen speeldagen, dan weet je het wel. Duidelijke bevestiging van wat we allemaal voelen en denken.
2. We hebben de grootste kans om kampioen te worden. En we hebben de grootste kans om derde te worden (en die is nog iets groter dan dat we kampioen worden). We mogen het namelijk thuis opnemen tegen RWDM – wat een ongelooflijke match! Winnen = kampioen spelen. De data bevestigt echter ook dat niet winnen waarschijnlijk betekent 3e worden, aangezien er een grote kans is dat La Louviere wint.

Het uitgangspunt voor de laatste wedstrijd is dus duidelijk: we moeten WINNEN. Een gelijkspel volstaat meer dan waarschijnlijk niet. Ik ben van mening dat, gezien de k*tsituatie waarin we onszelf gevoetbald hebben, dit het beste uitgangspunt is, zeker aangezien we thuis spelen. We moeten niet (zoals RWDM) gaan rekenen of hopen op een gelijkspel. Volle gas vooruit!

Los van de analyse, drop ik graag toch nog even mijn kijk op volgende week vrijdag. Het team heeft dit jaar al enkele keren duidelijk getoond dat het veerkrachtig is. Daarnaast presteren ze duidelijk niet goed onder grote druk. Mijn vrees is dat we vrijdag met een ‘toxisch’ thuispubliek zullen zitten – vooral indien het minder loopt of we achter komen te staan. Als supporter hebben we maar een beperkte invloed. Ik hoop dan ook van harte dat we onze invloed positief zullen gebruiken: door het team vocaal tot de laatste minuut positief te ondersteunen. Laat al je frustraties bij een negatieve afloop er maar gewoon uit op dit forum 😉 Ik ben er alvast bij en geloof dat we Essevee naar een overwinning en titel kunnen schreeuwen. Vergeet niet: vrijdag kan een heerlijke avond worden. Het is voor deze matchen dat we fan zijn van Essevee – make it count.