Berrier: over twee jaar Gouden Schoen
Franck Berrier werd officieel voorgesteld als nieuwe speler van Standard. De Fransman is razend ambitieus en denkt al aan de Gouden Schoen van 2012. De 26-jarige middenvelder kwam voor 3 miljoen euro over van Zulte Waregem.
Momenteel herstelt Berrier nog van een zware blessure. De Standard-supporters moeten dus nog even wachten om hem aan het werk te zien. "De herstelperiode duurt ongeveer 6 maanden. Aangezien ik op 14 maart ben uitgevallen, zou ik midden september opnieuw inzetbaar moeten zijn. Ik ben deze week beginnen fietsen, volledig volgens plan", aldus Berrier in HLN.
De voormalige draaischijf van Zulte Waregem is opgetogen met zijn transfer naar de Rouches. "Standard heeft doorgaans veel balbezit, dus het kan niet anders dat mijn kwaliteiten als 'passeur' hier nog beter tot hun recht kunnen komen. De nieuwe Concei?ao? Ik heb hetzelfde nummer als hem destijds, nummer 7, maar daar houdt de vergelijking op. Hij was groot, ik moet nog groeien."
Het doet vreemd om dit artikel uit Voetbalbelgie bij het topic "nieuws van ex-spelers" te moeten zetten.