Hopla ... hier zijn we ermee.
Ik heb een goed gevoel over het gesprek met de supporters. Alles uittikken kon ik niet doen, er is zoveel gezegd, maar ik zal hieronder kort schetsen waarover we het allemaal hebben gehad. Mochten er topics of berichten komen kan ik daarop eventueel reageren met meer info. Een aantal zaken wist ik al, maar is gisterenavond bevestigd geweest.
Aanwezig van de club:
Eddy Cordier : CEO
Miguel De Ruyck : commercieel directeur
Sciandri Jacques : Pers en communicatie
? : veiligheids adviseur
Christophe Devolder : SLO
Aanwezig voor de supporters:
Geert Titeca : supportersvereniging
Ikzelf en Svennay : esseveeforum.be
delegatie van SLC
delegatie van ITF
delegatie van 4451
... ik probeer aan te vullen want moet nog es goed overlopen in mijn hoofd ;-)
Er is vooral gesproken geweest over:
# vanuit de club
- het ontslag Dury (kort, beslissing is genomen, heeft goede én slechte dingen gedaan)
- aanstelling Timmy en Davy (begonnen met 6/6, dus bleek goede oplossing voor nieuwjaar, zien het nog steeds zitten en geloven er nog in)
- er is veel overleg met de spelers en staf (in de kleedkamer zit het nog steeds goed, maar werden wel op hun plichten gewezen)
- terugkeer Govea naar A-kern (volledige verhaal is gekend op het forum)
- mislopen transfer Limbombe en afketsen van de Griek (heb ik al eens uiteen gedaan)
- verhaal van de hoge lonen (heb ik ook al uitgebreid uiteen gedaan)
- optimaliseren en uitbreiden van de scoutingcel (die toch wat afgebouwd was)
- koerswijziging visie (back to basics - pre bekeroverwinning)
- de gebeurtenissen in Kortrijk van voorbije weekend (geen verwijt naar de supporters, wel al officieel op de vingers getikt door de bond, maar advocaat gaat vandaag gaan verdedigen met beelden dat KVK ons aanvalt)
- oplopende energie kosten (net zoals iedereen thuis, maar toch grote hap uit het budget gekoppeld aan minder inkomsten covid)
- het behoud (acties)
- men is reeds bezig met spelers voor deze zomer (maar behoud speelt hier een grote rol in, dus jullie steun is nodig!)
# vanuit de supporters
- meer respect naar supporters toe
- ondersteuning naar supporters toe
- vingerwijzen van de club naar de supporters (oa voorbije weekend)
Men is nog steeds overtuigd dat we ons kunnen redden, natuurlijk op voorwaarde dat iedereen zich dubbel plooit. Niet alleen de spelers, maar ook de supporters!
Dus komende zondag allemaal TOPE als 12e man!