Begin nu niet over die KVK-supporters, we moeten voor eigen deur vegen. En al dat gedoe rond die derby is echt niet nodig. Wat een show van De Fauw om in dat kringetje te komen staan met de spelersgroep voor de supporters, ze doen dat anders nooit en Simons die zegt dat het de belangrijkste match van het jaar is... werkelijk... terwijl hij het zegt denkt hij in elk match kan je 3 punten verdienen. Ik vond trouwens dat er vanuit de vakken van Kortrijk nog niet zoveel leedvermaak was. Supporters uit Waregem voelen misschien de derbysfeer maar je kan toch niet verwachten dat spelers daarin meegaan? Rivaliteit tussen Brugge en Anderlecht is iets wat je overal voelt maar toch niet tussen Waregem en Kortrijk als profspeler?
Je mag het mij niet kwalijk nemen maar ik ben al heel lang supporter van Essevee, woon in het Gentse, ga wel elk jaar mee in die derbysfeer maar om eerlijk te zijn heb ik daar eigenlijk ook weinig voeling mee. Ik vind het vooral belangrijk dat we winnen voor de supporters rond mij en de sfeer, dus dat spelers dit niet in hun kalender hebben staan begrijp ik ook. Ik kijk bijvoorbeeld altijd eerst wanneer we tegen Gent spelen dus dat heeft te maken met het jennen van eigen vrienden. Maar voor mensen uit Waregem vind ik het altijd jammer als we de boot ingaan tegen de buren.
Gisterenavond was ik helaas niet thuis (reeds lang gepland saunabezoek en etentje met mijn madam) en kwam pas thuis bij het laatste deel van de match. Gezien het al snel 4-0 stond had ik plots geen haast meer op restaurant.
Ik herinner me nog dat ik de opmerking maakte 'film es wat hoger godverdomme, dat we de gasten herkennen!' ... want je zag ze van KVK van links én rechts naar ons vak lopen.
Het beeld bleef net boven de led boarding ... met de camera 5cm hoger te zetten kon men mogelijks verschillende mensen identificeren toch bleef de camera laag. Raar!
Ik was in een sauna in Heule en we kwamen rond 16u30 buiten, mijn madam (ook Essevee supporter) zei, rij es langst stadion... dan kunnen we nog es de sfeer opsnuiven. Zo gezegd zo gedaan, ik herinner me nog dat ik haar zei "die gemaskerde supporters, wanneer gaan ze daar nu es wat aan doen - belachelijke tiestens" ... toen we 't VEEKAATJE passeerden want daar stonden ze tot op straat.
Verbroederingen snap ik, maar op deze manier. Je zou bijna buitenlandse supporters (we mogen groundhoppers niet uitsluiten) eigenlijk nooit mogen toelaten in de sfeertribunes ... maarja.