Het lag niet aan de coach.
De Italianen waren gewoon beter.
Hun gemiddelde technisch niveau per speler was beter.
Hun hoge pressing zorgde ervoor dat ze onze technisch minst sterke spelers in de problemen kwamen. ( Meunier vooral! )
Hun keeper was ook beter.
Als ploeg speelden ze beter
En de laatste 20 minuten haalden ze alle trucen van de foor uit de kast om het voetballen te beletten. ( En wie kan hen dat kwalijk nemen?! )
Jammer, de kansen waren er bij momenten nochtans.
En jammer dat KDB er maar half stond en den dikke Hazard helemaal niet, met dank aan die potstampers uit Portugal en ern zekere meneer Brich.
Enfin, het is geen schande om van deze ploeg te verliezen.
Mooie pot voetbal gezien met een juiste uitslag.
Bon, en dan nu weer naar what realy matters... DEN ESSEVEE!!!
Een speler opstellen die zo zwaar gekwetst is, is een pure schande. Dan moet je als coach die speler beschermen tegen zichzelf en niet opstellen. Ik zie niet in waarom, met de spelers die we hebben, we ook geen zo'n team zouden kunnen hebben zoals de Italianen, we zijn individueel sterker, maar wanneer je spelers uit vorm/niet fit/versleten opstelt of selecteert, tja. Men kon meer druk op de Italiaanse verdediging leggen, zeker de laatste 20 minuten, door verschuivingen, door een Benteke in te brengen,maar zeker niet door een uitgebluste Mertens en een niet fitte Chadli of plots een Praet in te brengen, die vervangingen sloegen nergens op.
De focus op E. Hazard en De Bruyne was ook veel te groot, 'zonder zij kunnen we niks', dit is volledig buiten proportie,maar dan moet je aan bepaalde spelers vertrouwen geven en daarmee werken, en nee, 1 match met dan een Trossard ergens rechtsachter,nee dat is niet werken.
En het probleem van het WK in Brazilië, het vorig EK, de verloren match tegen Frankrijk en nu terug, ik zie daar nog altijd dezelfde problemen, een vermoeide Lukaku, totaal geen idee om de match te kunnen kantelen,te weinig grinta en strijd.
Een frisse wind graag,geef Mancini eens onze ploeg.... Ik zie veel gelijkenissen met Dury trouwens,alleen heeft Dury al meer prijzen gewonnen dan Martinez.