Auteur Topic: Speeldag 28 : 27/02/2021 - 20.45u : KV Kortrijk - Essevee  (gelezen 22269 keer)

Offline Gruunwit

• Leden
Re: Speeldag 28 : 27/02/2021 - 20.45u : K*k - Waregem
« Reactie #100 Gepost op: februari 28, 2021, 09:50:20 am »
Was het goed? Niet echt, neen.

Dit is nu eens een vraag die ik mezelf nooit zou stellen bij een derby.
Bij een derby hoort geen schoonheidsprijs, alleen het resultaat is heilig.
En dat staat er nu!

Offline mogul

• Leden
« Reactie #101 Gepost op: februari 28, 2021, 09:55:02 am »
Zalig, wat hadden we er graag bij geweest.

Waarom zat De Smet niet in de selectie? Simpelweg gepasseerd? Hopelijk houdt men voor volgend seizoen, in hun aankoopbeleid, rekening met onze jeugd. Want ik denk dat den essevee goud in handen heeft. Moeten natuurlijk wel hun kans krijgen...
Nu Govea gekwetst is denk ik wel dat De Smet terug in de selectie zal zitten, De Smet viel heel goed in op Eupen, speelde sterk in Beveren en 1ste helft OHL, voor mij zou hij toch mogen invallen en minuten mogen pakken, ik snap echt niet dat een Collasin en een Nikos de voorkeur krijgen op een De Smet, dat zal met afspraken te maken hebben met makelaars en dergelijke? 

Denk dat de smet geblesseerd was.
Zag hem oefeningen bij esseveemedical
Dat is toch niet te snappen, laat dit toch eens weten aan de supporters.  Sissako is ook niet in orde dacht ik, iets met de longen, hier vernomen.  Als de supporters niet weten dat spelers niet gezond zijn of gekwetst dan denken ze dat de coach ze niet wil, wat logisch is.  Voor hetzelfde geld is Srarfi ook niet fit, wie zal het zeggen?  Alvast de club niet.  En VanHecke en Zarandia?  Ik zag Van Hecke toch al meetrainen?

Offline belli

• Leden
« Reactie #102 Gepost op: februari 28, 2021, 10:05:12 am »
Om echt goed te voetballen moet het terrein goed liggen.
Bal botste ook constant weg.
We waren gewoon beter dan hen.
Dat zonder discussie.
Derijck was zwak. Speelde bijna constant de lange bal.
Zijn hoogstandje op jet einde vd match was om tijd te winnen....we moesten toch met iets kunnen lachen...net zoals de commentator ( Seck...vergelijken met Usain Bolt).

Offline niederbacher76

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #103 Gepost op: februari 28, 2021, 10:11:23 am »

En dat staat er nu!

ik vond het gewoon wel goed. Naar onze maatstaven natuurlijk.
Nee er waren geen 10 kansen maar de bal was gewoon ongrijpbaar voor de vuilkarre.
Balbezit van meer dan 60%.
Bij de vk lopen er toch een serieus aantal potstampers. Die linksback , wa was da ?

Bij ons was De Bock outstanding. Als ik hier nog enkele weken terug las dat De Bock niks voorstelt, dan moet je nog eens goed de match van gisteren afspelen.
De Bock die rustig uitvoetbalt, duels wint, mannetje uitkapt. Als we De Bock hier definitief kunnen halen dan doen we een uitstekende zaak !!!

Chory bevestigt zijn reputatie als krijger. Moet wel opletten voor rode kaarten en te veel theater.

PO I is nu echt mogelijk. Evident wordt het zeker niet. Maar als je het haalt heb je een unieke kans op Europees voetbal !!!

Offline mogul

• Leden
« Reactie #104 Gepost op: februari 28, 2021, 10:39:59 am »

En dat staat er nu!

ik vond het gewoon wel goed. Naar onze maatstaven natuurlijk.
Nee er waren geen 10 kansen maar de bal was gewoon ongrijpbaar voor de vuilkarre.
Balbezit van meer dan 60%.
Bij de vk lopen er toch een serieus aantal potstampers. Die linksback , wa was da ?

Bij ons was De Bock outstanding. Als ik hier nog enkele weken terug las dat De Bock niks voorstelt, dan moet je nog eens goed de match van gisteren afspelen.
De Bock die rustig uitvoetbalt, duels wint, mannetje uitkapt. Als we De Bock hier definitief kunnen halen dan doen we een uitstekende zaak !!!

Chory bevestigt zijn reputatie als krijger. Moet wel opletten voor rode kaarten en te veel theater.

PO I is nu echt mogelijk. Evident wordt het zeker niet. Maar als je het haalt heb je een unieke kans op Europees voetbal !!!
De Bock speelde zijn beste wedstrijd van het seizoen,Humpreys 1 van zijn minste.   De Bock doet soms domme dingen,maar gisteren was hij onze beste verdediger.  Van mij mag hij zeker blijven.
Kvk was bang van ons,Seck,Marcq, De Bock, Bruno en ook en vooral Chory straalden iets uit.  Dat gedoe met die spandoek werkte ook in ons voordeel  (net zoals het aanpakken van Chevalier hem altijd dat extra gaf tegen ons,nu had hij dat niet).
Chory was voor mij man van de match.

Online esssevee4life

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #105 Gepost op: februari 28, 2021, 11:16:59 am »
nice potje framing:
https://www.facebook.com/kvkofficieel/posts/3751038434941881

andere kant:
https://twitter.com/Maessie/status/1365711943441539074

mooi eerbetoon aan het personeel bij azgroeninge van de "derbyheersers"...

wat een verschil bij onze keep-cool en inzet; proficiat!

Degoutant, ik denk dat we allemaal terug naar het voetbal willen maar ons gezond verstand gebruiken.
Zijn ook niet alleen de fans rond de wagen maar je ziet er na 5 seconden nog veel meer verzameld staan in de achtergrond.
Hopelijk wordt het filmpje opgepikt in de media. Mogen ze het bij KVK ook eens gaan uitleggen.

Offline Glitch.

• Leden
« Reactie #106 Gepost op: februari 28, 2021, 11:42:27 am »

En dat staat er nu!

AMEN! 😀👍👍
-SVZW Forever-

Online San Iker

• Leden
« Reactie #107 Gepost op: februari 28, 2021, 11:47:30 am »

Waarom zat De Smet niet in de selectie? Simpelweg gepasseerd? Hopelijk houdt men voor volgend seizoen, in hun aankoopbeleid, rekening met onze jeugd. Want ik denk dat den essevee goud in handen heeft. Moeten natuurlijk wel hun kans krijgen...
Nu Govea gekwetst is denk ik wel dat De Smet terug in de selectie zal zitten, De Smet viel heel goed in op Eupen, speelde sterk in Beveren en 1ste helft OHL, voor mij zou hij toch mogen invallen en minuten mogen pakken, ik snap echt niet dat een Collasin en een Nikos de voorkeur krijgen op een De Smet, dat zal met afspraken te maken hebben met makelaars en dergelijke? 

Dat is toch niet te snappen, laat dit toch eens weten aan de supporters.  Sissako is ook niet in orde dacht ik, iets met de longen, hier vernomen.  Als de supporters niet weten dat spelers niet gezond zijn of gekwetst dan denken ze dat de coach ze niet wil, wat logisch is.  Voor hetzelfde geld is Srarfi ook niet fit, wie zal het zeggen?  Alvast de club niet.  En VanHecke en Zarandia?  Ik zag Van Hecke toch al meetrainen?

Dury hoopt Colassin nog een jaar extra te huren.
Vanhecke wss niet in selectie omdat die niet wil bijtekenen.
Zoals ik al meermaals zei, wil ie serieuze opslag. Maar Janneske moet beseffen dat ie pas komt piepen en dat ie nog geen enkele topmatch gespeeld heeft. Tis meestal een 5je of 6je

Offline d_trulliaj

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #108 Gepost op: februari 28, 2021, 11:52:41 am »

Dury hoopt Colassin nog een jaar extra te huren.
Vanhecke wss niet in selectie omdat die niet wil bijtekenen.
Zoals ik al meermaals zei, wil ie serieuze opslag. Maar Janneske moet beseffen dat ie pas komt piepen en dat ie nog geen enkele topmatch gespeeld heeft. Tis meestal een 5je of 6je
Das toch raar, Van Hecke. Wat met Zarandia, wat is zijn blessure?

Offline isidoor

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #109 Gepost op: februari 28, 2021, 11:59:57 am »
We hebben gewonnen tegen een zeer zwak Kortrijk, wat ONZE verdienste zeker was. Het was van onze kant zeker geen oogstrelend voetbal, maar dat hoeft niet in een derby. Alleen het resultaat telt. We waren ook beter voetballend.
We staan eigenlijk te hoog volgens onze stand in de rangschikking naar mijn gevoel, maar we staan er nu eenmaal en moeten proberen er zoveel mogelijk uit te halen, nl PO2 volgens mij.
Als we straks zouden verliezen tegen Brugge en Anderlecht, dan kunnen we echter plots weer op de 10de plaats staan. Zo eenvoudig is het. Hoop natuurlijk van niet en hoop dat onze concurrenten ook punten laten liggen.
Ik weet niet wat te denken van Collasin, maar heeft nog altijd niets laten zien.
Chory maakte een mooie goal, maar van zijn hier veel geprezen werklust heb ik gisteren toch niet zoveel gezien. Man van de match ?? Optie lichten of niet, ik weet het niet.
Ik hoop dat Govea snel zal opgelapt worden, want je ziet dat na zijn blessure, je iets mist op het middenveld en dat is erg jammer nu hij beter en beter aan het spelen was. In wedstrijden tegen Brugge en Anderlecht komt de waarde van zulke spelers nog meer naar boven. Ik vind het een serieuze aderlating voor de ploeg. En een waardige vervanger hebben we (nog) niet.
Al bij al kunnen we natuurlijk niet anders dan super tevreden zijn met een reeks van 13 op 15 geloof ik.
Ondenkbaar 10 wedstrijden geleden. Het voordeel is ook dat ploegen ons nu meer au serieux gaan nemen.

Offline Gruunwit

• Leden
« Reactie #110 Gepost op: februari 28, 2021, 01:21:30 pm »
Het voordeel is ook dat ploegen ons nu meer au serieux gaan nemen.

Waarschijnlijk moet je gestudeerd hebben, om dat te snappen.  ;)
Ik speel toch liever tegen een tegenstrever die ons onderschat.  Of is dit te logisch?

Offline mogul

• Leden
« Reactie #111 Gepost op: februari 28, 2021, 02:11:09 pm »
Het voordeel is ook dat ploegen ons nu meer au serieux gaan nemen.

Waarschijnlijk moet je gestudeerd hebben, om dat te snappen.  ;)
Ik speel toch liever tegen een tegenstrever die ons onderschat.  Of is dit te logisch?
Nee, is correct.
Wat de spandoekenkwestie betreft, blijkbaar zouden de flikken en de stewards nogal agressief,onvriendelijk en hardhandig de meegesmokkelde spandoek uit de handen van de spelers hebben getrokken en mochten ze die spandoek niet terug krijgen, er komen misschien ook sancties.  Als dit allemaal waar is dan zijn ze in Kortrijk BELACHELIJK en KINDERACHTIG en KUNNEN ZE NIET TEGEN HUN VERLIES; heel klein allemaal van die k"tclub!

Offline mogul

• Leden
« Reactie #112 Gepost op: februari 28, 2021, 02:16:59 pm »
- 'Ons groot spandoek met opschrift ligt nog bij onze buren. Op politiebevel werd ons spandoek hardhandig afgenomen door stewards.
- De spelers hebben zich daar blijkbaar redelijk tegen verzet want een steward heeft daarbij zijn vinger ontwricht.
- Samen met Patrick hebben we er alles aan gedaan om hem gisteren terug mee te brengen naar huis , maar zonder resultaat. Politie stelde zich zeer agressief op tegenover ons. Ik mocht er niet mee naar buiten omdat de politie onze veiligheid daar niet kon garanderen als we met doek op straat kwamen 😂
Wel werd ons beloofd dat ik maandag ons doek mag gaan halen. Die kleine vlag van onze sfeergroep is gelukkig al terug mee met dank aan Sciandri. Gij zag het gebeuren en heeft ze snel in zijn zakken gestoken 💪🏻.
- Davy was gisteren toch wel wat ongerust omdat hij vreest dat de actie van de spelers gevolgen zal hebben. Na reacties gisteren van politiediensten denk ik eigenlijk net hetzelfde. Wel zo dat we steun krijgen van ons clubbestuur 👊🏻🙏🏻
- Na extra lobbywerk van Patrick blijkt dat we onze spandoeken idd niet mochten ophangen door de politiediensten. De reden die ze aangeven is het feit dat er voor en direct na de wedstrijd, supporters van kvk hun actie moesten opbouwen en afbreken. Daardoor konden ze ook onze veiligheid niet garanderen als wij doeken zouden plaatsen op hetzelfde moment.
- Kort samengevat :
Onze buren zijn een grote bende amateurs !!!!
Alvast bedankt aan iedereen die meegeholpen heeft aan alle acties n.a.v. deze derby !!! '  opgevangen van iemand :D  Machtig dat het spandoek werd meegesmokkeld en Kortrijk, wa een bende slechte verliezers!!!

Offline Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
« Reactie #113 Gepost op: februari 28, 2021, 03:10:49 pm »
Na deze match heb ik 1 prangende vraag... Wie o wie maakt er een GIF van Timothy Derijck die dacht te kunnen jongleren als Maradonna?  ;D ;D ;D

u vraagt wij draaien  :D :D

Offline Forza Essevee

• Leden
« Reactie #114 Gepost op: februari 28, 2021, 03:36:31 pm »
Na deze match heb ik 1 prangende vraag... Wie o wie maakt er een GIF van Timothy Derijck die dacht te kunnen jongleren als Maradonna?  ;D ;D ;D

u vraagt wij draaien  :D :D

HEERLIJK
FORZA FORZA FORZA ESSEVEE

Offline Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
« Reactie #115 Gepost op: februari 28, 2021, 04:54:39 pm »
Timo speelde voor ons ...

Zie armband en schoenen  ;D ;D ;D

Offline Koekenaas

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #116 Gepost op: februari 28, 2021, 05:04:01 pm »
Timo speelde voor ons ...

Zie armband en schoenen  ;D ;D ;D
Fijn opgemerkt ,heeft ons ook een penalty gegeven :)

Offline Porky

• Leden
« Reactie #117 Gepost op: februari 28, 2021, 05:13:24 pm »
Derijck is 1e seizoen altijd goed. Was ook bij ons, was bij psv, was bij ado en ook bij kortrijk.

Vanaf dan gaat het naar beneden..

Offline Porky

• Leden
« Reactie #118 Gepost op: februari 28, 2021, 05:34:30 pm »
6 op 15 en we spelen PO2
12 op 15 (wat heel moeilijk zal zijn) en we spelen PO1

Offline isidoor

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #119 Gepost op: februari 28, 2021, 05:38:23 pm »
Weet iemand iets over de blessure van Govea ?