Was het goed? Niet echt, neen.
Was het verdiend? OVERVERDIEND!!!
Deed het deugd? EN NOG GEEN KLEIN BEETJE, GODVERDOMME!!!
Nee, onze beste wedstrijd was het zeker niet, daarvoor was het technisch niveau (veel) te laag. Onzuivere passing, verkeerde keuzes, slechte positionering bij momenten,...
Wat het verschil maakte met Krotrijk en met onze eigen prestaties in de eerste seizoenshelft was dat er meer strijd was, bezieling. Iedereen was bereid die extra meter te lopen voor het team.
De Marcq die we nu al een paar weken aan een stuk bezig zien is daar de exponent van ( al speelde ook hij gisteren niet zijn beste wedstrijd ). Hij ziet het spel, breekt keer op keer het spel en het ritme van de tegenstander, desnoods door een klein professioneel foutje. Bovendien is ie behoorlijk balvast, gaat ie nooit geen zotte dingen doen en orchestreert van achteruit wat er voorin moet gebeuren. Zet daar nu nog een technisch vaardige 10 voor mét loopvermogen en je hebt echt wel iets om op te bouwen. ( En neen, in Govea zie ik dat niet. )
Naast Marcq deze keer ook een pluim voor Debock die in de eerste helft gewoonweg onze beste man was.
Goed waren in mijn ogen ook Bostyn, Dompé, Seck ( zowaar voetballend niet slecht deze keer! ), Vossen ( niet meer de koele killer van vroeger neen, maar wat een inzet! ), Chorý ( ik weet niet of die aankoopoptie realistisch is, maar vind anders maar zo'n targetman die bovendien niet te beroerd is om de tegenstander constant te gaan opjagen. Én dan nog eens prima gelopen en afgewerkt bij die goal! ) en de invalbeurt van Pletinckx.
Minder in deze match vond ik Opare, Humphreys, Deschacht en Bruno.
Je zou kunnen zeggen dat de vuilkarre echt zwak was, maar dat zou oneer doen aan de prestatie van het team gisteren. De tegenstander is maar zo sterk als je hem laat zijn.
Chapeau voor de teamprestatie en nu op naar bruhhe voor de revanche voor de beschamende prestatie van in de heenronde... Doe mij maar een Kievke!
FORZA ESSEVEE!!!