Iedereen zijn mening heren. Ik blijf erbij dat traditie als langste stand houdt. Voor zover we nog traditie hebben. Traditie zorgt er voor dat het publiek, ongeacht welke competitie, zal blijven komen. KV Mechelen, Racing Mechelen, Eendracht Aalst (KV Mechelen heeft ook een andere stadionnaam, maar ze zijn geen fusie) zijn daar mooie voorbeelden van. Met een fusie verlies je al publiek, als je dan nog ons laatste stukje traditie gaat weg doen voor geld, dan kunnen we binnen een paar jaar onze clubnaam nog veranderen voor een sponsor. Nul identiteit, zoals we eigenlijk nu al hebben. Het enige positieve is dat we nog in Belgische handen zijn. Maar ga mij niet wijsmaken dat de inkomsten van de naamswijziging bepalend zijn voor ons bestaan. Bullshit. Dit zijn tijdelijke inkomsten, binnen 10 jaar sta je daar. Daarnaast vind ik het enorm egoïstisch van Elindus zelf. Als je werkelijk sponsor wilt worden van onze club, dan kom je niet aan het laatste stukje traditie. Dan leg je het geld om tafel en zoek je andere alternatieven om je bedrijf zo goed mogelijk tot hun recht te laten komen. Misschien denk ik te veel als supporter, en niet als zakenman. Maar daar ben ik trots op ook.
Ik denk dat bepaalde mensen dat een beetje onderschatten.
Versluys betaalde aan KVO €400.000 voor hun naam op het stadion, Lotto betaald 1,35 miljoen per jaar.
Al zal het bij ons eerder naar de prijs van Versluys neigen dan dat van Lotto, maar dat is voor een club als wij een zeer grote extra inkomst.
Dat is het loon van een 'top' speler, voor 10 jaar ver. Maar ja... als jij dat bullshit wil vinden.
Of de transfer van een speler waarbij we €400k !netto! vangen, tien keer hé!
Elindus komt zich ook vestigen in het stadion hé. En het is Elindus niet die dat afgedwongen heeft, deze sponsormogelijkheid staat al een paar jaar in de sponsorbrochure.
En wat maakt de naam nu uit ... "we gaan naar de voetbal" ... "int stadion" in het Regenboogpark.
Ondertussen zit KVK wel nog steeds in hun lekke barakken.
Ik snap dat iedereen wa depri loopt tijdens grijze dagen zoals vandaag, wetende dat CORONA ons al een jaar in ons kot houd... maar IK ben WEL enthousiast en blij met dit nieuws.