30 punten en we mogen stellen dat we zo goed als zeker (sportief) gered zijn.
We hebben wel de nodige portie geluk gehad de voorbije weken, het kon helemaal anders uitgedraaid zijn.
Ons veld is een echt drama wat een nefaste invloed heeft op de kwaliteit van onze thuis matchen.
Ik vind het echt ludiek te lezen hoe de stemming bij onze supporters en hun meningen t.o.v. bvb. bepaalde spelers en de coach in enkele dagen/weken met 180° kan keren.
We winnen vandaag met 5-1, maar tegen wie? Waasland Beveren heeft waarschijnlijk de zwakste verdediging van de hele eerste klasse, gezien hoe makkelijk De Bock de bal op het hoofd van de moederziel alleenstaande Griek kon schilderen? En hun uitverdedigen, lachwekkend! Trouwens, het middenveld is er ook niet veel soeps, gelukkig voor ons want zo kon een bleke Marcq zich wat wegsteken.
Bostyn sterk, idem Humphreys, een hele bedrijvige Bruno, Desmet kreeg veel ruimte en benutte deze goed en ere wie ere toekomt verdient Kainourgios een pluim. Hij kan precies beter de bal bijhouden en afleggen dan Vossen. Die jongen heeft een heel goed karakter en sinds zijn komst anderhalf jaar geleden heeft hij een enorme progressie gemaakt. Ik hoop voor hem dat hij nog verder kan groeien en meer kan zijn dan iemand die de kern moet opvullen.
De komende 3 matchen, waarvan helaas 2 thuis

, zullen een goede barometer zijn om te zien waar we daadwerkelijk staan, ik ben benieuwd. We moeten sowieso geen gekke kosten meer doen, noch aan het veld of transfers, laat ons nu in stilte werken aan volgend seizoen en kijken of we met bepaalde youngsters zoals Desmet, Vanhecke, Sylla, Thiam verder kunnen. Onze dure vogels moeten weg. Topprioriteit is een 6 en 8.
Edit : hadden we vandaag in de huidige sneeuwcondities op onze pelouse moeten spelen, het was omgevormd tot een modderpoel waarin het grootste zwijn zich zou amuseren.