het enigma dury strikes again.
waar is de kritiek op het systeem nu?
De kritiek op Marcq begrijp ik ook niet: er is niemand die zo'n rust heeft aan de bal als em. blunder in de passing/positie zit er altijd in, anders was em de perfectie.
ook de zogezegde 99% afwerking: statistieken tegen a'werp: 12 kansen, 5 op doel. (a'werp: 5/1)
werkpuntje: Bostyn: 2 maal vliegen zitten vangen en veel chance gehad.
Sterke collectieve prestatie dus. meer van dat (en mss nog beter ;-) lol)
Eerst vermelden dat ik heel blij was met de punten, de strijd en de collectieve prestatie, als de volledige ploeg zich 100 procent geeft dan mag je nog verliezen dan sta je achter uw ploeg(was al vaak niet zo dit seizoen).
De wedstrijd tegen Antwerp deed mij denken aan de wedstrijd tegen Gent, met dat verschil dat wij eerst wel een penalty mochten krijgen op de fout op Bruno, maar daarna kreeg
Antwerp 4 enorm grote kansen,4! Normaal gezien sta je dan achter, net zoals tegen Gent,dat geluk hadden we, ook met die afgekeurde goal hadden we geluk. Dat ontkennen zou niet fair zijn.
Marcq is er duidelijk aan het doorkomen,ook op Gent was hij goed, maar er was een reden waarom hij zoveel kritiek kreeg, moest hij altijd of zelfs bijna altijd zo'n wedstrijd spelen dan zou er geen kritiek zijn op hem. Dus vragen waarom hij kritiek kreeg is nogal logisch, omdat hij slecht was.
Mij lijkt het dat we in
dit systeem aan het groeien zijn, we kunnen met dit systeem in balverlies veel beter verdedigen, we kunnen met dit systeem op het middenveld de overhand krijgen,voorwaarde is dat iedereen zich optimaal inzet, ook de voorspelers moeten dan soms meeverdedigen als het nodig is, Antwerp kwam in de tweede helft bijna nooit in overtal, wat we in het begin van het seizoen en in een andere 'mindset' en in een ander systeem bijna altijd hadden bij balverlies.
Ik vraag mij wel af, waarom moeten wij in minuut 88 nog zo nadrukkelijk naar voren trekken? Waarom zo lang wachten om de tweede vervanging te doen? De laatste 2 minuten probeerden Vossen en Sissako de bal bij te houden, lukte niet echt, maar dat is wel de manier om geen kansen meer tegen te krijgen, deden we dat tegen Kortrijk hadden we 2 punten meer.