Auteur Topic: Speeldag 16 : 29/12/2020 - 20.45u : KAS Eupen - Essevee  (gelezen 36758 keer)

Offline mogul

• Leden
Re: Speeldag 16 : 29/12/2020 - 20.45u : KAS Eupen - Essevee
« Reactie #160 Gepost op: december 30, 2020, 12:50:41 am »
Heel wat reactie op de zetten van Dury, wat ik ook grotendeels kan begrijpen. Maar als je met Dompé en Srarfi start, zoals de meesten hier willen. Dan kom je achterin meer in de problemen en heb je geen invaller met de snelheid om te laten invallen op een dood moment van de wedstrijd. Al zeg ik niet dat Dury voor mij de beste coach is, maar is allesbehalve iemand die niet weet wat hij doet volgens mij.
Het gaat in de eerste plaats niet over EN met Srarfi en met Dompé starten, het gaat over de opstelling van Nikos, dus hem vervangen door Dompé of Srarfi en dat zal al heel wat anders zijn.    Trouwens, zelfs met een Srarfi en een Dompé klopt uw redenering niet, in balverlies ben je met 5 of zelfs 6 vanachter(Dompé en Srarfi kunnen meeverdedigen, ofwel aan de lijn ofwel meer centraal) en ook,  Vossen is toch geen verdediger? Je zet dan Bruno in de plaats van een nutteloze Vossen. Imo kom je dan niet meer in de problemen hoor   dan in een opstelling zonder die 2 en met een Vossen en een Nikos, maar ben je in balbezit zoveel gevaarlijker. 
Ik heb nog eens goed gekeken en geluistert naar de laatste minuten, ik hoor de 4de ref enorm twijfelen bij de wissel van Srarfi en een Esseveebank die zeker van hun stuk is, maar ik hoor nergens Dury dat zeggen hoor over die boete.     
Stef Peeters moet altijd rood krijgen  en enkele matchen schorsing op die smerige keelslag op Oli, was echt niet normaal zijn reactie.

Offline Naughtius Maximus

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #161 Gepost op: december 30, 2020, 07:06:55 am »
Heel wat reactie op de zetten van Dury, wat ik ook grotendeels kan begrijpen. Maar als je met Dompé en Srarfi start, zoals de meesten hier willen. Dan kom je achterin meer in de problemen en heb je geen invaller met de snelheid om te laten invallen op een dood moment van de wedstrijd. Al zeg ik niet dat Dury voor mij de beste coach is, maar is allesbehalve iemand die niet weet wat hij doet volgens mij.

Dit klopt. Kainourgios is een zeer matige speler, maar werkt wel veel. Ik zie hem nog veel te starten dit seizoen. En de invalbeurt van De Smet : dit vind ik knap. Een jeugdspeler die zijn kans krijgt. We hebben al Bostyn, Pletinckx, Van Hecke,.... laten er aub nog velen volgen

Offline belli

• Leden
« Reactie #162 Gepost op: december 30, 2020, 07:41:39 am »
Als ge start met dezelfde 11 zou je nooit die eerste goal kunnen maken omdat er niks van snelheid op het veld staat (behalve Opare).
Modern voetbal is snelheid,omschakeling.....dus moet je n Dompe of Srarfi wel zetten. Is eigenlijk zot dat je zo'n kansen op scoren laat liggen door geen mensen met snelheid op te stellen vanaf minuut 1,hoewel we wel vaak dergelijke doelpunten binnen krijgen en vaak dan nog goed wegkomen ook.
Dury zegt dan dat we beter waren en tikten tot de laatste 20 meter.
Tja,als ge traag speelt,veel terugspeelt,vertikaal speelt mag je veel tikken....tegenstander blijft gewoon in organisatie.
Veel ploegen laten ons bewust wat spelen,tikken...ze weten toch dat we niet gevaarlijk zijn en kunnen dan met hun snelheid op de tegenaanval spelen.
Het enige dat goed was de laatste 2 matchen was de 6/6 en de weerbaarheid,reactie na de achterstand.
Maar we hebben veel geluk gehad want konden evengoed 0 punten hebben.
Speelden tegen Eupen die de laatste weken niet deftig hebben kunnen trainen en n allesbehalve normale voorbereiding heeft gehad (toeval dat ze in 2 matchen 2de helft kopje onder gingen?).

Offline Massaker

• Leden
« Reactie #163 Gepost op: december 30, 2020, 08:32:46 am »
Ik lees hier bitter weinig over Opare.  Wat vinden jullie van hem?  Ik vind hem alvast EEN RAMP!  Samen met Vossen keer op keer de slechtsten van 't veld.  Slechte controles, slechte passes, slechte dribbels, geen inzet, geen inzicht, ...  Geeft gemiddeld 1,5 goeie passes per match.

Maar misschien zien de forumbezoekers dit anders?

Online Zigzag

• Global Moderator
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #164 Gepost op: december 30, 2020, 08:41:01 am »
Ik lees hier bitter weinig over Opare.  Wat vinden jullie van hem?  Ik vind hem alvast EEN RAMP!  Samen met Vossen keer op keer de slechtsten van 't veld.  Slechte controles, slechte passes, slechte dribbels, geen inzet, geen inzicht, ...  Geeft gemiddeld 1,5 goeie passes per match.

Hij is niet goed, maar het gebrek aan voetbalkwaliteiten bij anderen zorgt ervoor dat hij een beetje uit de wind blijft.

Offline scott

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #165 Gepost op: december 30, 2020, 08:41:27 am »
Laat ons beginnen met het positieve, we halen 6 op 6 en slaan een (heel) klein kloofje met het peloton van de hekkensluiters.
Maar we moeten eerlijk zijn dat we in de 2 voorbije matchen telkens door het oog van de naald gekropen zijn. Tegen Cercle omdat die het zelf vergaten af te maken en tegen Eupen omdat die fysisch (door de corona naweeën) volledig kapot waren het laatste kwart.

Deschacht wordt hier bejubeld en hij heeft terecht ook een aandeel in enkele doelpunten, maar vooral tegen Cercle heeft hij zich verschillende keren laten ringeloren gelijk een preminiem en werd meerdere malen gepakt op snelheid. Tegen Cercle verzoop Humphreys zelfs mee in de nonchalance, een van de weinige spelers die de laatste weken wel een goed niveau haalt. Ook De Bock is vaak te nonchalant.

Als je één iets de Griek niet kan verwijten, dan is het zijn inzet. Maar die jongen is gewoon te beperkt. 

Opare is al maanden een drama, maar als je geen alternatief hebt (Mohamed Ali blijkbaar niet), dan mag je blijven staan. 

Marcq en Seck, voetballend al bijna even beperkt als onze Griek, mogen lekker blijven staan.  Hier wringt ons schoentje.  Voetballend te beperkt, te statisch,...  Ik zie deze winter weinig of geen nieuwkomers neerstrijken, maar de volgende zomermercato zijn een degelijk 6 en 8 voor mij topprioriteit (samen met een targetspits en een rechtsback).

Govea kan wel voetballen, alhoewel, ik zou het eerder breien noemen. Mits diepgang en snelheid in zijn spel zou het een goede kunnen zijn, maar er dat juist de reden waarom hij slechts bij ons zit.   

Ik vraag mij eigenlijk af waarom Club Brugge een clausule liet opnemen waardoor Vossen tegen hen niet mocht spelen, je zou verdorie content moeten zijn als hij bij de tegenstander voetbalt. Zoals reeds vele weken volledig onzichtbaar.

Bruno scoort wel, maar leed ook veel onnodig balverlies en hij is te weinig aanwezig.

Onze keeper mag het eerste doelpunt op zich nemen, maar omdat hij WEL op niveau presteerde de laatste weken is het hem vergeven.

Dompé en Srarfi zijn geen mannen voor de volle 90 minuten, en in de ideale wereld zouden het supersubs moeten zijn, maar we hebben helaas geen betere die kunnen starten.

Nog een eervolle vermelding voor Desmet, mooie assist naar Dompé en goed ingevallen. Kleine kanttekening, hij viel in wanneer het Eupense fysische kaartenhuisje op instorten stond, dus we moeten  niet beginnen dromen.

Tot slot, gezien de financieel precaire situatie moet je nu geen overhaaste transfers doen, hoogstens een Harbaoui voor 6 maanden als vervanger van Chory, een speler die de competitie en de club kent en nog wel van waarde kan zijn in de belangrijke januari maand. 
Reken voor de rest op je kern (we hebben nog een Sissako op de bank zitten) en eigen jeugd (Pletinckx, Van Heck en ja, zelfs Desmet), liever dan nobele onbekende buitenlanders te halen.

Edit : was nog vergeten onze T1 te vermelden... kunnen we Paul Gheysens niet overtuigen om hem in Antwerp aan te stellen?
« Laatst bewerkt op: december 30, 2020, 09:34:07 am door scott »

Offline mogul

• Leden
« Reactie #166 Gepost op: december 30, 2020, 09:04:50 am »

Volledig juist.  Maar we hebben blijkbaar geen betere op die plaats.

Offline Massaker

• Leden
« Reactie #167 Gepost op: december 30, 2020, 09:37:14 am »

Bij de beloften moét er wel éénen lopen die beter is.  Slechter kan niet, naar mijn mening...

Online varadero

• Leden
« Reactie #168 Gepost op: december 30, 2020, 09:42:43 am »

Bij de beloften moét er wel éénen lopen die beter is.  Slechter kan niet, naar mijn mening...

Zal wel ergens een reden zijn dat ze blijkbaar nog een rechtsachter willen als er zich een opportuniteit voordoet (HNB)

Offline niederbacher76

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #169 Gepost op: december 30, 2020, 09:50:09 am »

ik vind hem eigenlijk redelijk ok. Slechte controles ? Valt goed mee. Heeft een goeie kap in huis, blijft rustig aan de bal en probeert altijd te voetballen.

Offline Koekenaas

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #170 Gepost op: december 30, 2020, 09:51:49 am »
Laat ons beginnen met het positieve, we halen 6 op 6 en slaan een (heel) klein kloofje met het peloton van de hekkensluiters.
Maar we moeten eerlijk zijn dat we in de 2 voorbije matchen telkens door het oog van de naald gekropen zijn. Tegen Cercle omdat die het zelf vergaten af te maken en tegen Eupen omdat die fysisch (door de corona naweeën) volledig kapot waren het laatste kwart.

Deschacht wordt hier bejubeld en hij heeft terecht ook een aandeel in enkele doelpunten, maar vooral tegen Cercle heeft hij zich verschillende keren laten ringeloren gelijk een preminiem en werd meerdere malen gepakt op snelheid. Tegen Cercle verzoop Humphreys zelfs mee in de nonchalance, een van de weinige spelers die de laatste weken wel een goed niveau haalt. Ook De Bock is vaak te nonchalant.

Als je één iets de Griek niet kan verwijten, dan is het zijn inzet. Maar die jongen is gewoon te beperkt. 

Opare is al maanden een drama, maar als je geen alternatief hebt (Mohamed Ali blijkbaar niet), dan mag je blijven staan. 

Marcq en Seck, voetballend al bijna even beperkt als onze Griek, mogen lekker blijven staan.  Hier wringt ons schoentje.  Voetballend te beperkt, te statisch,...  Ik zie deze winter weinig of geen nieuwkomers neerstrijken, maar de volgende zomermercato zijn een degelijk 6 en 8 voor mij topprioriteit (samen met een targetspits en een rechtsback).

Govea kan wel voetballen, alhoewel, ik zou het eerder breien noemen. Mits diepgang en snelheid in zijn spel zou het een goede kunnen zijn, maar er dat juist de reden waarom hij slechts bij ons zit.   

Ik vraag mij eigenlijk af waarom Club Brugge een clausule liet opnemen waardoor Vossen tegen hen niet mocht spelen, je zou verdorie content moeten zijn als hij bij de tegenstander voetbalt. Zoals reeds vele weken volledig onzichtbaar.

Bruno scoort wel, maar leed ook veel onnodig balverlies en hij is te weinig aanwezig.

Onze keeper mag het eerste doelpunt op zich nemen, maar omdat hij WEL op niveau presteerde de laatste weken is het hem vergeven.

Dompé en Srarfi zijn geen mannen voor de volle 90 minuten, en in de ideale wereld zouden het supersubs moeten zijn, maar we hebben helaas geen betere die kunnen starten.

Nog een eervolle vermelding voor Desmet, mooie assist naar Dompé en goed ingevallen. Kleine kanttekening, hij viel in wanneer het Eupense fysische kaartenhuisje op instorten stond, dus we moeten  niet beginnen dromen.

Tot slot, gezien de financieel precaire situatie moet je nu geen overhaaste transfers doen, hoogstens een Harbaoui voor 6 maanden als vervanger van Chory, een speler die de competitie en de club kent en nog wel van waarde kan zijn in de belangrijke januari maand. 
Reken voor de rest op je kern (we hebben nog een Sissako op de bank zitten) en eigen jeugd (Pletinckx, Van Heck en ja, zelfs Desmet), liever dan nobele onbekende buitenlanders te halen.

Edit : was nog vergeten onze T1 te vermelden... kunnen we Paul Gheysens niet overtuigen om hem in Antwerp aan te stellen?
Wat een optimisme  ::)

Offline niederbacher76

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #171 Gepost op: december 30, 2020, 10:15:17 am »
ik lees hier veel kritiek op Marcq en Seck , maar Marcq is toch beter dan de Marcq die vorig jaar als een oud peetje over het veld slofte. Kan met links als rechts een goeie pass geven, recupereert veel ballen ondanks zijn gebrek aan snelheid en wendbaarheid. 't is natuurlijk geen Meité of Lerager.

Seck is een harde werker, wint veel luchtduels (goal Bruno) en kopt alles weg laatste minuten. jammer genoeg uitsluitend linksvoetig waardoor hij soms wat onhandig is.

Dat Sarfri eraf moet voor Pletinckx is eigenlijk logisch: kleinste man eraf om iemand erin te brengen om ballen weg te koppen. Zou hij moeten begrijpen.

Dat de Griek mag starten klopt niet , anderzijds zowel Sarfri als Dompé kunnen geen 90 min spelen dus je kan ze beter brengen als de tegenstand wat vermoeid is en de ruimtes groter zijn. Dompé scoorde zo 2 maal in 2 matchen. Levert ons 6 ptn op !!

Vossen is een ramp , daar ben ik het wel mee eens. Totale dure miscast.

Humphreys is een ontdekking , terecht dat Pletinckx op de bank zit. Is rustig aan de bal en schuift al eens bal op de voet vooruit om dan een goeie pass te geven.

Desmet goed ingevallen al moeten die 2 hoekschokken wel veel beter.

Offline pamfluit

• Leden
« Reactie #172 Gepost op: december 30, 2020, 10:22:24 am »
Kunnen we de volgende matchen niet met Seck als hangende spits a la Lepoint spelen?

Vossen eruit voor Seck met Bruno rond hem? Op het middenveld dan werken met Govea - Sissako en Marcq. En dan op de flank Kainourgios eruit voor Dompé of Srarfi.

Offline tomba

• Leden
« Reactie #173 Gepost op: december 30, 2020, 10:26:15 am »
Ik deel deze analyse volledig!
Zou ook zo starten. Uiteraard is onze Griek geen voetbalwonder, maar Srarfi en Dompé kunnen door fris te zijn in de 2de helft het verschil maken, wat veel moeilijker zou zijn als ze starten aan de match.
Vossen is onze zwakste schakel, Marcq doet het veel beter dan vorig jaar, en Humphreys is wat mij betreft de revelatie.
Geluksfactor laat ons de laatste 2 matchen niet in de steek, maar dat dwing je af zeker :)

Offline Koekenaas

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #174 Gepost op: december 30, 2020, 10:52:28 am »
ik lees hier veel kritiek op Marcq en Seck , maar Marcq is toch beter dan de Marcq die vorig jaar als een oud peetje over het veld slofte. Kan met links als rechts een goeie pass geven, recupereert veel ballen ondanks zijn gebrek aan snelheid en wendbaarheid. 't is natuurlijk geen Meité of Lerager.

Seck is een harde werker, wint veel luchtduels (goal Bruno) en kopt alles weg laatste minuten. jammer genoeg uitsluitend linksvoetig waardoor hij soms wat onhandig is.

Dat Sarfri eraf moet voor Pletinckx is eigenlijk logisch: kleinste man eraf om iemand erin te brengen om ballen weg te koppen. Zou hij moeten begrijpen.

Dat de Griek mag starten klopt niet , anderzijds zowel Sarfri als Dompé kunnen geen 90 min spelen dus je kan ze beter brengen als de tegenstand wat vermoeid is en de ruimtes groter zijn. Dompé scoorde zo 2 maal in 2 matchen. Levert ons 6 ptn op !!

Humphreys is een ontdekking , terecht dat Pletinckx op de bank zit. Is rustig aan de bal en schuift al eens bal op de voet vooruit om dan een goeie pass te geven.

moesten Marcq,Seck, Vossen enz... beter zijn dan zouden ze HIER NIET spelen.  ...

Offline isidoor

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #175 Gepost op: december 30, 2020, 10:59:13 am »
Je mag wel niet stellen dat Vossen een slechte speler is. Dat hij zo weinig aan de bak komt, ligt gewoon aan het systeem dat er gespeeld wordt. Ben er zeker van dat hij terug de oude zou worden als in een G5 ploeg zou spelen. Daar kan hij in de box gevaarlijk zijn en/of scoren. Bij ons moet hij te hard werken en mee verdedigen en zou hij bovendien moetens scoren. Hiervoor heeft hij de fysiek niet.
De analyse van Koekenaas vind ik toch fel overdreven. Volgens hem is er niks goed. Zou hij depressief geworden zijn na deze overwinning?
« Laatst bewerkt op: december 30, 2020, 11:01:44 am door isidoor »

Offline Frederik

• Administrator
  • Leden
  • Essevee! Olé Olé!
« Reactie #176 Gepost op: december 30, 2020, 11:11:43 am »
Krijgt dus 100% zeker geld onder tafel, kan niet anders
Maar het is een publiek geheim dat Dury allerlei constructies opzet met makelaars

Je mag dit niet zeggen als je dit niet zeker weet.

Verschillende artikels in S/VM zeggen het anders ook

toon ekeer ...

De man van de bronvermelding is er ook weer  ::)
Geloof wat je wil... het is u volste recht

De man van de bronvermelding houd de boel hier wel draaiende. (samen met de moderatoren natuurlijk)
En bronvermelding heeft al meermaals zijn nut bewezen.

Enja, alles wat in de gazetten staat is waar.  ::)

Was het allemaal waar, dan was Dury al lang buiten én zonder ontslagpremie van 3 miljoen in zijn zakken.

Maar ... veel mensen hier, baseren zich op denkpistes en/of gissingen van bepaalde supporters en/of journalisten en nemen dat na verloop van tijd aan als waarheid (*). Dat is de reden waarom ik zo hamer op bronvermeldingen.

* "Als je een leugen vertelt die groot genoeg is en deze blijft herhalen," zei hij, "zullen mensen het uiteindelijk gaan geloven." Dit fenomeen, dat alomtegenwoordig is in de hedendaagse politiek, reclame en sociale media, staat in de cognitieve psychologie bekend als het "illusoire" waarheidseffect. "

Offline mogul

• Leden
« Reactie #177 Gepost op: december 30, 2020, 11:13:49 am »
Kunnen we de volgende matchen niet met Seck als hangende spits a la Lepoint spelen?

Vossen eruit voor Seck met Bruno rond hem? Op het middenveld dan werken met Govea - Sissako en Marcq. En dan op de flank Kainourgios eruit voor Dompé of Srarfi.
Is toch het proberen waard indien we geen andere spits krijgen.   Seck was plots een ankerpunt,met die goal als bewijs. 

Offline Herr Docteur Achtung

• Leden
« Reactie #178 Gepost op: december 30, 2020, 11:33:45 am »

Dikke ²

Marcq is voor ons (ondanks zijn beperkingen) een heel nuttige speler.  loopt de gaatjes dicht waar De Bock, Opare en Ollie ze laten omdat ze niet op tijd terug zijn en is niet te vergelijken met de Marcq van vorig seizoen.

Offline mogul

• Leden
« Reactie #179 Gepost op: december 30, 2020, 11:45:08 am »
Krijgt dus 100% zeker geld onder tafel, kan niet anders
Maar het is een publiek geheim dat Dury allerlei constructies opzet met makelaars

Je mag dit niet zeggen als je dit niet zeker weet.

Verschillende artikels in S/VM zeggen het anders ook

toon ekeer ...

De man van de bronvermelding is er ook weer  ::)
Geloof wat je wil... het is u volste recht

De man van de bronvermelding houd de boel hier wel draaiende. (samen met de moderatoren natuurlijk)
En bronvermelding heeft al meermaals zijn nut bewezen.

Enja, alles wat in de gazetten staat is waar.  ::)

Was het allemaal waar, dan was Dury al lang buiten én zonder ontslagpremie van 3 miljoen in zijn zakken.

Maar ... veel mensen hier, baseren zich op denkpistes en/of gissingen van bepaalde supporters en/of journalisten en nemen dat na verloop van tijd aan als waarheid (*). Dat is de reden waarom ik zo hamer op bronvermeldingen.

* "Als je een leugen vertelt die groot genoeg is en deze blijft herhalen," zei hij, "zullen mensen het uiteindelijk gaan geloven." Dit fenomeen, dat alomtegenwoordig is in de hedendaagse politiek, reclame en sociale media, staat in de cognitieve psychologie bekend als het "illusoire" waarheidseffect. "
Ooit zal de waarheid wel aan het licht komen, meestal gaan er enkele jaren voorbij en zijn de hoofdpersonages vertrokken of leven ze niet meer. 
Alles wordt in twijfel getrokken ook, als het bericht in de krant u(ik bedoel daarmee iedereen) niet aanstaat dan is het 'fake'nieuws.   Ik snap waarom je bronvermelding wil, maar voor sommige zal dit dan ook 'fake' news zijn.
Wanneer er cijfers verschijnen over onze financiën, zwart op wit, dan ga je nog altijd mensen hebben die dit gaan minimaliseren en anderen zien het dan anders.
Het is normaal dat er veel vragen worden gesteld bij de gang van zaken bij Essevee, iedereen kent ook iedereen in Waregem, en dan komen er van binnen de club dan verhalen, zijn ze waar zijn ze niet waar?  Ge wilt die mensen ook niet kenbaar maken, want dat willen ze ook niet.
Als het goed loopt zijn er minder verhalen, als het slecht gaat meer.  Er gebeuren dingen die niet ok zijn, dat zie je gewoon aan de manier waarop bepaalde spelers spelen en anderen niet, wat daar de reden voor is is..... gissen.