Laat ons beginnen met het positieve, we halen 6 op 6 en slaan een (heel) klein kloofje met het peloton van de hekkensluiters.
Maar we moeten eerlijk zijn dat we in de 2 voorbije matchen telkens door het oog van de naald gekropen zijn. Tegen Cercle omdat die het zelf vergaten af te maken en tegen Eupen omdat die fysisch (door de corona naweeën) volledig kapot waren het laatste kwart.
Deschacht wordt hier bejubeld en hij heeft terecht ook een aandeel in enkele doelpunten, maar vooral tegen Cercle heeft hij zich verschillende keren laten ringeloren gelijk een preminiem en werd meerdere malen gepakt op snelheid. Tegen Cercle verzoop Humphreys zelfs mee in de nonchalance, een van de weinige spelers die de laatste weken wel een goed niveau haalt. Ook De Bock is vaak te nonchalant.
Als je één iets de Griek niet kan verwijten, dan is het zijn inzet. Maar die jongen is gewoon te beperkt.
Opare is al maanden een drama, maar als je geen alternatief hebt (Mohamed Ali blijkbaar niet), dan mag je blijven staan.
Marcq en Seck, voetballend al bijna even beperkt als onze Griek, mogen lekker blijven staan. Hier wringt ons schoentje. Voetballend te beperkt, te statisch,... Ik zie deze winter weinig of geen nieuwkomers neerstrijken, maar de volgende zomermercato zijn een degelijk 6 en 8 voor mij topprioriteit (samen met een targetspits en een rechtsback).
Govea kan wel voetballen, alhoewel, ik zou het eerder breien noemen. Mits diepgang en snelheid in zijn spel zou het een goede kunnen zijn, maar er dat juist de reden waarom hij slechts bij ons zit.
Ik vraag mij eigenlijk af waarom Club Brugge een clausule liet opnemen waardoor Vossen tegen hen niet mocht spelen, je zou verdorie content moeten zijn als hij bij de tegenstander voetbalt. Zoals reeds vele weken volledig onzichtbaar.
Bruno scoort wel, maar leed ook veel onnodig balverlies en hij is te weinig aanwezig.
Onze keeper mag het eerste doelpunt op zich nemen, maar omdat hij WEL op niveau presteerde de laatste weken is het hem vergeven.
Dompé en Srarfi zijn geen mannen voor de volle 90 minuten, en in de ideale wereld zouden het supersubs moeten zijn, maar we hebben helaas geen betere die kunnen starten.
Nog een eervolle vermelding voor Desmet, mooie assist naar Dompé en goed ingevallen. Kleine kanttekening, hij viel in wanneer het Eupense fysische kaartenhuisje op instorten stond, dus we moeten niet beginnen dromen.
Tot slot, gezien de financieel precaire situatie moet je nu geen overhaaste transfers doen, hoogstens een Harbaoui voor 6 maanden als vervanger van Chory, een speler die de competitie en de club kent en nog wel van waarde kan zijn in de belangrijke januari maand.
Reken voor de rest op je kern (we hebben nog een Sissako op de bank zitten) en eigen jeugd (Pletinckx, Van Heck en ja, zelfs Desmet), liever dan nobele onbekende buitenlanders te halen.
Edit : was nog vergeten onze T1 te vermelden... kunnen we Paul Gheysens niet overtuigen om hem in Antwerp aan te stellen?