Auteur Topic: Speeldag 8 : 03/10/2020 - 18.30u : OH Leuven - Essevee  (gelezen 19703 keer)

Offline isidoor

• Leden
  • Essevee!
Re: Speeldag 8 : 03/10/2020 - 18.30u : Leuven - Waregem
« Reactie #100 Gepost op: oktober 04, 2020, 10:02:57 am »
Zeg jongens, noem eens een ploeg tegen wie we kunnen winnen ?
Ik vrees dat het dit seizoen prijs gaat zijn. Als je WB ziet, die voetballen vrank en vrij tegen Genk en met inzet halen ze een verdiend gelijkspel. WB staat het laatste .....

Offline Naughtius Maximus

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #101 Gepost op: oktober 04, 2020, 10:03:39 am »
In deze ploeg zit echt 0,0 voetbalverstand en kwaliteit. Je hebt geen 1 speler die eens een assist kan geven of een speler alleen voor doel kan zetten.

Marcq en Seck kunnen dan nog niet eens van uit de 2e lijn eens schieten.
Dit team zit zo fout in elkaar. De linies staan zover uit elkaar dat Mercier gewoon op zijn gemakje de ruimte kan vinden. Dit is geen team maar 11 losse individuen die gewoon maar wat doen.

Daar gaat een diepe spits ook niets meer aan veranderen hoor. Wat gaat Dury dan weer met Vossen doen.

Haal een 10, haal een lopende 8 en haal een brekende 6. Imo veel belangrijker dan die diepe spits.

Zeker en vast, die driehoek is een groot probleem.

Kijk eens naar dat elftal van OHL.
Er zitten daar godverdomme een paar spelers die hier tussen de lijnen moesten staan.
Hoeveel jeer werd hier niet geopperd om een Henry, Maertens, Mercier te halen? Ziet een tecnische staff dat dan niet vorige jaren?
Ahnee juist, Harbaoui was hier, die mog niet naast de ploeg, zo misloop je Osimhen, Henry,...
Die 3 man kosten samen nog geen 1M
Nee, gingen ze liever wat Finnen en overbetaalde vedetten gaan halen.

Voila : dit is nagel op de kop. We hebben jaren boven onze stand geleefd door bv zo'n Harbaoui te brengen en te houden. En ja, hij heeft veel goals gemaakt en ons gered 2 jaar geleden. Maar nu ??? We zitten op het einde van een beleidscyclus. We moeten geen bijkomend geld gaan vragen aan sponsors, maar wel gaan naar een nieuwe aandeelhoudersstructuur. Ga spreken met een Red Bull of met een Amerikaans hedgefund.  Iedereen spreekt hier over plaats 12-16.  Ik zie het anders : we zullen mogen content zijn als we aan plaats 18 ontsnappen. plaats 17 is het hoogst haalbaar. Ondertussen hebben 7/24. Hoeveel matchen hebben we gewonnen in 2020 : 3.   Onze club is klinisch dood en terminaal.

Online svzw1978

• Leden
« Reactie #102 Gepost op: oktober 04, 2020, 10:08:01 am »
Het centrale middenveld is inderdaad al twee jaar dramatisch. Ongelooflijk dat daar niets verandert...

Offline Koekenaas

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #103 Gepost op: oktober 04, 2020, 11:05:54 am »
Maar dat is het probleem hier al lang, als je de ploegfoto bekijkt weet je dat dit de zwakste selectie in jaren is. Plaats 12 tot 18 is ons lot. We hadden al meer punten kunnen hebben. Je weet waar je berahino vossen en srarfi moet zetten behalve de trainer. Niet nagelbijten voor transfers. Er zijn deze week sponsors aangesproken voor extra middelen dus dan weet je het wel. Hopen op 12 tot 16.
En dan gaan we weer nieuwe spelers krijgen, die dan niet op de juiste plaats staan, dan moeten er weer een aantal weg, enz.
Wat is de positie van die Griek ook alweer?
flankverdediger
maar viel in als middenvelder
om te eindigen als diepe spits
heeft niks van meerwaarde in de aanval
maar valt nu al 2x in als.... aanvaller...

ja want op de bank zit er niks e....
De Griek speelde in de Griekse 2de klasse als ... Spits. Werd hier pas als linksachter geplaatst.

Dat zulke spelers hier überhaupt zitten, dat is een andere discussie.
Stond in ieder geval op de juiste plaats om die kans te krijgen( en te missen) kan niet van iedereen gezegd worden.

Volgens mij is die Griek niet slechter dan Debock
« Laatst bewerkt op: oktober 04, 2020, 11:54:53 am door svennay »

Online Porky

• Leden
« Reactie #104 Gepost op: oktober 04, 2020, 11:17:57 am »
Doet Srarfi dan werkelijk niets op training?

Offline San Iker

• Leden
« Reactie #105 Gepost op: oktober 04, 2020, 11:24:25 am »
Doet Srarfi dan werkelijk niets op training?

Srarfi moet altijd starten.
Eerste 3 matchen onze gevaarlijkste man. Snelheid en actie.
Zo’n jongens hebben vertrouwen nodig

Nee, we laten Bruno en Vossen staan omdat die eventueel een goal kunnen maken...

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #106 Gepost op: oktober 04, 2020, 11:59:10 am »
Maar dat is het probleem hier al lang, als je de ploegfoto bekijkt weet je dat dit de zwakste selectie in jaren is. Plaats 12 tot 18 is ons lot. We hadden al meer punten kunnen hebben. Je weet waar je berahino vossen en srarfi moet zetten behalve de trainer. Niet nagelbijten voor transfers. Er zijn deze week sponsors aangesproken voor extra middelen dus dan weet je het wel. Hopen op 12 tot 16.
En dan gaan we weer nieuwe spelers krijgen, die dan niet op de juiste plaats staan, dan moeten er weer een aantal weg, enz.
Wat is de positie van die Griek ook alweer?
flankverdediger
maar viel in als middenvelder
om te eindigen als diepe spits
heeft niks van meerwaarde in de aanval
maar valt nu al 2x in als.... aanvaller...

ja want op de bank zit er niks e....
De Griek speelde in de Griekse 2de klasse als ... Spits. Werd hier pas als linksachter geplaatst.

Dat zulke spelers hier überhaupt zitten, dat is een andere discussie.
Stond in ieder geval op de juiste plaats om die kans te krijgen( en te missen) kan niet van iedereen gezegd worden.

Volgens mij is die Griek niet slechter dan Debock

Sorry maar ik vind Debock een goede transfer. prijs/kwaliteit in rekening genomen.

Offline die hard esseveeër

• Leden
« Reactie #107 Gepost op: oktober 04, 2020, 12:15:10 pm »
Als je denkt met cynische opmerkingen Dury buiten te krijgen...ok typ dan maar verder. Alleen zal je frustratie alleen maar groter worden...Dompe was betrokken bij alle aanvallen. Die heeft wel degelijk een versnelling. Opare was wel goed. Ook Bostyn deed wat hij moest. Daarnaast zag ik deze keer wel inzet. Was dat niet het codewoord dat iedereen geeist had? OHL liet ons de bal en counterde. Wij wrongen (jawel, ook ik kom daar misselijk van) meerdere kansen vakkundig de nek om. Er IS geen geld of budget. Toen ik indertijd KSVW-supporter was bleven ze uitgeven toen de zak leeg was. Dus...ofwel ga je akkoord (met de nodige frustraties tot gevolg, die zijn logisch. Tegen Brugge was ik zelfs niet ontgoocheld. Er zat nooit meer in. Nu wel. Op naar Antwerp. Wat kunnen we anders doen? Buiten hier de slimste analist te komen uithangen... :P
Iedereen ziet wat moet veranderen, maar niemand durft het in Sint-Franky zijn gezicht te zeggen.
Een goeie coach is diegene die een ploeg kan vormen en een systeem kan bedenken dat past met het materiaal dat ie voorhanden heeft, niet een keikop die halsstarrig blijft vasthouden aan een systeem ONGEACHT het voorhznden zijnde materiaal.
En als jij niet wilt inzien dat we met de kern die we hebben wel degelijk in eerste kunnen blijven door anders te gaan spelen, dan ben je stekeblind!

Offline mogul

• Leden
« Reactie #108 Gepost op: oktober 04, 2020, 12:39:04 pm »
Als je denkt met cynische opmerkingen Dury buiten te krijgen...ok typ dan maar verder. Alleen zal je frustratie alleen maar groter worden...Dompe was betrokken bij alle aanvallen. Die heeft wel degelijk een versnelling. Opare was wel goed. Ook Bostyn deed wat hij moest. Daarnaast zag ik deze keer wel inzet. Was dat niet het codewoord dat iedereen geeist had? OHL liet ons de bal en counterde. Wij wrongen (jawel, ook ik kom daar misselijk van) meerdere kansen vakkundig de nek om. Er IS geen geld of budget. Toen ik indertijd KSVW-supporter was bleven ze uitgeven toen de zak leeg was. Dus...ofwel ga je akkoord (met de nodige frustraties tot gevolg, die zijn logisch. Tegen Brugge was ik zelfs niet ontgoocheld. Er zat nooit meer in. Nu wel. Op naar Antwerp. Wat kunnen we anders doen? Buiten hier de slimste analist te komen uithangen... :P
Iedereen ziet wat moet veranderen, maar niemand durft het in Sint-Franky zijn gezicht te zeggen.
Een goeie coach is diegene die een ploeg kan vormen en een systeem kan bedenken dat past met het materiaal dat ie voorhanden heeft, niet een keikop die halsstarrig blijft vasthouden aan een systeem ONGEACHT het voorhznden zijnde materiaal.
En als jij niet wilt inzien dat we met de kern die we hebben wel degelijk in eerste kunnen blijven door anders te gaan spelen, dan ben je stekeblind!
Volledig mee eens, alles moet wijken omdat meneer Dury zijn systeem wil behouden, spelen wij zoals OHL, dan verliezen we niet, ik ben het beu om ieder jaar weer 14 nieuwe spelers te halen en 14 anderen te zien vertrekken.   
Voor de tegenstrever is het gemakkelijk om tegen ons te spelen.  Ja, deze match hadden we kansen, maar OHL had er nog veel meer en grotere.
Ge kunt toch niet verwachten dat die Griek wonderen gaat doen, ge kunt niet verwachten dat een Seck,Van Hecke,Marcq,Oli dit aankunnen, ge moet dit toch zien als coach, ge moet dit toch weten?
Het heeft allemaal geen zin meer om dit hier te vertellen, het blijft onder die trainer toch altijd hetzelfde,je mag nog 25 nieuwe spelers halen(veel betere gaan we niet kunnen halen, het zal van hetzelfde niveau zijn)het resultaat zal hetzelfde zijn, einde verhaal.

Offline belli

• Leden
« Reactie #109 Gepost op: oktober 04, 2020, 01:15:58 pm »
Idd,tegen ons spelen is makkelijk.
Geef de bal.aan essevee...laat ze komen.
Loop dan snel tussen de lijnen,zorg voor diepgang  en je scoort.
Wat inzet betreft. Das het enige niet.
Kwaliteit? Er zijn spelers die kunnen shotten.
Kern is gewoon te klein en zoals laatste jaren weinig evenwicht.
Dan kom ik wat Mo Messoudi 2 weken geleden had gezegd.
Bij zulte waregem zijn het gewoon 11 spelers die op n veld staan en hun ding proberen doen.
Als ploeg is het los zand.
Belangrijkste taak:maak er n ploeg van....

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #110 Gepost op: oktober 04, 2020, 03:09:22 pm »
Volledig mee eens, alles moet wijken omdat meneer Dury zijn systeem wil behouden, spelen wij zoals OHL, dan verliezen we niet, ik ben het beu om ieder jaar weer 14 nieuwe spelers te halen en 14 anderen te zien vertrekken.   
Voor de tegenstrever is het gemakkelijk om tegen ons te spelen.  Ja, deze match hadden we kansen, maar OHL had er nog veel meer en grotere.
Ge kunt toch niet verwachten dat die Griek wonderen gaat doen, ge kunt niet verwachten dat een Seck,Van Hecke,Marcq,Oli dit aankunnen, ge moet dit toch zien als coach, ge moet dit toch weten?
Het heeft allemaal geen zin meer om dit hier te vertellen, het blijft onder die trainer toch altijd hetzelfde,je mag nog 25 nieuwe spelers halen(veel betere gaan we niet kunnen halen, het zal van hetzelfde niveau zijn)het resultaat zal hetzelfde zijn, einde verhaal.

Zo Dury zwartmaken.... jongens toch met zo'n staat van dienst. Beste trainer die we ons kunnen wensen (hoewel ik soms twijfel of getwijfeld heb).  Hij moet alleen dat TD-schap laten varen. Het management van de club moet veranderen. Pro-actief zoals ten tijde van Mannaert (onze beste manager ever) of Leterme van de Veekaa.

Offline belli

• Leden
« Reactie #111 Gepost op: oktober 04, 2020, 05:30:44 pm »
Beste trainer die we ons kunnen wensen?
Heeft prachtige dingen voor ons gedaan maar is over the top.
Net als bestuur als enkele jaren op de dool.
Er zit binnen de club serieus iets fout.

Offline BorisB9

• Leden
« Reactie #112 Gepost op: oktober 04, 2020, 05:33:13 pm »
Sommigen willen het precies niet zien. So be it.

Offline Glitch.

• Leden
« Reactie #113 Gepost op: oktober 04, 2020, 10:09:59 pm »
Sommigen willen het precies niet zien. So be it.

Inderdaad. Triestiger, dan triestig. En dan nog zo, de T1 blijven ophemelen.
Keer zien, wat ze gaan uitkramen, als het richting ‘2e klasse’ wordt ☹️
-SVZW Forever-

Offline mogul

• Leden
« Reactie #114 Gepost op: oktober 04, 2020, 10:13:10 pm »

Zo Dury zwartmaken.... jongens toch met zo'n staat van dienst. Beste trainer die we ons kunnen wensen (hoewel ik soms twijfel of getwijfeld heb).  Hij moet alleen dat TD-schap laten varen. Het management van de club moet veranderen. Pro-actief zoals ten tijde van Mannaert (onze beste manager ever) of Leterme van de Veekaa.
Als pater zeg ik zeker niet dat Dury crapuul is, valt nog wel mee ivm zwart maken.  Hij was voor de club lange tijd de beste trainer, dat klopt zeker, toen had hij ook die dwingende gedachte niet om koste wat het kost dat systeem te spelen, maar het is zoals BorisB9 schrijft, sommigen willen het niet zien, So be it.

Offline Fats Domino

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #115 Gepost op: oktober 04, 2020, 10:41:46 pm »
Is Dury nu nog niet buiten?

Offline Bertrand

• Leden
« Reactie #116 Gepost op: oktober 05, 2020, 08:45:06 am »
Is Dury nu nog niet buiten?

De vraag is: is de groep spelers werkelijk zo zwak en wie is verantwoordelijk voor deze transfers of kan er meer uitgehaald worden uit deze groep met een andere trainer en een andere aanpak ?

Offline Zigzag

• Global Moderator
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #117 Gepost op: oktober 05, 2020, 09:04:32 am »
De verdediging was trouwens zo ondermaats, dat we nauwelijks spreken over De Bock he. Die is ondertussen hervallen in zijn oude gewoontes en speelt op het niveau waarvoor we vreesden. Dikke onvoldoende dus.

Offline isidoor

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #118 Gepost op: oktober 05, 2020, 09:18:25 am »
Dat het in de verdediging niet goed zat ligt alleen maar aan de tactiek die moest gespeeld worden.
Mijn oordeel is dat er uit deze groep veel meer kan gehaald worden, mits de juiste keuzes en tactiek door de trainer.

Offline Mephistow.be

• Leden
« Reactie #119 Gepost op: oktober 05, 2020, 12:12:55 pm »

Supporter mag zeggen wat ie wil.
In geen enkele andere ploeg speelt Marcq of Van Hecke.
Ook Seck is een zwakke schakel

Als Dury blijft vasthouden aan zijn namen (Deschacht, Seck, Vossen) gaan we nog veel matchen ontgoocheld zijn.
Die Deschacht is al aant klungelen sinds zijn blessure vorig jaar.
Op is op. Zie dat eens onder ogen.
En dat overroepen hier van Pletinckx en Van Hecke...
Dat zijn gewoon simpele 1ste amateur voetballers die zelf daar niet gaan uitblinken.
We moeten nu plots niet euforisch doen over heb omdat het eigen jeugd is.

Het domste is dan nog dat je Baudry en Walsh laat vertrekken
Nu moet je idd kosten maken ja.

Baudry was medisch afgekeurd. Believe me, het bestuur wou ni liever dan zijn contract vernieuwen. Tot 3-4x toe opnieuw de buikspieren getest,  maar het mocht niet zijn...

Walsh verdiende hier heel veel geld. Men hoopte met zijn loon andere en vastere spelers te halen (ic Opare).

Toch niet zo heeeel dom, lijkt me....