Ik heb heel erg veel respect voor SLC. Maar dat spelers niet op hun posities staan...goh...Vossen op links, dat was inderdaad een ramp. Maar momenteel lijkt iedereen mij toch redelijk juist te staan. Wat Gert Verheyen dit weekend zei in HNB, is ook weer waar...een trainerswissel is uiterst zelden een oplossing. Bekijk AA Gent. Veel supporters verwachten een klik mocht vb Simons overnemen als T1. Ik niet. Niet omdat ik pro-Dury (of anti-Simons) ben, wel omdat ik inderdaad geloof dat Essevee een paar actie-spelers nodig heeft die met een individuele flits een match kunnen openbreken. Vossen, Bruno, Govea, Van Hecke...kunnen dat echt niey. De enige met zo.n actie is eigenlijk Dompe . Als die aanzet, zien we vaak een kans ontstaan. Een type Theo, Berrier, Thorgan...die na 5 minuten geniaal wordt en voor een voorsprong zorgt, die hebben we nodig. Al blijf ik realist...het verhaal van het missen van transfers door corona, is een juist. En daar gelijk welke trainer niks aan veranderen. Dury als pispaal gebruiken lucht misschien efkes op..., je koopt er helaas geen punten mee. Los van de nodige pech ook, de voorbije weken. Wat als...Opare die bal 5 cm lager krijgt...maar neen...alles zit gewoon ook nog eens dik tegen ! Maar als je dat durft zeggen, krijg je een Dury-fan- stempel op je voorhoofd. En nochtans zijn dat ook de comments van mensen die (als niet-Esseveefans) ons matchen zagen.
Een sterke trainer zie je aan het feit dat ie resultaat haalt met het beschikbare spelersmateriaal.
Dury kon dat in het begin. Kijk naar onze 1ste jaren in 1ste klasse, onze ploeg was er 1 om onderin te spelen (op papier) maar met goeie organisatie en echte mentaliteit boekten we mooie resultaten.
Sinds Dury terug is van Gent is dat koet meer. Kwam de club zogezegd redden (kreeg wel Berrier en Leye) Daarna kreeg ie een Hazard, Conte, Malanda, Kums,...
Maar telkens als het materiaal wat minder was trok het op niets meer.
Dury vertikte het om terug te gaan naar zijn oude gedachtengang.
De laatse 5jaar lukte het nog 1x omdat je dan ook met spelers zat als Lerager, Kaya, Meite en Leye.
De overige 4 jaren trok het voetbal op nie veel.
1x heeft hij zich in die 5jaar (voor 2maanden) aangepast aan zijn spelersmateriaal en realistisch te voetballen.
Dat was het jaar met Troisi, Cissako, Messoudi, Plet,....
Maar doordat we punten pakten dacht ie dat ie weer aanvallend kon voetballen en was het seizoenseinde weer om te huilen
Dus ja, volgens mij kan een trainerswissel effect hebben (ook op lange termijn Gertje) als ie een compleet ander type voetbal speelt (Thorup in Genk ging dat aanpassen) kijk naar hoe Antwerp compleet anders speelt onder Leko dan onder Boloni.
Of hoger, Hoe Liverpool al decennia lang op zoek was naar de titel, en met Klopp dichterbij kwam.
Het kan dus lukken, als je een trainer palt met compleet andere ideeën