Dag na dag, week na week steeds meer teleurgesteld in 'onze' club. Werkelijk op alle vlakken, op accomodatie na, lopen we achter de feiten aan.
Teleurgesteld in ons bestuur, waar er 0,0 voetbalverstand aanwezig is. Een voorzitter die roept dat we top3 kunnen spelen, een CEO die roept dat we versterkt zijn die seizoen. Een bestuur waar ook geen ballen aan zitten, een bende ja-knikkers. Niemand die ook maar een beetje uitstraling heeft. Het sportief beleid lijkt nergens op. Het statement dat gelanceerd werd vorig seizoen na alweer een blamage oogde mooi. Maar in realiteit komt er niets van in huis, waardoor ik vrees dat het niet meer dan een zothoudertje was voor de supporters. Nu horen we ze niet meer. Hierover ben ik kwaad. Hebben ze zelfkennis, doen ze aan reflectie? Ik betwijfel het.
Ik ben teleurgesteld in het transfer'beleid'. Als je dat nog beleid kan noemen. Wat moet je daar eig van zeggen? Makelaarstransfers zijn hier schering en inslag. Onze harwerkende jonge griek, komaan zeg. Zelf bij de Rassing mag die niet mee doen. Er worden geen spelers gehaald op kwaliteit of meerwaarde, maar op naam. Ook hier zit 0,0 visie in.
Ik ben teleurgesteld in onze technische staff. Die er niet in slaagt onze speler te motiveren. Die er niet in slaagt een duidelijke tactiek of strijdplan weet naar voor te brengen. En belangrijkste van allemaal: die er niet in slaagt te voetballen naar de (beperkte) kwaliteiten die deze kern heeft.
In het bijzonder ben ik teleurgesteld in onze coach. Die is op, straalt zoveel gelatenheid uit dat je denkt dat het een begrafenisondernemer is. Vroeger was Dury 'nen krak' in aijn team neerzetten, verdedigen en counteren hij schuwde het niet. Wanneer de kwaliteit er was (2012-13-14-17) durfde hij het spel maken.
Echter kan hij zich niet meer vernieuwen. Al 3 seizoenen lang lopen we naïef te spelen. Teveel ruimte weggeven, geen blok, geen team, geen grinta.
Ik ben ook teleurgsteld in de spelers. Die, ook niet gediend door de staf, het ook volledig laten afweten. Geen greintje zelfrespect hebbende, laten ze zich als makke lammetjes naar de slachtbank leiden. Geen leider, alleen lijders...
Ik ben ook teleurgesteld in de supportersfederatie. Aleja, geen idee of je het zo kan noemen. Je hoort ze af en toe eens met een open brief waarmee ze komen aandraven. Ze hebben wel veel werk verricht om het stadion coronaproof te maken. Maar ik mis diversiteit in deze federatie. Ze zijn ofwel heel gefrustreerd door onze ploeg (wat terecht is), maar anderzijds mag je als buitenstaander zelf niet te negatief zijn. Ze worden vaak ook tevreden gehouden door het bestuur. Daarom pleit ik voor een supportersorgaan waarbij deze diversiteit wordt weergegeven. Hier in Waregem hebben we nu eenmaal kritische en positieve supporters. Die moeten beiden vertegenwoordigd worden.
'Essevee 2.0' herpakt u! Het is 5 over twaalf. Hervormingen zijn nodig!