Auteur Topic: Speeldag 3 : 22/08/2020 - 16.15u : Essevee - Waasland-Beveren  (gelezen 20949 keer)

Offline San Iker

• Leden
Re: Speeldag 3 : 22/08/2020 - 16.15u : Essevee - Waasland-Beveren
« Reactie #120 Gepost op: augustus 23, 2020, 10:49:31 am »
Forza Essevee, mooie tekst maar ga niet helemaal akkoord.
Over De Bock en Opare deel ik dezelfde mening.
Govea, idd inzet, maar sua spel was hij nu ook niet zo top.
Moest altijd rood gekregen hebben (zei die zeggen van nee doen dat gewoon omdat het een eigen speler is)
2domme fouten.

Over Van Hecke ben ik het ook eens, verweerde zich, meer kan die jongen niet doen.
Wat ik belachelijk vond aan de rust was dat Eleven een percentage plakte op zijn passes. 95%kwam aan.
Niet moeilijk, 9 op de 10 passes waren achteruit.

Over Berahino en Bruno geef ik je ook gelijk.
Die eerste speelt onder zijn niveau, toont weing interesse.
Die 2de is geen flankspeler, komt daar niet tot zijn recht. Is idd beter in een centrale rol.
Zet die 2 eens naast elkaar in de spits. Vossen is idd te weinig.

Over Seck ben ik het helemaal niet eens.
Het eerste halfjaar dat hij hier was (samen met Peeters) zei ik al dat die verdedigend ferme steken miet vallen.
Nooit mee met de infiltrerende man, altijd naar de bal kijk ipv de man,...
Dat is op dat anderhalfjaar nog altijd niet beter geworden.

Seck is zoals een Marcq.
Goed als we laag staan en de linies kort bij elkaar liggen.
Vanaf we de bovenhand hebben is die kerel dramatisch.
En Dury wil altijd het spel maken, dus is die kerel.... vul zelf maar in
Ik vond de eerste fout van Govea niet echt een gele kaart waard eerlijk gezegd. Ik denk dat de referees die mening met me deelden, want die tweede was het absoluut wel. Speelde inderdaad met vuur daar, maar toch was ik blij dat Dury hem liet staan de tweede helft. In mijn ogen zou hij moeten onze vaste '8' worden als hij op dit elan doorgaat, want Sissako ontgoocheld me toch momenteel. Laten we hopen dat we op die positie nog een gerichte transfer kunnen doen en zo de concurrentie wat aanscherpen.

Seck was in Waasland-Beveren ook eerder een infiltrerende middenvelder dan een pure 6 die enkel verdedigend dacht. Ik herinner me zijn prestatie in de halve finale thuis tegen Club. Dat zou voor hem de maatstaf moeten zijn. Wel had hij daar toen een Sissako naast hem die als perfecte waakhond voor Vanaken diende. Het ziet er motorisch natuurlijk allemaal houterig uit en technisch is hij een absoluten ramp, maar toch geloof ik dat hij van waarde kan zijn als het middenveld op de juiste manier wordt ingevuld. Het klopt wel dat hij in wedstrijden tegen de 'kleinere goden'  minder of niet uit de verf komt, dus vandaar opnieuw mijn hoop dat we nog de transfermarkt op gaan voor een middenvelder die meteen wat toevoegt aan onze kern.

Je ziet in Seck dan eerder een 8?
Als loper?
Nu komt die zelden tot niet voor de goal van de tegenstander.
Dury zijn systeem hangt eigenlijk af van een targetman en een sterk verdedigend blok (vierkant)
Waar 8 en 6 eigenlijk lopers zijn en ook dicht bij de box van de tegenstander komen

Lutte-Verschuere
Lerager-Meité
Malanda-Delaplace
Malanda-Kums

Al mannen die vele kilometers maalden.

Daar moet men dan toch ook op scouten?

Offline Forza Essevee

• Leden
« Reactie #121 Gepost op: augustus 23, 2020, 11:01:55 am »
Forza Essevee, mooie tekst maar ga niet helemaal akkoord.
Over De Bock en Opare deel ik dezelfde mening.
Govea, idd inzet, maar sua spel was hij nu ook niet zo top.
Moest altijd rood gekregen hebben (zei die zeggen van nee doen dat gewoon omdat het een eigen speler is)
2domme fouten.

Over Van Hecke ben ik het ook eens, verweerde zich, meer kan die jongen niet doen.
Wat ik belachelijk vond aan de rust was dat Eleven een percentage plakte op zijn passes. 95%kwam aan.
Niet moeilijk, 9 op de 10 passes waren achteruit.

Over Berahino en Bruno geef ik je ook gelijk.
Die eerste speelt onder zijn niveau, toont weing interesse.
Die 2de is geen flankspeler, komt daar niet tot zijn recht. Is idd beter in een centrale rol.
Zet die 2 eens naast elkaar in de spits. Vossen is idd te weinig.

Over Seck ben ik het helemaal niet eens.
Het eerste halfjaar dat hij hier was (samen met Peeters) zei ik al dat die verdedigend ferme steken miet vallen.
Nooit mee met de infiltrerende man, altijd naar de bal kijk ipv de man,...
Dat is op dat anderhalfjaar nog altijd niet beter geworden.

Seck is zoals een Marcq.
Goed als we laag staan en de linies kort bij elkaar liggen.
Vanaf we de bovenhand hebben is die kerel dramatisch.
En Dury wil altijd het spel maken, dus is die kerel.... vul zelf maar in
Ik vond de eerste fout van Govea niet echt een gele kaart waard eerlijk gezegd. Ik denk dat de referees die mening met me deelden, want die tweede was het absoluut wel. Speelde inderdaad met vuur daar, maar toch was ik blij dat Dury hem liet staan de tweede helft. In mijn ogen zou hij moeten onze vaste '8' worden als hij op dit elan doorgaat, want Sissako ontgoocheld me toch momenteel. Laten we hopen dat we op die positie nog een gerichte transfer kunnen doen en zo de concurrentie wat aanscherpen.

Seck was in Waasland-Beveren ook eerder een infiltrerende middenvelder dan een pure 6 die enkel verdedigend dacht. Ik herinner me zijn prestatie in de halve finale thuis tegen Club. Dat zou voor hem de maatstaf moeten zijn. Wel had hij daar toen een Sissako naast hem die als perfecte waakhond voor Vanaken diende. Het ziet er motorisch natuurlijk allemaal houterig uit en technisch is hij een absoluten ramp, maar toch geloof ik dat hij van waarde kan zijn als het middenveld op de juiste manier wordt ingevuld. Het klopt wel dat hij in wedstrijden tegen de 'kleinere goden'  minder of niet uit de verf komt, dus vandaar opnieuw mijn hoop dat we nog de transfermarkt op gaan voor een middenvelder die meteen wat toevoegt aan onze kern.

Je ziet in Seck dan eerder een 8?
Als loper?
Nu komt die zelden tot niet voor de goal van de tegenstander.
Dury zijn systeem hangt eigenlijk af van een targetman en een sterk verdedigend blok (vierkant)
Waar 8 en 6 eigenlijk lopers zijn en ook dicht bij de box van de tegenstander komen

Lutte-Verschuere
Lerager-Meité
Malanda-Delaplace
Malanda-Kums

Al mannen die vele kilometers maalden.

Daar moet men dan toch ook op scouten?
Bij Beveren speelde hij als '8' toch het beste seizoen uit zijn carrière ,... Wordt bij ons meestal al verdedigende buffer gebruikt, maar zoals jij terecht aanhaalt laat hij nogal vaak ruimte in zijn rug en is het geen pure mannetjesputter. Zoals ik zei kan hij in mijn ogen ook een goeie tandem vormen met Sissako, maar dan moet dat nonchalante er bij Sissako wel uit. Hij is dan weer wel een speler die zich kan vastbijten in een tegenstander. Vraag het maar eens aan Vanaken  :). Als iedereen fit is en op niveau presteert zou dit mijn ideale 11 zijn.

Bossut
Opare - Pletinckx - Deschacht - De Bock
                      Seck - Sissako
                           Berahino
      Dompé                                   Srarfi
                              Bruno

Eventueel zou je nog kunnen switchen van positie tussen Saido en Bruno , of er een wisselwerking van maken tijdens de wedstrijd. Tegen Club thuis in de beker was hij ook heel erg goed op de 10. Die jongen moeten gewoon in een centrale rol spelen en vaak in en rond de 16 opduiken. 
FORZA FORZA FORZA ESSEVEE

Offline San Iker

• Leden
« Reactie #122 Gepost op: augustus 23, 2020, 11:06:24 am »
Dury heeft graag mannen op de flank met discipline
Hij kan er 1 zetten die eens minder zal meeverdedigen, maar geen 2

Srarfi is daar al veel in gegroeid. Dompé laat daar nog eens een steek vallen en zal daardoor niet rap een basisplaats krijgen

Ik zou ze ook liever zo zien, maarja....

Offline Naughtius Maximus

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #123 Gepost op: augustus 23, 2020, 11:13:36 am »
Zeker niet de beste wedstrijd. Blij van de wedstrijd van Van Hecke, heeft de grinta dat wij nodig hebben. Naast de fouten, goede wedstrijd van Govea. Seck was schandalig, hij speelt slecht tegen zijn ex-clubs (was ook slecht tegen Genk). Opare en De Bock heel goed, maar Laurens heeft iedereen in spel gehouden voor de 1-3. Pletinckx was geweldig. Berahino werkt voor de ploeg.

Veertiende competitiewedstrijd (op veertien) zonder clean sheet voor Eike Bansen. 31ste tegengoal. Ik kan niet zien dat deze jongen beter is dan Bostyn.

Betreft Bansen..
Zowel Bossut als bostyn als courtois hadden die bal niet hoor..
Geen schuld vandaag, maar de aantal van tegendoelpunten dat hij heeft per wedstrijd gehad is zeker slechter dan die van Bostyn en Bossut, misschien ook samen. En Eike heeft geen instelling, heeft goeie keepertechniek maar lijkt mij vaak te onrijp. En die voeten, man man man.
Klopt. Met Bansen ben je praktisch zeker dat je tegendoelpunten zal krijgen. Ligt niet altijd aan hem maar toch...
Ja, moeten zeker op zoek naar een betere doelman, dat kan je maar zien na enkele wedstrijden, wel, die heeft hij nu en dan moet je bepaalde dingen concluderen;
uittrappen en met de voeten is hij niet goed
ballen in de box, komt vaak niet uit, en indien hij uitkomt bokst hij de bal weg terwijl hij soms die bal gewoon kan klemmen
coacht veel te weinig, een probleem bij al onze keepers
ballen op afstand is ook niet zijn sterkste punt

Positieve kanten zijn er ook, 1 op 1,zijn reflexen zijn top, maar globaal bekeken is dit imo te weinig.

We hebben dit jaar gewoon de enige goede transferpolitiek gevolgd, die we moesten volgen nl : geen transferuitgaven doen, verkopen wat we kunnen om de jaarrekening nog enigszins deftig te houden.

Dus : waarom zouden we een nieuwe keeper moeten halen. Geeft Bansen zijn kans. En voldoet hij niet, dan zal hij wel in de winterstop vertrekken.

Er moeten nog spelers weg : Soissalo, Marcq, Sylla (?), Zarandia (?)

En Dury : nog altijd een toptrainer, alleen is hij zijn drive kwijt (of geeft hij althans die indruk). Veel me gisteren ook op hoe sterk hij verouderd is. Toch jammer dat het allemaal zo moet lopen, zowel van zijn zijde als dat van het bestuur.

Offline balboa

• Leden
« Reactie #124 Gepost op: augustus 23, 2020, 11:39:53 am »
Laat niemand zich blindstaren op het resultaat. Voor hetzelfde geld kom je 0-1 achter via Koita, door het gekende pijnpunt: een zee aan ruimte in de rug van Pletinckx en Deschacht. En dan heb je weer een heel andere match. W-Beveren was ook enorm zwak.

Opare goed, alleen moet die wel fit blijven en mag dat geen liedje worden van oplappen, dan weer x-aantal weken uit, inspuitingen,...

Vanhecke, dat jongentje doet zijn best maar dat is geen profvoetballer he. 1m40 groot, wint geen duels, durft geen 1 op 1 actie aan, alles breed en achteruit. Denkfout bij Dury is natuurlijk dat die de volgende match weer gaat mogen starten.

Vossen als linkerflank. Pfff. Ook weer typisch Dury, een 'naam' per se in de ploeg willen houden en hem dan maar op een positie zetten die helemaal de zijne niet is. Vossen heeft maar 1 kwaliteit en dat is afwerken (in de zestien), zoals bij zijn goal.
Zie ook Seck, staat er puur in omwille van zijn kopkracht. Idem met Lepoint hier, speelde archislecht maar mocht blijven staan omdat hij bij een corner tegen een bal kon wegkoppen. Tja.
Sissako is de betere voetballer en in mijn ogen een van de weinigen die kapitaal vertegenwoordigen in deze kern.

Het zal nog een lang seizoen worden waar Essevee niet rap uit die onderste regionen zal verdwijnen.
Volgende week op Moeskroen is weer zo'n cruciale want daarna in 5 matchen tegen 4 G5-ploegen.

Offline isidoor

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #125 Gepost op: augustus 23, 2020, 11:53:50 am »
Als je ziet op welke manier onze doelpunten gemaakt worden, dan zijn het bijna altijd individuele acties.
We zien zelden of nooit kansen of doelpunten die voortvloeien uit aanvallend samenspel met nadruk op SAMEN. Het zijn deze ploegen die het verst schoppen in de competitie.
Gisteren zag je ook hoe lamentabel een tegenaanval van ons was. Weten op dat moment gewoon niet wat doen. Jammer.
Van deze overwinning worden we niet wijzer omdat WB zo zwak was. Ik had dan ook niet het vreugdegevoel van anders. Ook gelatenheid bij het begin van de match, al moest die match persé gewonnen worden. Ik hoop dat het nog keert.

Offline BorisB9

• Leden
« Reactie #126 Gepost op: augustus 23, 2020, 01:38:10 pm »
Volgende match Soisalo in de goal. Als ook dat niet lukt moet hij naar Siberië verbannen worden... :-X

Offline svennay

• Global Moderator
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #127 Gepost op: augustus 23, 2020, 02:39:33 pm »
Volgende match Soisalo in de goal. Als ook dat niet lukt moet hij naar Siberië verbannen worden... :-X
Bedankt voor deze inspirerende bijdrage...  ???

Online anotherboerke

• Leden
« Reactie #128 Gepost op: augustus 23, 2020, 04:02:27 pm »
Gingen de samenvattingen niet 1u na de wedstrijd online staan?
Kan er nog steeds geen vinden...

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #129 Gepost op: augustus 23, 2020, 04:30:26 pm »

Prima idee, dit zal dan zorgen voor animatie in onze back-area. Ik draag je voor als nieuwe keeperstrainer. OK ?

Offline BorisB9

• Leden
« Reactie #130 Gepost op: augustus 24, 2020, 02:06:26 pm »
Ik wil gewoon aankaarten dat er met Soisalo zijn voeten gespeeld wordt, los van het feit dat hij de nodige kwaliteiten heeft of niet. Zoiets doe je gewoon niet.

Offline belli

• Leden
« Reactie #131 Gepost op: augustus 24, 2020, 06:17:44 pm »
Dury speelt nooit met iemand zijn voeten,want hij heeft altijd n reden om zoiets te doen en heeft altijd gelijk.

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #132 Gepost op: augustus 24, 2020, 11:23:51 pm »
Ik wil gewoon aankaarten dat er met Soisalo zijn voeten gespeeld wordt, los van het feit dat hij de nodige kwaliteiten heeft of niet. Zoiets doe je gewoon niet.

Klopt : is gewoon een karaktermoord op Soissalo : je zet hem op een positie die totaal de zijne niet is. Je laat hem verzuipen, je neemt hem na 30 minuten eraf en daarna zeg je dat het zijn schuld niet is en de match erop selecteer je hem niet meer.   Severin heeft dit ook meegemaakt. Zahir Zerdab. eveneens...  En ah ja : je moet er nog bijzeggen dat die snelle wissels is om 'de speler te beschermen tegen zichzelf'.
« Laatst bewerkt op: augustus 25, 2020, 07:04:58 am door Naughtius Maximus »

Offline belli

• Leden
« Reactie #133 Gepost op: augustus 25, 2020, 08:37:55 am »
daardoor dat Dury voor mij al 3-4 jaar maar een gewone coach is en geen topcoach meer.
modern voetbal evolueert meer en meer naar snelheid, veel bewegen zonder bal.
daarnaast het grootste manco van Dury: alle spelers tevreden houden, zorgen dat ze er staan als ze hun kans krijgen, in hen geloven, er een groep van maken. 
Moderne coaches zijn vaak meer motivator momenteel.
Dury zorgt laatste jaren door vaak kinderachtig gedrag juist voor tweespalt, schrik, demotivatie.
en of dit nu klopt of niet....er zijn genoeg mensen binnen de club, spelers die dit "off the record" ook al langer zeggen......

Offline Pringless

• Gold Member
  • Leden
« Reactie #134 Gepost op: augustus 25, 2020, 10:28:17 am »

Klopt : is gewoon een karaktermoord op Soissalo : je zet hem op een positie die totaal de zijne niet is. Je laat hem verzuipen, je neemt hem na 30 minuten eraf en daarna zeg je dat het zijn schuld niet is en de match erop selecteer je hem niet meer.   Severin heeft dit ook meegemaakt. Zahir Zerdab. eveneens...  En ah ja : je moet er nog bijzeggen dat die snelle wissels is om 'de speler te beschermen tegen zichzelf'.
Dit waren natuurlijk allemaal topspelers bij ons  ::)
Moest het geen corona zijn geweest dan zat Soissalo hier al lang niet meer, maar we raken hem gewoon niet kwijt. Ik snap het ergens wel dat je hem eens op de rechtsback probeert want op de RM is hij ook gewoon veel te weinig.
SV TILL I DIE

Offline belli

• Leden
« Reactie #135 Gepost op: augustus 25, 2020, 10:54:53 am »
en als je bijna geen opties hebt en ge speelt met een rechtsback...
ja, dan moet je daar wel iemand zetten e.

Offline svennay

• Global Moderator
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #136 Gepost op: augustus 25, 2020, 11:42:00 am »
Ik had het geluk voor mijn werk live aanwezig te zijn tijdens de match en er vielen mij enkele zaken op die mij zorgen baren. Dankzij een publiekloos optreden hoor je uiteraard veel wat je anders niet hoort.

1. Bansen stuurt de ploeg constant bij maar 90% van de spelers luistert er niet naar. Logisch dan dat je in de rug gepakt wordt en als keeper geregeld onder druk komt te staan.
2. De Bock stuurt ook bij maar gaat dan zelf in de fout. Hou uw eigen man ipv te pas en te onpas een andere te pakken waardoor uw flank volledig open ligt. Zo gaat hij ons nog veel punten kosten...
3. Dury gaf bitter weinig instructies vanaf de zijlijn. Als hij er dan al gaf aan Bruno, Seck, Vossen, ... werden die gewoon straal genegeerd wat voor mij nog het meest zorgwekkend van al is!
4. Te veel spelers staan nog te zwaar en schieten fysisch te kort, Bianda op kop.
5. Zarandia was toeschouwer en zag nog bont en blauw na het accident.
6. Na de match moesten invallers en bankzitters zich nog in het zweet werken zoals wel vaker. Zowe l Timmy als Davy waren hierbij aanwezig en waren de invallers/bankzitters aan het evalueren en bespreken waar wat nog moet bijgeschaafd worden. Iets wat ik Eddy en Ronny nooit zag doen in het verleden.
7. Ik heb het gevoel dat het weleens het laatste jaar van onze keeperstrainer kan zijn. Hij geeft mij de indruk dat het allemaal tegen zijn zin is en het ook bij hem op is.

Offline Koekenaas

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #137 Gepost op: augustus 25, 2020, 11:55:37 am »
Ik had het geluk voor mijn werk live aanwezig te zijn tijdens de match en er vielen mij enkele zaken op die mij zorgen baren. Dankzij een publiekloos optreden hoor je uiteraard veel wat je anders niet hoort.

1. Bansen stuurt de ploeg constant bij maar 90% van de spelers luistert er niet naar. Logisch dan dat je in de rug gepakt wordt en als keeper geregeld onder druk komt te staan.
2. De Bock stuurt ook bij maar gaat dan zelf in de fout. Hou uw eigen man ipv te pas en te onpas een andere te pakken waardoor uw flank volledig open ligt. Zo gaat hij ons nog veel punten kosten...
3. Dury gaf bitter weinig instructies vanaf de zijlijn. Als hij er dan al gaf aan Bruno, Seck, Vossen, ... werden die gewoon straal genegeerd wat voor mij nog het meest zorgwekkend van al is!
4. Te veel spelers staan nog te zwaar en schieten fysisch te kort, Bianda op kop.
6. Na de match moesten invallers en bankzitters zich nog in het zweet werken zoals wel vaker. Zowe l Timmy als Davy waren hierbij aanwezig en waren de invallers/bankzitters aan het evalueren en bespreken waar wat nog moet bijgeschaafd worden. Iets wat ik Eddy en Ronny nooit zag doen in het verleden.
7. Ik heb het gevoel dat het weleens het laatste jaar van onze keeperstrainer kan zijn. Hij geeft mij de indruk dat het allemaal tegen zijn zin is en het ook bij hem op is.
punt 4: heb al lang het gevoel dat onze fysiek niet top is,al paar jaren!

Offline Pringless

• Gold Member
  • Leden
« Reactie #138 Gepost op: augustus 25, 2020, 05:36:49 pm »

1 & 3. Toch wel straf dat je zowel Dury als Bansen duidelijk kunt horen vanaf waar jij staat. Lijkt mij eerder onmogelijk. In de matchen dat ik Bansen live heb zien spelen zag/hoor ik hem toch niet veel roepen, weliswaar met publiek, maar dan hoor ik Bossut wel roepen.

2. Vond De Bock nu wel geen slechte match spelen..

4. Ik dacht dat ze fysisch heel veel getraind hadden in de voorbereiding, dat Bianda te zwaar staat kan aangezien hij van Roma komt.
SV TILL I DIE

Offline mogul

• Leden
« Reactie #139 Gepost op: augustus 25, 2020, 07:07:53 pm »

1 & 3. Toch wel straf dat je zowel Dury als Bansen duidelijk kunt horen vanaf waar jij staat. Lijkt mij eerder onmogelijk. In de matchen dat ik Bansen live heb zien spelen zag/hoor ik hem toch niet veel roepen, weliswaar met publiek, maar dan hoor ik Bossut wel roepen.

2. Vond De Bock nu wel geen slechte match spelen..

4. Ik dacht dat ze fysisch heel veel getraind hadden in de voorbereiding, dat Bianda te zwaar staat kan aangezien hij van Roma komt.
Bedoel je dat ze daar allemaal dik zijn, in Roma  ;D?   Grapje é, vind ook dat De Bock, buiten die fout op de tegengoal, heel degelijk speelt.    Dat Bansen dan toch constant bijstuurt is positief, ik dacht dat hij dit niet deed, ze moeten wel luisteren dan.