Ik ben beginnen kijken in de tweede helft en hierin vielen De Bock en Srarfi me toch wel op in positieve zin. De Bock wint zijn duels, speelt in naar het juiste kleur (wat bij onze vorige linksachters nogal een moeilijke taak leek) en had tot 2x toe een goede voorzet in huis. Nog wat ritme opdoen en hij kan absoluut een aanwinst zijn. Ook Opare aan de andere kant vond ik meer dan degelijk. Laat dat nu net onze 2 'floptransfers' zijn volgens sommige kenners hier. Geef ze tijd en kansen.
Verder viel Srarfi me op met af en toe een geslaagde dribbel, hij brengt bovendien snelheid op de flank en scoorde fraai het tweede doelpunt. Hopelijk heeft hij zich ondertussen goed genoeg aangepast en kan hij meteen van waarde zijn voor ons.
Zoals sommigen hierboven al schreven is Govea inderdaad een schande. Loopt absoluut tegen zijn zin hier te voetballen en dat merk je aan alles. Maakt amper meters, in balverlies zet hij quasi geen druk,... In balbezit zou hij op z'n sterkst moeten zijn en kan hij de creatieveling zijn die we zoeken, maar verder dan wat balletjes breed of terug komt hij ook niet.
Dan 10x liever een Van Hecke , die absoluut ook tekort komt, maar die er wel zijn kop voor legt.
Als je per se met 3 verdedigers wil spelen moet je een centrale as hebben met heel veel balvastheid. Dat ontbreken we helaas. Vossen houdt geen pepernoot bij en op ons middenveld is enkel Sissako / Berahino een beetje balvast. Daarnaast heb je 2 'wingers' nodig die veel volume hebben en zowel aanvallend als verdedigend hun mannetje kunnen staan. Ik zie deze profielen niet meteen in onze kern. Geef mij maar een 4-4-2 of een 4-3-3 (die in balverlies 4-5-1 wordt). Bossut - Opare - Pletinckx - Deschacht - De Bock - Sissako - Seck - Berahino - Dompé - Srarfi en Bruno als diepe spits. Dan heb je een ervaren defensie met een stevige buffer op de 6 en een voetballend type op de 8. Daarnaast snelheid en dreiging op je flanken en Bruno eindelijk eens op zijn allerbeste positie. Dan heb je (voorlopig) Vossen, Sylla, Govea, Marcq, Humprehys, Kainourgios, Bansen op de bank. We moeten gewoon hopen dat we de zware contracten van Marcq / Govea nog zien kwijt te geraken en nog een speler als Dejaegere of Gerkens met het vrijgekomen loon kunnen strikken. Waarschijnlijk ijdele hoop maar bon