EINDELIJK! Nog eens een verdiende overwinning. Basiself gewoon behouden naar woensdag toe, met als enige wijziging dat Baudry in het elftal komt voor Demir. Burki terug doorschuiven naar de linksachter. Dan hebben we 3 pure verdedigers met duelkracht en voldoende lengte staan die de lengte van K*trijk kunnen compenseren.
Ik heb in de matchpost van de wedstrijd op Standard een oplijsting gemaakt van Sammy zijn flaters dit seizoen, maar gisteren was hij gewoon terug de Bossut die we willen zien. Aanvankelijk wat onzeker, maar daarna goed in de voeten duiken, ballen klemmen. Als het goed is mag het ook gezegd worden

!
Wat heb ik toch ook opnieuw genoten van Bongonda. Zo makkelijk een man passeren, zoveel flair, klasse en spelvreugde die hij uitstraalt. Ok, af en toe mist hij wat overzicht om na zijn actie de juiste beslissing te nemen , maar dit kunnen we hem niet kwalijk nemen als je zijn rendement en actieradius ziet. Mooie assist van Theo en ditto afwerking van Hamdi, die gisteren ook maar eens opnieuw zijn nut bewees als targetman. Ijzersterk met de rug naar het doel, ballen bijhouden, duels aangaan , strijd leveren en druk houden op de verdedigende linie van Charleroi. Als deze 2 er zin in hebben kunnen we het aanvallend veel ploegen pijn doen.
Bjordal vond ik inderdaad veel strijd leveren, tackelen, gaten dichtlopen en af en toe aardig meevoetballen. Op een positie die de zijne niet is deed hij het meer dan degelijk , maar laten we wel wezen dat dit een pijnpunt in ons elftal is. Na 65, 70' zat die jongen trouwens stikkapot. Waarom opnieuw zo lang wachten om te wisselen?! Maar dat is uiteraard iets typisch aan Dury. Buffel De Pauw, Bongonda, Bjordal,... Allen op de 10 gewogen en te licht bevonden. Hopelijk komt een type Hairemans ons in de winterstop versterken en dan zie ik het al heel wat rooskleuriger in. Een balvaste pion met vista is hetgeen we daar nodig hebben.
Verder vond ik Tardieu terug degelijk als buffer voor de verdediging en ben ik blij dat we terug iemand hebben tussen de lijnen die met zijn traptechniek van een stilstaande fase een grote kans / doelpunt kan creëren. Met vertrouwen naar K*rtrijk, dezelfde strijd en passie en we pakken daar de volle buit. Het is toch onmogelijk dat we 3x verliezen van de nekken op 1 seizoen?!

FORZA ESSEVEE!