Auteur Topic: Supportersfederatie  (gelezen 36271 keer)

Offline Fats Domino

• Leden
  • Essevee!
Re: Supportersfederatie
« Reactie #40 Gepost op: december 14, 2023, 11:06:45 am »
Zou het niet een idee zijn dat de Supporters vereniging Esseveefans eens een deftig sociaal media platform  maakt? Ik zie bij bepaalde, niet perse groteren clubs dat die het veel beter doen dan bij ons. Om een voorbeeld te geven: https://www.instagram.com/svnec/
Je ziet hier dat men alle info over verplaatsingen deelt + ook alle extrasportieve info.
Als we nu een Instagram & Facebookpagina hadden waar alles op komt bvb. Merchandise van SLC/SVZW, een teller met aantal away fans (werkt zeer psychologisch & mensen zullen rapper verplaatsingen willen maken), info mbt bussen & combiregeling, evenementen van supportersclubs bvb spaghettiavond of supportersavond, sfeervideo's/foto's...
Het is maar een idee, maar ik merk dat de pagina's van de officiële supporters vereniging niet goed in elkaar zitten.
Is inderdaad een topidee!

Wie zet de eerste stap voor een eerste verkennende meeting? Ge moet wel rekening houden met wat tegenkanting van de huidige personen die de federatie vertegenwoordigen.. maar druk zetten helpt..
Normaal zou ge moeten de vertegenwoordigers contacteren maar weet nie wie wel of geen verandering wil..

Het is jammer dat nu de clubs apart werken en er geen gezamenlijk project is zoals bij club Brugge.
Essevee is mooi bewijs dat dankzij de supporters er nu meer volk naar het stadion komt dan de vorige jaren.
« Laatst bewerkt op: december 14, 2023, 11:21:16 am door Fats Domino »

Offline Porky

• Leden
« Reactie #41 Gepost op: februari 15, 2024, 06:27:18 pm »
Afgevaardigden van de supporters zijn naar training geweest om te praten..
En dan zieje titeca staan.. dan weet je alweer genoeg.

Offline Koekenaas

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #42 Gepost op: februari 15, 2024, 07:00:42 pm »
Titeca pfff….

Offline esssevee4life

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #43 Gepost op: februari 15, 2024, 08:00:03 pm »
Titeca pfff….
Is blijkbaar nog altijd bestuurder bij de supportersfederatie.
https://www.essevee.be/nl/fans/supporterswerking
Staat ook nog op zijn linkedin
https://www.linkedin.com/in/geert-titeca-69038740/?originalSubdomain=be

Ben geen fan van de persoon maar heeft hij ooit essevee iets misdaan?

Offline Porky

• Leden
« Reactie #44 Gepost op: februari 15, 2024, 08:23:39 pm »
Titeca pfff….
Is blijkbaar nog altijd bestuurder bij de supportersfederatie.
https://www.essevee.be/nl/fans/supporterswerking
Staat ook nog op zijn linkedin
https://www.linkedin.com/in/geert-titeca-69038740/?originalSubdomain=be

Ben geen fan van de persoon maar heeft hij ooit essevee iets misdaan?

Essevee niet..
Dat zo iemand afgevaardigde is begrijp ik niet..

Offline mutske

• Leden
« Reactie #45 Gepost op: september 10, 2024, 02:21:22 pm »
Thomas Vanbiervliet (supportersfederatie van Zulte Waregem): “Op deze manier dreigen veel fans af te haken”
Thomas Vanbiervliet, de ondervoorzitter van de supportersfederatie van Zulte Waregem, reageert verrast op de aangekondigde plannen van de Pro League. “Als voetbalsupporter wil je natuurlijk graag de wedstrijden van je favoriete club bijwonen en voel je je uiteraard ook enorm betrokken”, zegt Vanbiervliet. “Het is dan ook jammer dat ze in deze situatie andermaal de mening van de fans niet vragen. Deze sport kun je niet gaan ‘vermarkten’ als een of ander product. Natuurlijk gaat het om profsport en zijn tv-rechten belangrijk, maar op deze manier dreig je de voetbalsport van onderuit te laten eroderen. We hebben de voorbije jaren volop ingezet op het bestrijden van hooliganisme en daardoor kon je ook weer meer gezinnen naar het stadion lokken. Als je nu de wedstrijden in de Challenger Pro League nog uitsluitend op vrijdagavond zou inplannen, zorg je ook daar meteen voor extra obstakels.”

Vooral het vooruitzicht op een lagere publieke opkomst, baart Vanbiervliet zorgen. “We herinneren ons nog allemaal de coronaperiode waarbij wedstrijden in quasi lege stadions werden afgewerkt. Wie had daar iets aan? Ik hou van voetbal, maar dan wel in het stadion en niet zozeer voor het tv-scherm. Trouwens, als je met zo’n maatregel ervoor zorgt dat er minder kleine kinderen kennismaken met je sport, dan ben je volgens mij fout bezig. Voor de kleinste fans is een partij op zaterdag- of zondagmiddag de ideale gelegenheid om al eens te proeven van een voetbalwedstrijd, zo is het bij mij ook ooit allemaal begonnen.”

Ook voor de supportersclubs die de busreizen bij uitwedstrijden organiseren, dreigt er een fiasco, volgens Vanbiervliet. “Vergeet niet dat we op bezoek bij Seraing soms bijna evenveel fans meenemen als dat er thuisfans zijn, maar het is nu ook voor onze supportersclubs al een hele klus om dat allemaal netjes te regelen. Als je natuurlijk telkens alleen nog op vrijdagavond speelt, wordt het alleen maar moeilijker. Probeer maar eens tijdig aan de andere kant van het land te raken met al die files. Nee, als deze plannen doorgaan, dreigen heel veel fans af te haken en dan vraag ik me af wie hier dan eigenlijk nog baat bij heeft. Op termijn zal op die manier ook de commerciële waarde van het ‘product voetbal’ alleen maar dalen.”

Voor zij die in het weekend werken ...
Voor zij die kinderen met hobby's hebben...
Voor zij die  jeugd of amateur voetbal spelen ...

Dus enkel nog voor jonge gezinnen, gepensioneerden, kinderloze mensen en zij die in het weekend niet moeten werken.
Wat is er mis met zaterdagavond voetbal?

Offline Pringless

• Gold Member
  • Leden
« Reactie #46 Gepost op: september 12, 2024, 12:20:37 pm »
In Nederland speelt de 2e klasse ook vooral op vrijdagavond, geen idee waarom..

Ik lees ook dat als dit doorgaat dat de matchen gaan uitgezonden worden via een multilive dus maw je kan zelfs de match van je ploeg geen 90min volgen.

Heel triest als dit erdoor zou komen.

1 optie en dit is stijgen naar 1A.
SV TILL I DIE

Offline Koekenaas

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #47 Gepost op: september 12, 2024, 12:44:30 pm »
In Nederland speelt de 2e klasse ook vooral op vrijdagavond, geen idee waarom..

Ik lees ook dat als dit doorgaat dat de matchen gaan uitgezonden worden via een multilive dus maw je kan zelfs de match van je ploeg geen 90min volgen.

Heel triest als dit erdoor zou komen.

1 optie en dit is stijgen naar 1A.
Denk gelezen te hebben dat je kan kiezen ,ofwel multilive of een wedstrijd naar keuze ?!

Offline Fredje SVZW

• Leden
« Reactie #48 Gepost op: maart 14, 2025, 08:17:35 am »
Ik vind het een beetje "ongelukkig" hoe de communicatie verliep naar aanloop van de match op Francs Borains. Vooraf wordt deze aangekondigd, samen met Seraing en Lokeren, als een match met heel beperkt aantal tickets. Snel inschrijven is de boodschap. Dus ik schrijf me snel snel in (ik woon in Kerkhove) om zeker te zijn...om dan vervolgens te zien dat het GEEN combi is en dat er de dag voor de match nog 140 kaarten te koop zijn...Jammer ! Anders was ik zeker met de auto geweest, en er zijn er nog, hoor...

Offline Vidmar

• Leden
« Reactie #49 Gepost op: maart 14, 2025, 10:03:48 am »
Ik vind het een beetje "ongelukkig" hoe de communicatie verliep naar aanloop van de match op Francs Borains. Vooraf wordt deze aangekondigd, samen met Seraing en Lokeren, als een match met heel beperkt aantal tickets. Snel inschrijven is de boodschap. Dus ik schrijf me snel snel in (ik woon in Kerkhove) om zeker te zijn...om dan vervolgens te zien dat het GEEN combi is en dat er de dag voor de match nog 140 kaarten te koop zijn...Jammer ! Anders was ik zeker met de auto geweest, en er zijn er nog, hoor...

Is toch al lang geen geheim meer dat men bij de club en supportersfederatie zoveel mogelijk combiregelingen wil om zo de supporters zo veel mogelijk richting de supporterslokalen wil duwen om op een bus te stappen...

Dat men nu op het laatste nipperke nog zegt "ah ja, maar er zijn ook nog 140 losse tickets verkrijgbaar om met eigen vervoer te gaan hoor..." toont dat ook weer maar eens aan.

Offline mogul

• Leden
« Reactie #50 Gepost op: maart 14, 2025, 10:16:46 am »

Is toch al lang geen geheim meer dat men bij de club en supportersfederatie zoveel mogelijk combiregelingen wil om zo de supporters zo veel mogelijk richting de supporterslokalen wil duwen om op een bus te stappen...

Dat men nu op het laatste nipperke nog zegt "ah ja, maar er zijn ook nog 140 losse tickets verkrijgbaar om met eigen vervoer te gaan hoor..." toont dat ook weer maar eens aan.
2.

Offline Mephistow.be

• Leden
« Reactie #51 Gepost op: maart 14, 2025, 10:31:19 am »
Ei gasten,

ik run zelf geen supportersclub maar spaart die mannen een beetje hé, ze doen dat quasi allemaal belangeloos en zijn ook maar afhankelijk van de (beperkte) communicatie die ze krijgen en de kalenderverschuivingen.

Als je denkt dat ze dergelijke zaken communiceren uit winstbejag, zit je er ferm naast. Zonder sponsoring of een spaghetti avond steek je daar zwaar aan toe.

Geniet maar van de bus en het feit dat je mag pintjes drinken op de terugweg! :)

Offline Vidmar

• Leden
« Reactie #52 Gepost op: maart 14, 2025, 11:36:30 am »
Ei gasten,

ik run zelf geen supportersclub maar spaart die mannen een beetje hé, ze doen dat quasi allemaal belangeloos en zijn ook maar afhankelijk van de (beperkte) communicatie die ze krijgen en de kalenderverschuivingen.

Als je denkt dat ze dergelijke zaken communiceren uit winstbejag, zit je er ferm naast. Zonder sponsoring of een spaghetti avond steek je daar zwaar aan toe.

Geniet maar van de bus en het feit dat je mag pintjes drinken op de terugweg! :)

Gaat hier niet over de supporterslokalen op zich, die leveren uiteraard uitstekend werk en alle respect daarvoor, maar gaat hier wel over de federatie die ons maar al te graag nutteloze combi's aansmeert.

Offline Fredje SVZW

• Leden
« Reactie #53 Gepost op: maart 14, 2025, 02:25:40 pm »
Let op: De combi's worden "aangesmeerd" door de lokale politie ter plaatse, hé! Dat neem ik de federatie niet kwalijk. En...ik ben zelf lid van Tempo, in Wortegem ! Dus absoluut alle respect naar de supporterclubs toe, laat me duidelijk zijn. Het gaat over de communicatie vooraf. FB is soms combi,maar soms niet. Soit...ik ga met de bus...maar het is gewoon een feit dat je met de auto soms dichter bent en vooral sneller thuis bent (omdat ze dan nutteloze rookstops inlassen op de terugreis, bijvoorbeeld...). Tot morgen !

Offline Vidmar

• Leden
« Reactie #54 Gepost op: maart 14, 2025, 02:50:01 pm »
Let op: De combi's worden "aangesmeerd" door de lokale politie ter plaatse, hé! Dat neem ik de federatie niet kwalijk. En...ik ben zelf lid van Tempo, in Wortegem ! Dus absoluut alle respect naar de supporterclubs toe, laat me duidelijk zijn. Het gaat over de communicatie vooraf. FB is soms combi,maar soms niet. Soit...ik ga met de bus...maar het is gewoon een feit dat je met de auto soms dichter bent en vooral sneller thuis bent (omdat ze dan nutteloze rookstops inlassen op de terugreis, bijvoorbeeld...). Tot morgen !

Deels wel, deels niet. Vaak ook op aandringen van de federatie zelf.

Offline esssevee4life

• Leden
  • Essevee!
« Reactie #55 Gepost op: maart 14, 2025, 07:21:54 pm »
En die combi's zorgen ervoor dat fans die wat verder wonen naar de tv kijken ipv mee de verplaatsing te kunnen doen.

Offline Porky

• Leden
« Reactie #56 Gepost op: maart 16, 2025, 08:19:40 am »
Zouden er combis zijn tegen lokeren en seraingn
?

Offline svennay

• Global Moderator
  • Leden
  • Essevee!
« Reactie #57 Gepost op: maart 16, 2025, 09:26:56 am »
Zouden er combis zijn tegen lokeren en seraing?
Los van het feit dat die combi's te zot voor woorden zijn in 1B, zou het helemaal buiten proportie zijn als het combi naar Lokeren is terwijl we net 10 jaar verbroederd zijn en geregeld samen in de tribunes te vinden zijn...

Offline jenske

• Leden
    • Jong Anzegem
« Reactie #58 Gepost op: maart 16, 2025, 10:05:40 am »
Zouden er combis zijn tegen lokeren en seraing?
Los van het feit dat die combi's te zot voor woorden zijn in 1B, zou het helemaal buiten proportie zijn als het combi naar Lokeren is terwijl we net 10 jaar verbroederd zijn en geregeld samen in de tribunes te vinden zijn...

In het verleden (eerste klasse) konden we gewoon met de auto naar Lokeren en was er geen combi. Hopelijk ook deze keer :-)

Update: RFC liege maakte afgelopen weekend de verplaatsing naar Lokeren.
= Combi car obligatoire ...  :-[

En ook La Louviere moest begin februari via een combi-regeling naar Daknam.
« Laatst bewerkt op: maart 16, 2025, 10:13:11 am door jenske »

Offline Porky

• Leden
« Reactie #59 Gepost op: maart 26, 2025, 11:42:20 am »
Nieuws van de supportersavond ?