Dury met een zéér zwakke coaching vandaag.
Is normaal niet mijn gewoonte om een volledig stuk aan de coach te wijten maar ik vond het frappant gisteren.
Om te beginnen past hij zich al aan aan de tegenstander. Dat wil dus zeggen: ook met 5 achterin/met 3 centrale verdedigers.
Maar dan moet je mij wil eens vertellen waarom Anderlecht zo makkelijk de bal kon rondtikken in die 1e helft op hun eigen helft. Als je in dezelfde formatie van je tegenstander speelt mag je niet zó weggetikt worden als in de 1e helft.
Voorts wil hij al weer per se Olayinka in de ploeg houden omdat hij, logisch, Bongonda in de ploeg wil zetten.
MAAR...dan moet je wel gewoon Olayinka op de bank durven zetten en een zúivere rechterflank laten starten. Liefst Cordardo in mijn ogen. Desnoods De Pauw.
Een typisch Dury'tje dat. En maar schuiven met zijn ploeg om toch maar alle 'namen' in de ploeg te kunnen zetten.
Is blijkbaar die invalbeurt vergeten van Madu tegen Standard. Ik schreef hier toen dat die nooit nog een minuut zou mogen spelen onder mij. Dat zal vanaf vandaag ook wel het geval zijn onder Dury...
Tja, dan moet hij hem na 15 minuten eraf halen waarmee hij zijn eigen fout toegeeft.
En Walsh, die totaal geen CVM is (op de back deed hij het al een heel stuk beter) werd dan vervangen door Oldrup Jensen.
Maar nee, er werd vorige week weer eens met heel veel geluk gewonnen tegen Kortrijk met Walsh op de CVM hoor...
Bij de rust doet hij een vervanging, dat doet hij altijd wanneer men gaat rusten met een achterstand van 2 doelpunten, en haalt hij er zijn beste man af: Doumbia.
Doumbia en dus niet Jensen, ah nee want die was er net ingekomen...
En één van zijn cv's, wat het meest logische zou zijn, durfde hij ook al niet. Want Derijck is incontournable, Bjordal is nieuw en doet het niet slecht en Baudry was aan een sterke match bezig.
Als klap op de vuurpijl haalt hij er 20 minuten voor tijd zijn enige speler die iets kan forceren eraf: Bongonda. Ok, zijn vervanger scoort dan wel maar toch. Haal er dan Iseka af als je toch powerplay wil spelen met Saponjic en Olayinka voorin.