Auteur Topic: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice  (gelezen 28275 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline japarov

  • Leden
  • Berichten: 2.139
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #160 Gepost op: september 15, 2017, 04:28:18 am »
Idd sfeer was bij momenten top !!! Zondag meer van dat want tga nodig zijn om ze op te peppen !

Offline appandasietse

  • Leden
  • Berichten: 24
  • Essevee!
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #161 Gepost op: september 15, 2017, 07:14:29 am »
Fier op mijn Essevee!
Trots op ons europees stadion!
Sfeer was indrukwekkend!
We hebben ons niet belachelijk gemaakt...Nice was gewoon belachelijk veel beter...
Borst vooruit en op naar de volgende!

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #162 Gepost op: september 15, 2017, 08:35:42 am »
Het verschil tussen CL- en EL niveau is overduidelijk.  En Nice is CL-niveau dat wisten we op voorhand.
Dus de logica werd gerespecteerd.  Maar dat we toch nog een half dozijn kansen zouden krijgen dat is toch wel een verrassing geweest.  Waarom we dan maar 1 keer scoren ?  Koelbloedigheid die ontbreekt onder die omstandigheden ?   Teveel onder de indruk van de kracht, snelheid, techniek van de tegenstander ?
Staat er 3-5 op het scorebord, iets wat kon, na 90' dan zouden de commentaren al heel wat anders geklonken hebben.  Niet getreurd Essevee ; op naar zondag !
« Laatst bewerkt op: september 15, 2017, 08:37:57 am door 2460 »

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #163 Gepost op: september 15, 2017, 08:40:25 am »
Trots op het team hoe ze (vooral het eerste kwartier 2de helft) gespeeld hebben.
Jammer van de vele goals maar 1-5 is dan ook overdreven.
Van kwaliteit is Nice vele malen sterker, ze speelden erg compact in hun verdediging en er was nauwelijks iets door te krijgen. En op snelheid in de aanval nauwelijks af te stoppen.

Jammer van de niet gekregen penalty en rode kaart. Maar Nice verdiende wel om te winnen maar 2-3 ging voor mij een terechte uitslag geweest zijn.

Reactie van Anderlecht supporter: Toch tof om eens een coach te zien die durft om mooi voetbal te brengen al verlies je dan met zware cijfers je hebt tenminste gevoetbald.

Offline nassaro

  • Leden
  • Berichten: 215
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #164 Gepost op: september 15, 2017, 08:44:21 am »
Ik zag al na 5 minuten dat Pl?a (14) centraal altijd vrij stond, rustig het balletje mocht aannemen en vrij spel kreeg. Heel goeie speler natuurlijk, maar zelfs als essevee zijnde moet je daar beter kunnen op verdedigen. Kreeg veel te veel ruimte.
Wat de match betreft : liever zo een wedstrijd dan een slaapverwekkende vertoning van bange wezels die voor hun kot blijven liggen. Helemaal anders dan de "so called" Belgische topploegen in Europa. Ik heb genoten ondanks de zware nederlaag. Genoten van het spel van onze jongens, maar ook genoten van de klasse van Nice.
Als we er dan toch 2 jongens moeten uitpikken bij ons : Kaya en Doumbia. Die gasten mochten gisteren zeker hun schoen naast die van de vedetten van Nice zetten. Bij momenten heerlijke passes van Kaya. En hoe Doumbia zich ontwikkelt ... tja dat wordt volgens mij een grote ...

Offline dot

  • Leden
  • Berichten: 333
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #165 Gepost op: september 15, 2017, 08:48:38 am »
Heel leuke avond gehad en toch met positief gevoel naar huis want we hebben geprobeerd ons spel te spelen. Jammer, ondanks het grote kwaliteitsverschil had het zomaar een andere match kunnen zijn of toch tenminste een spannendere match. Die 3 goals van Nice eerste helft zijn eigenlijk een lachertje, afgeweken schot, nadien ga je te enthousiast op zoek naar de 2-0 en sta je na 20min al man op man te verdedigen en overal uit te stappen, Derijck hoeft nadien niet te tacklen maar eerder naar buiten te duwen of ernaast te blijven, en de 3-0 tja...Intussen hadden we zelf al de 1-0 aan de voet (Olayinka).
2e helft start je goed, krijg je 2 kansen op 2-3 (de pauw en kaya, de vrije trap dan, want was geen inderdaad geen penalty/rood), en nadien krijg je doelpunten op counter tegen (leali ziet er toch ook niet goed uit bij de 1-4) en in buitenspel.
Doumbia wordt steeds beter, kon zich echt staande houden op dat middenveld, jammer dat De Sart dan iets minder was. Iseka vond ik ook wel sterk aan de bal. Voor Kastanos was het een moeilijk moment om in te vallen (zag je aan Coopman) maar lijkt me ook wel een aanwinst te worden.
Ballotelli was toch magnifiek, doorsteekpasjes en tikjes zonder ook maar 1 meter de lopen :) Zou toch graag eens zo een statistiek met gelopen km's zien zoals in CL, die komt toch niet aan 3km.. :D
« Laatst bewerkt op: september 15, 2017, 09:06:45 am door dot »

Offline djeten

  • Leden
  • Berichten: 193
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #166 Gepost op: september 15, 2017, 08:49:05 am »
Dat was toch duidelijk geen penalty. Overtreding gebeurde net voor de rechthoek. Vond ik evenmin rood, was zeker overtreding daar niet van, maar Kaya was niet alleen voor doel en Dant? was nog steeds mee. Vond de ref zeer correct fluiten.
Ondanks de 1-5 cijfers ben ik gisteren niet teleurgesteld naar huis gaan. Hopelijk kan de ploeg zich nu opladen voor de match van zondag. De vorige Europese campagnes bleek dit telkens een probleem te zijn na een Europese midweekmatch.

Offline koenie69

  • Leden
  • Berichten: 1.625
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #167 Gepost op: september 15, 2017, 09:06:06 am »
word geen tijd dat baudry en walsch een kans krijgen?
heb zo de indruk dat defauw aan het kraken is , vroeger spurtte hij weer achteruit ,nu is het allemaal op het gemakske.
wat ook opviel was als die mannen een bal krijgen ze onmiddellijk volle gas voorruit spurten en wij (desart ) altijd blijven staan en achteruit draaien.
hopelijk speelt lazio weer met de reserven of tzal daar ook mooi zijn.

Offline niederbacher76

  • Leden
  • Berichten: 807
  • Essevee!
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #168 Gepost op: september 15, 2017, 09:15:37 am »
We hadden heel veel kansen , brachten bij momenten verzorgd voetbal en het had net zo goed 3-4 kunnen zijn.

Maar wat niet goed is (ook al tegen Veekaa)

-> wordt het niet tijd voor min 1 athletische snelle verdediger die luchtduels wint en een doorgebroken speler nog kan terughalen : BAUDRY anyone?

-> we missen Lerager erg. Speelt altijd op de rand van de gele kaart. De Sart ,Coopman, Kaya, De Pauw, De Fauw allemaal aardige voetballers , maar wie toont er eens de agressiviteit van Lukas ?

-> graag een keeper die heerst in de lucht

-> spelers van Nice konden zomaar op onze speelhelft bal aannemen , draaien naar het doel zonder dat iemand in hun nek hijgt. Kan niet.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #169 Gepost op: september 15, 2017, 09:47:19 am »
word geen tijd dat baudry en walsch een kans krijgen?
heb zo de indruk dat defauw aan het kraken is , vroeger spurtte hij weer achteruit ,nu is het allemaal op het gemakske.
wat ook opviel was als die mannen een bal krijgen ze onmiddellijk volle gas voorruit spurten en wij (desart ) altijd blijven staan en achteruit draaien.
hopelijk speelt lazio weer met de reserven of tzal daar ook mooi zijn.
We spelen nu eenmaal tegen ploegen (zeker Nice en Lazio) die van een ander niveau zijn. Ik ben ook ontgoocheld over de uitslag maar zag gisteren waarschijnlijk een van de beste ploegen ooit bezig in het Regenboogstadion. Een plezier om naar te kijken. Spijtig dat we niet efficienter waren want twee of drie goals had ook gekund.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #170 Gepost op: september 15, 2017, 09:52:45 am »
Ik vond ons een goede wedstrijd spelen, maar het zat helemaal niet mee voor ons gisteren. Je moet eigenlijk altijd voorstaan na een kwartier, maar in de plaats daarvan sta je na 20 minuten al 2-0 in het krijt. Doodjammer eigenlijk want we hebben genoeg kansen gehad tegen dit wel erg sterke team. Knappe prestatie die je jammer genoeg niet ziet in de cijfers.

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #171 Gepost op: september 15, 2017, 10:04:31 am »
Die Seri is wel een klasbak, geen wonder dat Barcelona ge?nteresseerd was. Heel effici?nt Nice dat natuurlijk een paar klassen te sterk was.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.713
  • Essevee! Olé Olé!
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #172 Gepost op: september 15, 2017, 10:06:42 am »
Dury: "Hebben foutjes gemaakt, maar in Belgi? worden die niet zo afgestraft"
Dury: "Fier op de reactie van de spelers in het vierde kwartier"
VR 15/09/2017 - 00:02 via sportza.be

Francky Dury was ondanks de zware nederlaag niet al te zwaar ontgoocheld. "Ik ben ook wel een beetje verrast dat het verschil tussen Nice en Zulte Waregem zo groot is", vertelde hij eerlijk. "Maar we moeten het positieve onthouden. We hebben ervoor gevochten."

De score was duidelijk, maar Francky Dury heeft toch ook goeie dingen gezien van zijn ploeg. "Het eerste en het vierde kwartier waren goed." In de eerste helft kon Essevee op voorsprong komen, in de tweede helft was er bijna de 2-3, er werd een rode kaart niet gegeven,... "Maar als je moet beginnen te analyseren met als en indien, kom je er niet. Ik heb al geleerd om dat niet te doen."

"Hopelijk heeft het team niet te veel mentale schade opgelopen. Dat moeten we ook leren. Om deze opdoffers, die we in Europa nog zullen krijgen, te verteren en te analyseren."
-FRANCKY DURY

"Nice verdiende het om te winnen. Daar moeten we niet over discussi?ren. Het strafte onze fouten af. Maar we hebben vanavond fouten gemaakt die in de Belgische competitie misschien niet afgestraft zouden worden. Daarom zijn deze Europese matchen goeie leermomenten. Ik hoop dat we snel leren en zo sterker voor de dag komen in Belgi?."

"Ik ben misschien wel ontgoocheld over de tegendoelpunten, maar ik ben wel trots op onze reactie. Ik heb tijdens de rust ook gezegd dat het niet voorbij was. Het is nooit voorbij. Ik vind het belangrijk dat we ons niet gewonnen geven. Toon je hart. Toon aan de mensen hoe graag je voetbalt. Ik denk dat het publiek dat ook wel geapprecieerd heeft. De 1-4 was spijtig want ik had gehoopt om nog iets langer in de match te blijven."

"Ik ben zelf ook wel een beetje verrast dat het verschil tussen Nice en Zulte Waregem zo groot is, maar dat is goed om vast te stellen. Ik wil nu het positieve onthouden. We hebben gevochten en we hebben geprobeerd om ons spel te spelen. Hopelijk heeft het team niet te veel mentale schade opgelopen. Dat moeten we ook leren. Om deze opdoffers, die we in Europa nog zullen krijgen, te verteren en te analyseren. Zo kunnen we sterker worden."

Bron: http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/europa_league/1.3065960#

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #173 Gepost op: september 15, 2017, 10:13:33 am »
Nooit gedacht dat ik na een 1-5 verlies z? trots zou zijn.

Eerst en vooral, wat een sfeer in het stadion! Of het nu 0-0 of 0-3 of 1-4 stond, de supporters gingen er vol voor en het was onmogelijk om je niet te amuseren. Chapeau!

Voor de rest is alles gezegd. Nice een trapje of zeven hoger dan ons (en eender welke Belgische ploeg). Niettemin hebben we gevoetbald, we hebben lef getoond en daar mogen we trots op zijn. We hebben een heleboel (heel grote) kansen bijeen gevoetbald en dat is bewonderenswaardig want met iets meer effici?ntie eindigt die match (volledig terecht) op 3-5 of zoiets. Als we bij 0-0 ??n van die grote kansen scoren, of bij 1-3, dan wil ik het nog wel eens zien.

Kortom, verloren van een v??l betere ploeg en een v??l grotere club, maar ondanks wat een 1-5 zou doen vermoeden zijn we hier langs geen kanten vernederd, wel integendeel. We hebben onze nek uitgestoken en we hebben een lekkere pot voetbal gezien met heel veel kansen en dat in een goed gevuld en uiterst sfeervol stadion!

Forza Essevee! 8)

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.713
  • Essevee! Olé Olé!
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #174 Gepost op: september 15, 2017, 10:19:20 am »
Dury gaat de kritiek uit de weg: "Dat kon ik ook doen"
15 September 2017 06:45 via voetbalnieuws.be
 
Zulte Waregem kon meer dan 1 keer scoren tegen OGC Nice, maar het had er ook meer dan 5 kunnen incasseren. Francky Dury verdedigde zich na de nederlaag.

Her en der werd geopperd dat Essevee na?ef voetbalde. "Ik heb dinsdag naar Anderlecht tegen Bayern M?nchen gekeken en woensdag naar Feyenoord tegen Manchester City. Wel, tegen Nice zag ik hetzelfde verschil als eerder deze week. We moeten daar niet flauw overdoen - Nice is een goeie ploeg, die veel vertrouwen opdeed tegen Monaco", begon hij in Het Laatste Nieuws.

Ingraven was geen optie. "De snelheid van uitvoering bij dergelijke ploegen ligt gewoon veel hoger. Ze straffen fouten sneller af en zijn steviger in de duels. Kijk, ik had met vijf of zes man achterin kunnen spelen, om uiteindelijk met 0-3 te verliezen, maar wat heb je daaraan? Nu kan ik tenminste perfect uitleggen en aangeven waar het fout liep. Terwijl het anders zou het zijn van: 'De coach gelooft niet in ons. Hij heeft schrik.'"

Bron: http://www.voetbalnieuws.be/news/256994/Dury_gaat_de_kritiek_uit_de_weg:_Dat_kon_ik_ook_doen

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #175 Gepost op: september 15, 2017, 10:22:57 am »
Dury gaat de kritiek uit de weg: "Dat kon ik ook doen"
15 September 2017 06:45 via voetbalnieuws.be
 
Zulte Waregem kon meer dan 1 keer scoren tegen OGC Nice, maar het had er ook meer dan 5 kunnen incasseren. Francky Dury verdedigde zich na de nederlaag.

Her en der werd geopperd dat Essevee na?ef voetbalde. "Ik heb dinsdag naar Anderlecht tegen Bayern M?nchen gekeken en woensdag naar Feyenoord tegen Manchester City. Wel, tegen Nice zag ik hetzelfde verschil als eerder deze week. We moeten daar niet flauw overdoen - Nice is een goeie ploeg, die veel vertrouwen opdeed tegen Monaco", begon hij in Het Laatste Nieuws.

Ingraven was geen optie. "De snelheid van uitvoering bij dergelijke ploegen ligt gewoon veel hoger. Ze straffen fouten sneller af en zijn steviger in de duels. Kijk, ik had met vijf of zes man achterin kunnen spelen, om uiteindelijk met 0-3 te verliezen, maar wat heb je daaraan? Nu kan ik tenminste perfect uitleggen en aangeven waar het fout liep. Terwijl het anders zou het zijn van: 'De coach gelooft niet in ons. Hij heeft schrik.'"

Bron: http://www.voetbalnieuws.be/news/256994/Dury_gaat_de_kritiek_uit_de_weg:_Dat_kon_ik_ook_doen

W?t een trainer, w?t een man.

Dikke, dikke, dikke CHAPEAU.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.309
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #176 Gepost op: september 15, 2017, 10:29:10 am »
Ik ben toch vooral ontgoocheld in onze verdediging. Het is nu toch al 3 matchen op rij dat ze veel te veel kansen weggeven. Derijck en Heylen zijn toch onder niveau hoor.

Aanvallend vond ik het wel goed, ze kregen voldoende kansen om toch zeker 3 doelpunten te maken.
SV TILL I DIE

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #177 Gepost op: september 15, 2017, 10:34:54 am »
Ik ben toch vooral ontgoocheld in onze verdediging. Het is nu toch al 3 matchen op rij dat ze veel te veel kansen weggeven. Derijck en Heylen zijn toch onder niveau hoor.

Aanvallend vond ik het wel goed, ze kregen voldoende kansen om toch zeker 3 doelpunten te maken.

Enkel Charleroi en Club Brugge krijgen n?g minder goals tegen in Belgi?. Ook al kan Derijck nog beter, vertrouwen houden, komt sowieso goed.

Niet vergeten dat Monaco, je weet wel de ploeg van Moutinho, Jovetic, Bald?, Tielemans en co, er ook 4 binnen kreeg tegen Nice. Neem nu die 3e goal, in Belgi? is de tegenstander even klungelig en traag als De Sart waardoor de bal nog weggeraakt, tegen Nice vliegt die bal zonder pardon tegen de netten. Dat is gewoon het verschil in niveau.

Offline Massaker

  • Leden
  • Berichten: 1.222
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #178 Gepost op: september 15, 2017, 10:40:06 am »
Op het forum van Nice spraken ze over 'het beste Nice dat we in maanden gezien hebben'. Die hebben dus weldegelijk een steengoeie partij gespeeld (ook volgens hun eigen supporters). Tegen dat niveau kan je alleen maar hopen op een mirakel...  Toch fier dat wij geprobeerd hebben om te voetballen (itt Anderlecht bvb.)

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.483
  • Essevee!
Re: EL Speeldag 1 : 14/09/2017 21u05 : Essevee - OGC Nice
« Reactie #179 Gepost op: september 15, 2017, 11:00:04 am »
Nice was veel te sterk voor ons.
Maar ik vind dat het tijd wordt dat we eens nieuwe spelers proberen. Ik denk dan aan Walsh, Kastanos en Baudry. En eerlijk gezegd, vind ik De Sart te min.