Vond Eupen best wel charmerend voetbal spelen, daar zitten paar gasten die best wel aardig kunnen voetballen. Weet wel niet of ze dit 90min zouden kunnen hebben vol spelen. We starten ook best aardig aan de 2de helft. Wissel Brebels met Lerager en lepoint vooruit was tactische beste zet. Lerager/Meite kan volgens mij echt goed duo worden. Het was duidelijk Brebels zijn match niet maar denk ook dat dit komt door de tegenstander. Erg moeilijk voetballen centraal, krijgt hij meer ruimte aan de bal speelt Brebels volgens mij beter. Te vroeg om hem nu al af te schrijven.
Lepoint was voor mij ook de zwakste man, zeker voetballend. Doet mij eigenlijk beetje denken aan Fellaini bij de duivels. Ook Hamalainen mag van mij nog een tandje bijsteken. Vond hem tegen NEC veel beter spelen dan nu.
Grootste grap van de avond was toch de scheidsrechter. Eerst nog corner geven en dan penalty trappen, dacht ook wel dat bij een fout in de 16 het ook zoiezo penalty moet zijn maar zeker ben ik daar niet van. Verder was de rode kaart ook een grap. Jammer dat Eupen zo moet kennis maken met de arbitrage in eerste klasse maar goed wij kunnen er ook niet aan doen en we hebben onze portie scheidsrechters die tegen ons waren in het verleden ook al gehad.
Ben blij voor Baudry dat hij geen blunder heeft begaan. Kende natuurlijk niet perse een moeilijke avond want stond tegen een man die 2 koppen kleiner was en hij won er met gemak elk luchtduel tegen maar goed, kon zij match spelen en hopelijk tankt hij er vertrouwen uit. Al blijven veel supporters steeds met een bang hartje zitten als hij de bal heeft.
Derijck onze beste versterking tot nu toe. Dit is echt de verdediger die we nodig hebben, rustig aan de bal, erg slim om zijn duel te winnen en er geraakt nauwelijks iemand voorbij. Meteen ook in de armen gesloten door de supporters en terecht ook!
Verwacht Kaya volgende week wel terug in de basis. Wat een goeie invalbeurt weer, meteen een assist en zorg voor zoveel aanvallend gevaar. Hopelijk wil hij niet vertrekken want anders zou dit een serieuze aderlating zijn.
Moeilijke eerste match tegen een onbekende tegenstander maar je zag de ploeg nooit echt panikeren. Deze zege zal wel vertrouwen geven voor de volgende match al blijft natuurlijk het scheidsrechter verhaal het meeste hangen. Er is nog werk aan maar goed aan welke ploeg niet in deze fase van de competitie. Voor sommige spelers zal een basisplaats wel een heel seizoen lang erg moeilijk worden.