Ja, we zijn aant zagen. Stel u nu eens voor dat nog maar de helft van die tribune een vip tribune wordt. Wat doe je dan met de helft van de abonnees die een nieuwe plaats moet zoeken? Akkoord, er gaan er wel achter doel willen zitten, maar daar wil ik niet zitten. Ik spreek gewoon voor mezelf. Het is nog altijd een forum waarop we onze mening mogen ventileren. Als dat naar uw mening 'zagen' is, dan zij het zo.
Velen willen gewoon langs de zijkant zitten en niet achter doel, dat is ook de reden waarom die mensen net in de tribune kant vijvers een abo kopen.
Als de vips steeds belangrijker worden ten nadele van de trouwe jarenlange supporters, dan zijn we verkeerd bezig.
We zijn in de tribune kant vijvers ook al ons kantine kwijt, tis ook een vip ruimte geworden. Maar dat hebben ze bij essevee goed opgelost en boven genoeg tapkranen voorzien en winddicht gemaakt met zelfs verwarming in de winter. Wel, dat ze nu ook maar een oplossing zoeken om de trouwe supporters tevreden te houden.
Ik begrijp je frustratie Dirk, mogelijks ben je reeds jarenlange trouwe supporter van Essevee.
Maar onze club evolueert en groeit, en daarin moeten we als 'gewone' supporter in meegaan, ook al is dat niet altijd plezant omdat het ons niet goed uitkomt.
En geloof me voor de club zijn naast de VIPS ook de gewone supporters belangrijk hoor. Maar iedereen tevreden houden bij aanpassingen en verschuivingen dat is een illusie.
Elke supporter heeft andere eisen of hecht belang aan andere dingen. Terwijl bij de ene een goedkope prijs primeert, wil een andere gerust extra betalen voor een betere plek. Anderen zitten liever achter het doel waar er sfeer gemaakt kan worden om 90 minuten de keel hees en schor te schreeuwen. Nog anderen zitten liever langs de zijlijn en zijn minder enthousiast om te zingen roepen en schreeuwen. Ik wil maar zeggen er zijn zoveel verschillende type supporters ...
De prijsverhoging is volgens mij wel een voorbode op de nieuwe plannen van de club, maar je moet ook toegeven dat de prijs daar jarenlang al te laag was in vergelijk met andere clubs. Dat is nu een deel aangepast maar volgens mij ook vooral met oog op de toekomst. Op deze manier verhuizen al een pak mensen naar een andere plek wat de club dan ook weer goed uitkomt.
In het artikel staat er trouwens te lezen dat er na renovatie nog plaats zal zijn voor de gewone supporter naast de VIPS. Dus mensen worden niet weggejaagd, je zal misschien in de toekomst een duurder ticket (lees: correctere prijs) moeten kopen om daar te zitten.