Auteur Topic: Speeldag 25 : 06/02/2016 20:30 : Essevee - Sporting Charleroi  (gelezen 32345 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline jowanie

  • Leden
  • Berichten: 509
Re: Speeldag 25 : 06/02/2016 20:30 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #100 Gepost op: februari 07, 2016, 01:22:06 pm »
Wat te denken van Thiam, bij zijn goal beetje zijn naam gaan wijzen bij de staff. Toch wat gestes aan het krijgen? Nu eigenlijk denk ik toch dat hij voor een grotere club zal kiezen volgend seizoen.

Toont vooral hoe frustrerend het moet zijn dat Leye incontournable is.

Offline neutraal

  • Leden
  • Berichten: 669
  • Essevee!
Re: Speeldag 25 : 06/02/2016 20:30 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #101 Gepost op: februari 07, 2016, 02:08:00 pm »
Laat ons eerlijk wezen : indien je wil meespelen voor PO 1, dien je toch je thuiswedstrijden te winnen.  Daar slaagt essevee dus niet in.

Offline Hartson

  • Leden
  • Berichten: 388
Re: Speeldag 25 : 06/02/2016 20:30 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #102 Gepost op: februari 07, 2016, 03:16:26 pm »
Laat ons eerlijk wezen : indien je wil meespelen voor PO 1, dien je toch je thuiswedstrijden te winnen.  Daar slaagt essevee dus niet in.

Je moet vooral slimmer spelen als je de betere ploeg bent (cfr. Genk en Charleroi - dan nog eens de twee belangrijkste wedstrijden in de strijd om play-off 1)

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.807
Re: Speeldag 25 : 06/02/2016 20:30 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #103 Gepost op: februari 07, 2016, 03:42:31 pm »
Dat is juist.  Dury kan er niet aan doen dat vooral Sami(blijkbaar heeft er niemand in de mot dat hij bij alle drie de goals de cruciale speler is, eerste goal kijkt hij naar de bal en niet naar zijn man, onbegrijpelijk, tweede goal is hij veel te laat om nog naar de speler te gaan, doet het toch, kan dan samen met Essikal gewoon een fout maken en ze doen het niet, derde goal staat hij gewoonweg te kijken hoe Dombela vrij kan inkomen) opmerkelijk dat er hier niemand dit heeft opgemerkt.
Kan er mij iemand uitleggen waarom onze trainer Lepoint op de 10 zet??  Iemand?  San Iker heeft gelijk, Dury durft Lepoint en Leye niet uit de ploeg zetten.
Kaya is blijkbaar echt gekwetst, speelt met inspuitingen, pfff, laat hem dan langs de kant, ik versta dit niet.  Ik versta ook niet waarom Cordaro eruit moet,ik versta ook niet waarom Meit? er direct in komt, ik denk wel dat dit een heel goeie speler is, maar weet nog niet hoe hij bepaalde spelers moet aanspelen en dit is normaal.
Vond onze mentaliteit heel goed, de keuzes van de trainer niet zo goed, maar zo als gezegd,Dury kan er niet aan doen dat De Ridder die enorme kans om zeep helpt en dat onze meest ervaren verdediger DRIEMAAL in de fout gaat.
Maar... ik begrijp dat er veel zeggen dat het over is voor PO1, maar het zou onnozel zijn om nu al de handdoek te gooien, ik geloof er nog altijd in, we hebben kwaliteit genoeg, de andere ploegen moeten het ook nog doen(vond Charleroi zeker niet beter dan ons, ze zijn wel sluwer en imo een verstandiger trainer).

De 3 doelpunten allemaal in Sami zijn schoenen schuiven vind ik er toch wat over..
1e doelpunt 100% akkoord, 2e doelpunt staan ze er met 4-5 rond en hij loopt er gewoon vlotjes door, 3e doelpunt staat Diallo (dacht ik?) te slapen, staat naar de bal te kijken ipv naar Ndongala en hoeft hij maar binnen te knikken.

En als Kaya niet rap weer topfit en in vorm is mogen we het vergeten, tis de enige met een beslissende laatste pass in de voeten en de enige optie om op de '10' te spelen imo.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.789
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 25 : 06/02/2016 20:30 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #104 Gepost op: februari 07, 2016, 04:35:57 pm »
Ik heb wel een gretige wedstrijd gezien, resultaat is afhankelijk van details, maar winnen is winnen.

ff advocaat van de duivel spelen ...  :D

Had Sammy in de goal gestaan, zouden de 3 er dan ingegaan zijn? :)


Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.343
  • Essevee!
Re: Speeldag 25 : 06/02/2016 20:30 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #105 Gepost op: februari 07, 2016, 04:37:11 pm »
Toont vooral hoe frustrerend het moet zijn dat Leye incontournable is.
Inderdaad... Dat was ook meteen mijn eerste gedacht al vrees ik dat het wederom een averechts effect zal hebben op Dury
en zo zal hij volgende week op Anderlecht wel weer bankzitter zijn.  ???

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.789
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 25 : 06/02/2016 20:30 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #106 Gepost op: februari 07, 2016, 04:45:26 pm »
Gisteren in het stadion viel het me toch weer op dat de sfeer van het uitvak zoveel beter uitkomt dan die van de thuisfans (die hard hun best doen).

Hopelijk komt die nieuwe tribune er snel, en valt de akoestiek daar goed mee.

Een uitvak mag je nooit in een hoek maken!
Snap niet dat de architecten en studiebureau's daar niet aan gedacht hebben.

Waarom?

Hierom: (hoek -> hoorneffect)



Offline Glitch.

  • Leden
  • Berichten: 2.056
Re: Speeldag 25 : 06/02/2016 20:30 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #107 Gepost op: februari 07, 2016, 08:23:52 pm »
Ik heb wel een gretige wedstrijd gezien, resultaat is afhankelijk van details, maar winnen is winnen.

ff advocaat van de duivel spelen ...  :D

Had Sammy in de goal gestaan, zouden de 3 er dan ingegaan zijn? :)




Heel gemeen, maar ik dacht gisterenavond net hetzelfde...
-SVZW Forever-

Offline Jayze

  • Leden
  • Berichten: 807
Re: Speeldag 25 : 06/02/2016 20:30 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #108 Gepost op: februari 07, 2016, 10:46:33 pm »

Heel gemeen, maar ik dacht gisterenavond net hetzelfde...
Neen, die tweede had Sammy gepakt  :)

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.730
Re: Speeldag 25 : 06/02/2016 20:30 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #109 Gepost op: februari 07, 2016, 10:54:34 pm »
Wat te denken van Thiam, bij zijn goal beetje zijn naam gaan wijzen bij de staff. Toch wat gestes aan het krijgen? Nu eigenlijk denk ik toch dat hij voor een grotere club zal kiezen volgend seizoen.

Gestes? Hij had verdomme groot gelijk dat hij dat deed. Thiam niet opstellen = Dury mee schuldig aan de nederlaag. Wat zit er hier eigenlijk achter? Wie laat in zo'n match zijn beste speler op de bank? Onbegrijpelijk.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.343
  • Essevee!
Re: Speeldag 25 : 06/02/2016 20:30 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #110 Gepost op: februari 07, 2016, 11:22:48 pm »
Had Sammy in de goal gestaan, zouden de 3 er dan ingegaan zijn? :)
Dat zullen we nooit weten he...  ;)
Ik durf wel luidop zeggen dat ik Steppe zowel op Westerlo als thuis zo'n 2 ballen per match zag vangen, klemmen, ...
waarbij ik meteen tegen mijn kameraden zei dat Bossut die volgens mij niet zou gehad hebben
omdat iedereen zijn positie (bvb al dan niet uitkomen) inmiddels wel al kent bij bepaalde situaties.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.880
Re: Speeldag 25 : 06/02/2016 20:30 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #111 Gepost op: februari 07, 2016, 11:55:42 pm »
De 3 doelpunten allemaal in Sami zijn schoenen schuiven vind ik er toch wat over..
1e doelpunt 100% akkoord, 2e doelpunt staan ze er met 4-5 rond en hij loopt er gewoon vlotjes door, 3e doelpunt staat Diallo (dacht ik?) te slapen, staat naar de bal te kijken ipv naar Ndongala en hoeft hij maar binnen te knikken.

En als Kaya niet rap weer topfit en in vorm is mogen we het vergeten, tis de enige met een beslissende laatste pass in de voeten en de enige optie om op de '10' te spelen imo.
Sami is de meest ervaren verdediger die we hebben, de eerste goal kijkt hij gewoon naar de bal en niet naar Pollet, snap niet dat een ervaren verdediger zo'n fouten nog kan maken,op de tweede goal moet hij altijd dat foutje maken nadat hij al in de fout ging door veel te laat te reageren,derde goal kon hij toch ook zien dat Diallo naar de eerste paal ging, hij had de kans om te anticiperen, maar stond aan de grond genageld, dus ja,bij alle drie imo zwaar in de fout en is de eerste keer niet. 

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.807
Re: Speeldag 25 : 06/02/2016 20:30 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #112 Gepost op: februari 08, 2016, 01:00:39 am »
Sami is de meest ervaren verdediger die we hebben, de eerste goal kijkt hij gewoon naar de bal en niet naar Pollet, snap niet dat een ervaren verdediger zo'n fouten nog kan maken,op de tweede goal moet hij altijd dat foutje maken nadat hij al in de fout ging door veel te laat te reageren,derde goal kon hij toch ook zien dat Diallo naar de eerste paal ging, hij had de kans om te anticiperen, maar stond aan de grond genageld, dus ja,bij alle drie imo zwaar in de fout en is de eerste keer niet.

Bekijk eens dit beeld, doelman schiet uit, Dalsgaard komt op zijn gemak terug gesloft, Essikal verliest het kopduel en Diallo en Meit? staat op 20m van de man te verdedigen waardoor Sami opeens tegen 3 man staat. Sami wordt logischerwijze uitgetikt en die Benavente loopt 30 meter met de bal aan de voet tot in doel.
Sami komt dan nog half terug en kan idd de fout maken, net zoals Diallo, Meit? en Verboom die er staan op te kijken als hij passeert. Een dikke verdedigende fail van een hoop spelers dus imo.





3e doelpunt heeft Diallo toch niets aan die eerste paal te zoeken? Lepoint kan de voorzet niet afstoppen, dus moet die gewoon bij die Ndongala staan. Als Sami instapt komt zijn man moederziel alleen ingelopen naar het penaltypunt...



Nee, je zal me niet kunnen overtuigen vrees ik  :)

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.276
  • Essevee!
Re: Speeldag 25 : 06/02/2016 20:30 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #113 Gepost op: februari 08, 2016, 07:56:07 am »
Toont vooral hoe frustrerend het moet zijn dat Leye incontournable is.


Leye is niet het probleem, maar het feit dat hij telkens de enige spits is die dan nog veel (te veel) loopwerk doet en over de middenlijn komt meeverdedigen. Hoe kan je dan fris zijn wanneer een kans zich aandoet?

Dury is voor mij de enige verantwoordelijke. Thiam ipv Lepoint had er meer op getrokken. De ploeg gaf nauwelijks kansen weg omdat Meite/essikal samen sterk stonden op het middenveld. Door Meite en cordaro te vervangen is de ploeg er niet beter op geworden.  En Verboom, erger mij aan zijn nonchalance.
Bij collectieve fouten zoals die 2e goal missen we de coaching van een Dhaene om de kiekens zonder kop in organisatie te houden.


Offline Herr Docteur Achtung

  • Leden
  • Berichten: 757
Re: Speeldag 25 : 06/02/2016 20:30 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #114 Gepost op: februari 08, 2016, 08:50:11 am »
Voor Meit? was het duidelijk nog te vroeg.  Die kerel moet zich nog wat inwerken.  Hij verzoop op het middenveld omdat hij niet wist wat hij moest doen.  Daarin geef ik de kettingzagers achter mij op tribune Vijvers voor een keer gelijk  :D

Het gebaar van Thiam is niet bevorderlijk voor de sfeer en gezelligheid, en onze T1 kan daar volgens mij ook niet mee lachen, maar ik begrijp Mame ergens wel.  Ik hoop dat zijn frustratie geen impact zal hebben op zijn prestaties voor de rest van zijn seizoen...


Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.709
  • Essevee!
Re: Speeldag 25 : 06/02/2016 20:30 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #115 Gepost op: februari 08, 2016, 09:01:01 am »
Meit? vond ik eigenlijk gewoon goed. Ziet het spelletje en speelt ook snel in. Meerwaarde, zonder twijfel. Voor de rest hebben we eigenlijk een goeie wedstrijd gespeeld. Chalala komt hier op een diefje winnen. Zo zie je maar, beter zijn dan Genk en Cha en 2 keer de boot in. Zeer pijnlijk.

Offline Mr. Jones

  • Leden
  • Berichten: 302
Re: Speeldag 25 : 06/02/2016 20:30 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #116 Gepost op: februari 08, 2016, 09:11:40 am »
Ik heb niets tegen Thiam maar die gestes mag hij in het vervolg thuis laten... Misschien moet hij zijn laatste 2 wedstrijden eens bekijken en beseffen dat hij net zoals de rest van de ploeg ook niet schitterend aan het spelen was en het niet onlogisch was dat hij eens op de bank zat... Om dan sommigen hier nog te horen zeggen dat hij de beste speler van onze kern is, en bijgevolg altijd moet starten gaat er mij helemaal niet in... Dat dachten we ook van Storm na ??n goeie match... Wat is het spreekwoord terug? E?n vogel maakt de lente niet?

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.789
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 25 : 06/02/2016 20:30 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #117 Gepost op: februari 08, 2016, 09:23:39 am »
Voor Meit? was het duidelijk nog te vroeg.  Die kerel moet zich nog wat inwerken.  Hij verzoop op het middenveld omdat hij niet wist wat hij moest doen.  Daarin geef ik de kettingzagers achter mij op tribune Vijvers voor een keer gelijk  :D

Het gebaar van Thiam is niet bevorderlijk voor de sfeer en gezelligheid, en onze T1 kan daar volgens mij ook niet mee lachen, maar ik begrijp Mame ergens wel.  Ik hoop dat zijn frustratie geen impact zal hebben op zijn prestaties voor de rest van zijn seizoen...

Heb je het op naar de dug-out lopen en zijn nummer tonen in de euforie van de goal?

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.880
Re: Speeldag 25 : 06/02/2016 20:30 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #118 Gepost op: februari 08, 2016, 09:30:18 am »

Leye is niet het probleem, maar het feit dat hij telkens de enige spits is die dan nog veel (te veel) loopwerk doet en over de middenlijn komt meeverdedigen. Hoe kan je dan fris zijn wanneer een kans zich aandoet?

Dury is voor mij de enige verantwoordelijke. Thiam ipv Lepoint had er meer op getrokken. De ploeg gaf nauwelijks kansen weg omdat Meite/essikal samen sterk stonden op het middenveld. Door Meite en cordaro te vervangen is de ploeg er niet beter op geworden.  En Verboom, erger mij aan zijn nonchalance.
Bij collectieve fouten zoals die 2e goal missen we de coaching van een Dhaene om de kiekens zonder kop in organisatie te houden.
Correcte analyse en het is vooral die coaching dat ik van een Sami verwacht,Svarrogh, mooi in beeld gebracht en je hebt natuurlijk een punt, inderdaad Essikal,Verboom konden ook die fout maken maar ik verwacht van zo'n ervaren man(wat die anderen toch niet hebben) dat hij dit dan oplost,hij moet de leider in de verdediging zijn,maar is het niet.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.880
Re: Speeldag 25 : 06/02/2016 20:30 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #119 Gepost op: februari 08, 2016, 09:33:09 am »
Heb je het op naar de dug-out lopen en zijn nummer tonen in de euforie van de goal?
De commentaarstem zegt dat Thiam Dury daardoor provoceerde, dat is zijn aanvoelen, ik volg meer uw redenering, niks meer en niks minder.