Auteur Topic: Speeldag 25 : 06/02/2016 20:30 : Essevee - Sporting Charleroi  (gelezen 32348 keer)

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.067
  • Voice of the voiceless!
Re: Speeldag 25 : 06/02/2016 20:30 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #80 Gepost op: februari 07, 2016, 12:13:29 am »
grote ontgoocheling, nu we dansen op de koord van PO2 en PO1. Eerlijk ik heb al lange tijd het gevoel van PO2, we staan boven ons waarde vrees ik.

Het was wel van willen, maar ook van niet kunnen. Sami is een degelijke speler voor ons, maar helaas te traag. De opstelling van Dury vond ik ook wat flauw of breng toch te minste iets vroeger de aanvallende impulsen in. Meit? vond ik behoorlijk voor zijn eerste match, zeker geen cadeau.
Dat Ndongala als kleinste man dan nog doodleuk mag binnenkoppen...

Die "sfeer' actie was ook ongelukkig, zorgt voor extra druk en op't einde van de rit tonen de Charleroi supporters wat sfeer is.

We zien wel wat het zal worden, maar schrijf maar op: Anderlecht away: 0 points!



Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.808
  • Essevee!
Re: Speeldag 25 : 06/02/2016 20:30 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #81 Gepost op: februari 07, 2016, 12:39:15 am »
1 woord: miljaaaaaaaaaarde!!


Offline tappi

  • Leden
  • Berichten: 746
  • South Lane Crew
Re: Speeldag 25 : 06/02/2016 20:30 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #82 Gepost op: februari 07, 2016, 12:55:16 am »
Heerlijk sfeertje bij ons vandaag. Ook een dikke duim naar de support van Charleroi vandaag. Beste uitsupport die we dit seizoen gezien hebben.
Over de wedstrijd: we hebben het zelf uit handen gegeven met domme, individuele fouten. (Voor zover ik de wedstrijd gezien heb, toch. Ik zie de wedstrijd maar in moment opnames, aangezien ik met de rug naar 't veld stond op die stelling in 408.)
No pain, no gain.

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.807
Re: Speeldag 25 : 06/02/2016 20:30 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #83 Gepost op: februari 07, 2016, 01:00:49 am »
Pff wat een ongelooflijke domper zeg, hoe ist mogelijk. De zoveelste zure appel in de laatste minuten, en ze worden alsmaar zuurder precies.

PO2 hangt al een tijd in de lucht, nu is het zo stilaan realiteit, veel kans dat we er volgende week uit liggen met de match op Anderlecht int verschiet.

Om het toch wat positief te houden, ik vond ze sinds lang goed voetbal brengen. Met wel een goeie match van Meit? imo naast Essikal, zal mss nog een leuk duo worden als ze verder blijven groeien.

Collectief sterk, gestreden voor elke meter, Charleroi heeft nauwelijks bestaan. Vooral in de 2e helft met moeite over de middellijn geraakt, en dat voor een PO1-kandidaat.

Enig minpunt, groot gesukkel vooraan bij ons in de zone van de waarheid, koud afgemaakt door hen.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.831
  • Essevee!
Re: Speeldag 25 : 06/02/2016 20:30 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #84 Gepost op: februari 07, 2016, 01:22:28 am »
Verdikke zeg, eerlijk, match verdiende geen winnaar
Wij niet omdat we zwak waren bij momenten en echt geen voorlijn hebben,
die walen niet omdat ze amper 4x aan de goal kwamen....

Komt dan op 2-2 denkt ze zijn verslimt van geven Gent, balleke bijhouden, voorzichtig zijn...
niet e.... das 11 ptn in de laatste 5min verloren...

Thiamin, Leye uit....
Maitie kan wa worden, als ge eerste match zoiets kunt tonen
zonder ritme....
MAAR wat doen we met Poletanovic?
plots ni meer goe genoeg?

balen als een stekker MAAR
alles kan nog....
als ge kijkt tegen wie Genk en Charleroi nog moeten...
op papier die van ons toch stukken makkelijker....
Maar jah....

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.807
Re: Speeldag 25 : 06/02/2016 20:30 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #85 Gepost op: februari 07, 2016, 01:37:18 am »
Jammer van de nederlaag. Goeie rechterflank, mindere linkerflank...

Zwakke Verboom, De Ridder en Steppe

Iedereen was blij dat Bossut geblesseerd was inclusiefmezelf. Steppe voetbalt nu eenmaal beter uit, maar bij de goals gaat Steppe niet vrijuit. Staat niet goed gepositioneerd bij de goals lijkt me

Ik zie eerlijk gezegd niet in hoe hij zich beter kan positioneren hoor, hij wordt 3 keer van dicht geklopt door 3 individuele verdedigende fouten. Kan je erg weinig aan doen denk ik.

Spijtig voor De Ridder, geweldige mentaliteit, zou lopen tot hij omvalt, maar vertraagt veel te veel het spel als hij in balbezit komt, ook de passing was vandaag niet altijd zuiver genoeg.

Het 2e doelpunt van Charleroi moet hij eens bekijken, 3 passes en ze stonden 70m verder, aan de baklijn van Steppe.

Offline Lorenzo Di Marco

  • Leden
  • Berichten: 422
  • Essevee!
Re: Speeldag 25 : 06/02/2016 20:30 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #86 Gepost op: februari 07, 2016, 02:05:08 am »
Over onze spelers:

Collectief zeker geen slechte prestatie maar in de zone van de waarheid (verdedigend en aanvallend) kwamen we tekort op de cruciale momenten.

Leye: Licht gewijzigde rol en eindelijk weer op niveau: Zocht de zijkanten, won duels en devieerde goed met mooie rustig afgewerkte goal.
Thiam: goed ingevallen; bracht fysiek en techniek bij en had misschien beter gestart
De Ridder: vnl. eerste helft de vertraging te veel, de baltoets te veel en de onzuiverheid te veel. Jammer want het is wel ne werker en goeie gast lijkt me.
Essikal lijkt me te groeien in zijn rol voor de verdediging (wel nog paar slechte passes) maar neemt meer en meer initiatief en verantwoordelijkheid!

De nieuwkomer Meit? had het de eerste helft moeilijk en kwam (te) weinig voor in het spel; tweede helft aanpassing Dury en meer links centraal en kwam beter in het spel. Degelijke aanwinst met potentieel.

Overall: Ne match in evenwicht die beslist werd op de details. Dit draaide jammer genoeg uit in winst  van Charleroi (met beste uitsupporters vh jaar)
« Laatst bewerkt op: februari 07, 2016, 02:08:30 am door Lorenzo Di Marco »

Offline koenie69

  • Leden
  • Berichten: 1.712
Re: Speeldag 25 : 06/02/2016 20:30 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #87 Gepost op: februari 07, 2016, 08:23:55 am »
Over onze spelers:

Collectief zeker geen slechte prestatie maar in de zone van de waarheid (verdedigend en aanvallend) kwamen we tekort op de cruciale momenten.

Leye: Licht gewijzigde rol en eindelijk weer op niveau: Zocht de zijkanten, won duels en devieerde goed met mooie rustig afgewerkte goal.
Thiam: goed ingevallen; bracht fysiek en techniek bij en had misschien beter gestart
De Ridder: vnl. eerste helft de vertraging te veel, de baltoets te veel en de onzuiverheid te veel. Jammer want het is wel ne werker en goeie gast lijkt me.
Essikal lijkt me te groeien in zijn rol voor de verdediging (wel nog paar slechte passes) maar neemt meer en meer initiatief en verantwoordelijkheid!

De nieuwkomer Meit? had het de eerste helft moeilijk en kwam (te) weinig voor in het spel; tweede helft aanpassing Dury en meer links centraal en kwam beter in het spel. Degelijke aanwinst met potentieel.

Overall: Ne match in evenwicht die beslist werd op de details. Dit draaide jammer genoeg uit in winst  van Charleroi (met beste uitsupporters vh jaar)


lepoint was ook een drama .
zijn goals verdoezelen dat hij een zwakke speler is die nergens meer mocht meedoen.

Offline ivantje

  • Leden
  • Berichten: 614
Re: Speeldag 25 : 06/02/2016 20:30 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #88 Gepost op: februari 07, 2016, 08:42:45 am »

lepoint was ook een drama .
zijn goals verdoezelen dat hij een zwakke speler is die nergens meer mocht meedoen.
Technisch is die een ramp, en bij dat veel lopen stel ik mij ook vragen: bij die eerste goal moet hij naar zijn man sprinten ipv rustig de zone waar niemand staat af te dekken.

Offline alex

  • Leden
  • Berichten: 458
Re: Speeldag 25 : 06/02/2016 20:30 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #89 Gepost op: februari 07, 2016, 08:59:00 am »
Kort en bondig:we hebben het WEER weggegeven :(

Offline Kristof73

  • Leden
  • Berichten: 96
  • Essevee!
Re: Speeldag 25 : 06/02/2016 20:30 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #90 Gepost op: februari 07, 2016, 09:17:55 am »
Speeldag 25 opstelling 25 zegt genoeg!

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.490
Re: Speeldag 25 : 06/02/2016 20:30 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #91 Gepost op: februari 07, 2016, 09:44:40 am »
Speeldag 25 opstelling 25 zegt genoeg!

Idd, waarom veranderen na vorige week is mij een raadsel.
Kaya is eigenlijk ook al een maand of 3 uit vorm, net als Leye (al zal die de kritiek wel gelezen hebben want liep gisteren weer te werken)
Verboom is al een volledig seizoen uit vorm.
Men vroeg zich hier af wie de doublure zou worden van Bryan nu Godeau en Charni weg zijn. Men vroeg zich beter af voor wie Verboom beter op de bank zou blijven. Zulte Waregem is duidelijk ook de top voor die jongen.
Ik kan het moeilijk uitleggen, maar die jongen heeft niets "flexibels" in de benen. Het oogt allemaal zo stijf.
Bij Lukaku voel je het gevaar als die mee oprukt, bij Buysse hadden we dat ook. Die konden een man over. Bryan heeft uitsluitend een linker en iedereen weet dat ze dekken die gewoon af. En als hij dan toch de ruimte krijgt, levert hij een slechte voorzet af.

Nee, voor mij moet er een nieuwe back komen.

Wissel van Cordaro verstond ik ook niet gisteren. Haal er dan eerder De Ridder af die veel verkeerde keuzes maakt en het spel enorm doet vertragen.


Nog eens terug naar Meit?. Die jongen wil altijd vooruit voetballen, heeft een versnelling in huis en heeft 2 goede voeten.
2 problemen nog gisteren, hij kende zijn ploegmaten nog niet, want wist nog niet dat je LEye of Lepoint niet diep moet steken.
Een ander probleem, hij speelt te snel (dat zijn dan de onze die hem niet kennen), veel in 1 tijd, de onze snappen dat nog niet. Is iemand die het spel kan doen versnellen.
Ook veelzeggend dat Leye hem de bal gaf bij die vrije trap

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.807
Re: Speeldag 25 : 06/02/2016 20:30 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #92 Gepost op: februari 07, 2016, 11:08:03 am »
Wissel van Cordaro verstond ik ook niet gisteren. Haal er dan eerder De Ridder af die veel verkeerde keuzes maakt en het spel enorm doet vertragen.

Vond Cordaro aanvallend nu ook niet echt top, eerlijk gezegd, net zoals de rest van onze voorlijn. De laatste en voorlaatste pass waren niet genoeg, net als de afwerking.

Hoeveel voorzetten zijn er niet geweest die niet aankwamen of over waaiden, en als er dan eentje toekwam eindigde het meestal nog eens in eindeloos heen en weer gepas tot ze hem kwijt waren.

Een echte afwerker die een match kan beslissen hebben we niet meer lopen. En aangezien Leye hier de King is en incontournable voor Dury zal ons dat nog dikwijls zuur opbreken.

Wat Lepoint daar stond te doen in zijn nieuwe rol is voor mij ook een vraagteken. Was precies de Fellaini bij de Rode Duivels onder Leekens, staan wachten in de carr? en hopen dat de bal op zijn hoofd valt. Slaat nergens op.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.490
Re: Speeldag 25 : 06/02/2016 20:30 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #93 Gepost op: februari 07, 2016, 11:10:29 am »
Vond Cordaro aanvallend nu ook niet echt top, eerlijk gezegd, net zoals de rest van onze voorlijn. De laatste en voorlaatste pass waren niet genoeg, net als de afwerking.

Hoeveel voorzetten zijn er niet geweest die niet aankwamen of over waaiden, en als er dan eentje toekwam eindigde het meestal nog eens in eindeloos heen en weer gepass tot ze hem kwijt waren. Een echte afwerker die een match kan beslissen hebben we niet meer lopen. Aangezien Leye hier de King is en incontournable voor Dury zal ons nog dikwijls zuur opbreken.

Wat Lepoint daar stond te doen in zijn nieuwe rol is voor mij ook een vraagteken. Was precies de Fellaini bij de Rode Duivels onder Leekens, staan wachten in de carr? en hopen dat de bal op zijn hoofd valt. Slaat nergens op.

Dat is Dury zijn probleem.
Bepaalde speler er niet durven uithalen (Lepoint, LEye)
Past dan maar zodanig zijn systeem aan dat het op niet veel trekt.
Lepoint op de '10', daar waar vorige week Leye stond, en de week daarvoor De Ridder....

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.808
  • Essevee!
Re: Speeldag 25 : 06/02/2016 20:30 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #94 Gepost op: februari 07, 2016, 11:13:13 am »
Uit de invalbeurt van Benteke kunnen we amper iets afleiden, maar vond hem toch redelijk gretig. En zorgde ook voor meer diepgang en snelheid (op die 5 min dat hij speelde). Toch ben ik verbaasd over zijn startsnelheid, hij is toch redelijk explosief. Maar nogmaals op die 5 min kan je niet veel zeggen.

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.730
Re: Speeldag 25 : 06/02/2016 20:30 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #95 Gepost op: februari 07, 2016, 11:42:02 am »
Thuis moet je met 2 spitsen spelen. Thiam en Leye. Verboom voor Godeau (naar Oostende). Twijfelen tussen Kaya en Cordaro om op de bank te starten.

Ik had het op voorhand gezegd. Met 2 spitsen spelen thuis. En eigenlijk is Leye al maar een halve spits... Ik begrijp echt niet waarom Thiam op de bank zat. Hij is veruit de beste speler van de kern en is de enige die iets kan forceren op zijn eentje. Dury is zwaar de mist ingegaan met zijn opstelling en strategie gisteren. Thiam ging ook ostentatief zijn rugnummer tonen aan de bank...

Online gva

  • Leden
  • Berichten: 571
Re: Speeldag 25 : 06/02/2016 20:30 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #96 Gepost op: februari 07, 2016, 11:43:18 am »
charleroi heeft duidelijk aanvallend meer talent dan essevee, maar vooral een betere trainier  ;)

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 25 : 06/02/2016 20:30 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #97 Gepost op: februari 07, 2016, 12:05:36 pm »
Gisteren in het stadion viel het me toch weer op dat de sfeer van het uitvak zoveel beter uitkomt dan die van de thuisfans (die hard hun best doen).

Hopelijk komt die nieuwe tribune er snel, en valt de akoestiek daar goed mee.

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.067
  • Voice of the voiceless!
Re: Speeldag 25 : 06/02/2016 20:30 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #98 Gepost op: februari 07, 2016, 12:38:51 pm »
Wat te denken van Thiam, bij zijn goal beetje zijn naam gaan wijzen bij de staff. Toch wat gestes aan het krijgen? Nu eigenlijk denk ik toch dat hij voor een grotere club zal kiezen volgend seizoen.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.880
Re: Speeldag 25 : 06/02/2016 20:30 : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #99 Gepost op: februari 07, 2016, 01:17:33 pm »
Dat is Dury zijn probleem.
Bepaalde speler er niet durven uithalen (Lepoint, LEye)
Past dan maar zodanig zijn systeem aan dat het op niet veel trekt.
Lepoint op de '10', daar waar vorige week Leye stond, en de week daarvoor De Ridder....
Dat is juist.  Dury kan er niet aan doen dat vooral Sami(blijkbaar heeft er niemand in de mot dat hij bij alle drie de goals de cruciale speler is, eerste goal kijkt hij naar de bal en niet naar zijn man, onbegrijpelijk, tweede goal is hij veel te laat om nog naar de speler te gaan, doet het toch, kan dan samen met Essikal gewoon een fout maken en ze doen het niet, derde goal staat hij gewoonweg te kijken hoe Dombela vrij kan inkomen) opmerkelijk dat er hier niemand dit heeft opgemerkt.
Kan er mij iemand uitleggen waarom onze trainer Lepoint op de 10 zet??  Iemand?  San Iker heeft gelijk, Dury durft Lepoint en Leye niet uit de ploeg zetten.
Kaya is blijkbaar echt gekwetst, speelt met inspuitingen, pfff, laat hem dan langs de kant, ik versta dit niet.  Ik versta ook niet waarom Cordaro eruit moet,ik versta ook niet waarom Meit? er direct in komt, ik denk wel dat dit een heel goeie speler is, maar weet nog niet hoe hij bepaalde spelers moet aanspelen en dit is normaal.
Vond onze mentaliteit heel goed, de keuzes van de trainer niet zo goed, maar zo als gezegd,Dury kan er niet aan doen dat De Ridder die enorme kans om zeep helpt en dat onze meest ervaren verdediger DRIEMAAL in de fout gaat.
Maar... ik begrijp dat er veel zeggen dat het over is voor PO1, maar het zou onnozel zijn om nu al de handdoek te gooien, ik geloof er nog altijd in, we hebben kwaliteit genoeg, de andere ploegen moeten het ook nog doen(vond Charleroi zeker niet beter dan ons, ze zijn wel sluwer en imo een verstandiger trainer).