Auteur Topic: Speeldag 11 : 18/10/2015 18:00 : Essevee - RSC anderlecht  (gelezen 18873 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Glitch.

  • Leden
  • Berichten: 2.057
Re: Speeldag 11: Essevee-RSCA
« Reactie #40 Gepost op: oktober 18, 2015, 09:48:24 pm »
Het was dramatisch.

Voor mij viel D'Ulivo compleet door de mand. We hebben sowieso een te zwakke kern, voor PO1.
Zonder Lepoint is het helemaal niks meer.

Kaya is onze sterkhouder.
-SVZW Forever-

Online kulle

  • Leden
  • Berichten: 261
  • Essevee!
Re: Speeldag 11: Essevee-RSCA
« Reactie #41 Gepost op: oktober 18, 2015, 10:05:02 pm »
ik begrijp niet dat er hier velen dat een rode kaart vind.Het is de taak van een kapitein om uitleg te
vragen en die 2 de kaart is toch belachelijk.Als een arbiter beslist streng te zijn dan moet hij dat langs
beide kanten te doen ,hoeveel schwalbes heeft okaka niet gedaan ging ieder keer uitleg vragen
kijk maar welke ploegen een penalty heeft gekregen dit weekend.
maar een verdiende zege voor Anderlecht,

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.798
  • Essevee!
Re: Speeldag 11: Essevee-RSCA
« Reactie #42 Gepost op: oktober 18, 2015, 11:04:30 pm »
zwakke match
Kaya, Aneke, Thiam en Cordaro konden me bekoren
Verdediging op lemen voeten

Leye zo dom MAAR
Geel voor mekkeren, gaat bij Dufour praat normaal tegen hem
doet intentie naar plek te gaan en krijgt 2e geel....
Dus niet voor mekkeren maar voor Dufour te "storen"

Mss best dat Leye eens aan de kant moet
tijd voor bezinning of hij op het veld goed bezig is

Offline gva

  • Leden
  • Berichten: 570
Re: Speeldag 11: Essevee-RSCA
« Reactie #43 Gepost op: oktober 18, 2015, 11:17:46 pm »
voor de rode kaart was leye wel sterk bezig tegen rsca, was heel sterk in de duels, bewoog veel, maakte ruimte,.. zijn kaart was misschien dom, maar te snel gegeven door vertenten. als je ziet dan een defour een hele match mag blijven mekkeren, dat okaka zich constant laat vallen zonder hiervoor een kaart te krijgen, vind ik het sterk overdreven dat een faire spelers als leye in 1 minuut 2 keer geel krijgt. als een kapitein geen uitleg mag vragen over een betwistbare fase...
match was na dat moment natuurlijk over, maar ik hou er toch een goed gevoel aan over :
- sterke aneke
- zeer goed invalbeurt van thiam en cordaro
- nadrukkelijk aanwezige kaya
- vaak mooie 1-tijd combinaties gezien van essevee

Online Herr Docteur Achtung

  • Leden
  • Berichten: 751
Re: Speeldag 11: Essevee-RSCA
« Reactie #44 Gepost op: oktober 19, 2015, 08:03:33 am »
Geen "maar".  Sorry Leye, ge zijt een kalf.   Als je net geel hebt gekregen voor protest (waarbij hij ook aan de arm van Vertenten trok) dan moet je genoeg ervaring hebben dat de scheids er genoeg van heeft.  Als je dan in dezelfde fase bij de strafschopnemer gaat staan (Vertenten kan niet weten wat Leye tegen Defour zegt) dan vraag je om rood. 
Het enige wat Leye had kunnen helpen is Defour die het sportief zou hebben opgenomen hebben voor hem.  (maar op 0-1 denk ik niet dat er veel dit zouden doen)

Conclusie : Leye heeft zijn ploeg in de steek gelaten. 


Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.700
  • Essevee!
Re: Speeldag 11: Essevee-RSCA
« Reactie #45 Gepost op: oktober 19, 2015, 08:12:16 am »
Inderdaad zeer dom van Leye. Kapitein mag verhaal gaan halen, maar als je dan net geel ontvangen hebt moet je niet nog eens dwaas gaan doen. Heeft de ploeg in de steek gelaten. Al denk ik zelf dat het met leye geen verschil ging gemaakt hebben. Anderlecht was gewoon een stuk beter, spijtig genoeg

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: Speeldag 11: Essevee-RSCA
« Reactie #46 Gepost op: oktober 19, 2015, 08:31:15 am »
Inderdaad zeer dom van Leye. Kapitein mag verhaal gaan halen, maar als je dan net geel ontvangen hebt moet je niet nog eens dwaas gaan doen. Heeft de ploeg in de steek gelaten. Al denk ik zelf dat het met leye geen verschil ging gemaakt hebben. Anderlecht was gewoon een stuk beter, spijtig genoeg

Leye moet beter weten inderdaad maar een grootse arbiter laat zo een futiliteiten aan zich voorbij gaan.  Van beiden zwak voor mij.   

Offline Massaker

  • Leden
  • Berichten: 1.222
Re: Speeldag 11: Essevee-RSCA
« Reactie #47 Gepost op: oktober 19, 2015, 08:57:24 am »
Ligt het aan mij of zit de fout op Storm (die penalty had moeten zijn) niet eens in het verslag op Stadion? Van partijdigheid gesproken...
Stom van Leye, maar Anderlecht heeft een paar keer onze spelers (vooral Kaya was slachtoffer) onderuit gehaald. Maar daar geven ze zelfs geen geel voor. En dan ging Defour nog mekkeren, en daar geeft ie ook geen geel voor.
Bovendien hadden Okaka en vooral Ezekiel de vallende ziekte. Als Leye beschuldigd wordt van spelbederf, dan is dat omwaaien van deze 2 heren het ZEKER!
Al bij al verdienden we niet om te winnen. Zelfs een draw zat er m.i. niet in.  Maar 4-0 is wel te streng.
We missen Lepoint. We kunnen absoluut zonder Jorgensen. 

Offline Fredje SVZW

  • Leden
  • Berichten: 1.274
Re: Speeldag 11: Essevee-RSCA
« Reactie #48 Gepost op: oktober 19, 2015, 09:08:26 am »
D'Ulivo mist duidelijk ritme. Waarom Verboom op de bank zat, is mij een raadsel (als hij 75 minuten invalt, moet hij toch fit zijn geweest?). Lepoint werd duidelijk gemist, da's een feit. Aneke heeft duelkracht, maar loopt 5x minder dan Lepoint. Er zat geen evenwicht op het middenveld. Het rood van Leye is echt niet verstandig! Pure frustratie, da's zeker! Maar als de scheids direct geel geeft, moet je verdomme zwijgen, zeker als je zoals hij zoveel ervaring hebt! Zelfs met 11 zag je vanaf minuut 5 dat Anderlecht gewoon veel beter was. Proto's handschoenen zullen zeker niet veel geweest zijn...heeft amper een redding moeten doen, dat zegt meer dan genoeg! Laat het ons op een offday houden! Snel vergeten en vooruit kijken (want ge kunt er blijven over zagen...). Hopelijk trekken ze de juiste lessen naar de volgende weken toe.

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Speeldag 11: Essevee-RSCA
« Reactie #49 Gepost op: oktober 19, 2015, 09:10:26 am »
Pff, ben toch ook geen fan van Aneke ze. Liep geen meter vandaag. Als we in balbezit waren wandelde hij gewoon. Hij vroeg nooit de bal, liep zich nooit vrij... Je mag dan wel de verdedigende taak hebben als stofzuiger van de ploeg, offensief mag hij toch ook meespelen of niet?

Zal wss wel de taak gehad hebben om achteraan te blijven.
Niet dat het veel verschil maakte, het trok op geen ballen.

Ik snap ook niet waarom Verboom op die bank zit als hij zogezegd gekwetst is, uiteindelijk speelt hij dan toch 80 minuten omdat Sami uitvalt. Laat hem dan direct de hele match spelen he zeg.

D'Ulivo en Storm duidelijk geen goeie combinatie, De Ridder en weeral Jorgensen om te huilen (hoe lang nog Dury?) en een serieus zwak moment van Leye.

We hebben een betere ploeg dan vorig jaar, maar PO1 zal het idd niet worden zo.
Leye geschorst, tzal weer wat geven in de spits volgende match..

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: Speeldag 11: Essevee-RSCA
« Reactie #50 Gepost op: oktober 19, 2015, 09:14:26 am »
Zal wss wel de taak gehad hebben om achteraan te blijven.
Niet dat het veel verschil maakte, het trok op geen ballen.

Ik snap ook niet waarom Verboom op die bank zit als hij zogezegd gekwetst is, uiteindelijk speelt hij dan toch 80 minuten omdat Sami uitvalt. Laat hem dan direct de hele match spelen he zeg.

D'Ulivo en Storm duidelijk geen goeie combinatie, De Ridder en weeral Jorgensen om te huilen (hoe lang nog Dury?) en een serieus zwak moment van Leye.

We hebben een betere ploeg dan vorig jaar, maar PO1 zal het idd niet worden zo.
Leye geschorst, tzal weer wat geven in de spits volgende match..

Zoals Leye de laatste matchen staat te spelen, denk ik niet dat Thiam het zo veel slechter gaat doen in de spits...
Hoeveel krediet heeft Jorgensen eigenlijk nog?

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Speeldag 11 : 18/10/2015 18:00 : Essevee - RSC anderlecht
« Reactie #51 Gepost op: oktober 19, 2015, 11:36:50 am »
Deridder dramatisch, Jorgensen dramatisch, Vertenten dramatisch. Dan krijg je een 0-4 om de oren. Het was niet eens dat Anderlecht zo goed was. Anderlecht start goed en komt verdiend op voorsprong maar daarna lagen er zeker kansen vond ik en doet Vertenten zijn werk dan komen we waarschijnlijk onverdiend langszij. Ook nog eens onbegrijpelijk geen gele kaart voor Defour en een zwaktebod door Leye rood te geven en dan weet je het wel.

Ook overduidelijk dat ons middenveld compleet uit balans is zonder Lepoint, want met Jorgensen ben je nu eens helemaal niks. Daarbij ook nog eens "draai eens terug" Deridder en je zit je heel de wedstrijd op te jagen. Kaya stond er dus echt helemaal alleen voor h?. Verdedigend was ook D'ulivio een klare ramp. Daar zitten we wel nog met lichtpuntje Diallo. Ijzersterk verdedigend, maar moet wel nog deftig leren inspelen.

Offline Breeza

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 1.589
    • SV5381.be
Re: Speeldag 11: Essevee-RSCA
« Reactie #52 Gepost op: oktober 19, 2015, 12:46:03 pm »
Pff, ben toch ook geen fan van Aneke ze. Liep geen meter vandaag. Als we in balbezit waren wandelde hij gewoon. Hij vroeg nooit de bal, liep zich nooit vrij... Je mag dan wel de verdedigende taak hebben als stofzuiger van de ploeg, offensief mag hij toch ook meespelen of niet?

Ik vond hem toch ook maar niets. Ons spel was al niet snel en hij vertraagde het nog meer. Als je geen snelheid kan maken zorg je er gewoon voor dat de tegenstander terug op zijn positie staat. Anderlecht jaagde steeds op de bal omdat ze weten dat onze balcirculatie niet van de snelste is. Je zag gisteren spelers slechte passes geven dat het geen naam heeft, gewoon omdat het rap moest gaan.

Zoals hier al iemand zei zag je het al na 5 minuten dat het een lastige avond zou worden. Essevee leek er geen zin in te hebben. Er werd veel te weinig gelopen en op de bal jagen werd ook nauwelijks gedaan. Een totale off-day! Hopelijk herpakken we ons in Mechelen al zal dat geen makkelijke opdracht worden. Hopelijk is Sami niet te lang buiten strijd.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.308
Re: Speeldag 11 : 18/10/2015 18:00 : Essevee - RSC anderlecht
« Reactie #53 Gepost op: oktober 19, 2015, 01:12:20 pm »
Het is zoals Wijnants zegt:

Zulte Waregem-spits Leye bijvoorbeeld, die ging bij de penalty voor Anderlecht eerst protesteren. Hij vond dat hij dat als kapitein mocht doen, maar hij deed dat iets te opzichtig en kreeg geel. Daarna raakte hij de ref nog aan, ging de tegenstander nog jennen en dan hoef je niet verbaasd te zijn dat je rood krijgt. Dat zijn goeie punten voor ref Vertenten.
SV TILL I DIE

Online venez

  • Leden
  • Berichten: 136
Re: Speeldag 11 : 18/10/2015 18:00 : Essevee - RSC anderlecht
« Reactie #54 Gepost op: oktober 19, 2015, 01:22:35 pm »
Het is zoals Wijnants zegt:

Zulte Waregem-spits Leye bijvoorbeeld, die ging bij de penalty voor Anderlecht eerst protesteren. Hij vond dat hij dat als kapitein mocht doen, maar hij deed dat iets te opzichtig en kreeg geel. Daarna raakte hij de ref nog aan, ging de tegenstander nog jennen en dan hoef je niet verbaasd te zijn dat je rood krijgt. Dat zijn goeie punten voor ref Vertenten.

Tja, ook in de media zijn er meerdere opinies. In sportwereld staat dit te lezen:

Leye mocht tegen Anderlecht inpakken omdat hij - volgens ref Bart Vertenten - eerst 'onrespectvol' reageerde, en vervolgens Steven Defour probeerde te intimideren. Eerst dit: ik heb het eens getimed, en tussen de eerste en de tweede gele kaart voor Leye zaten welgeteld vijfentwintig seconden. Vijfentwintig seconden! Spelers moeten de scheidsrechter natuurlijk met respect bejegenen, maar me dunkt mag je als scheidsrechter ook de feeling hebben om - bij wat mogelijk een wedstrijdbepalende fase is - niet meteen met kaarten te beginnen zwaaien. Te meer omdat Leye de kapitein van Essevee is, en dus best verhaal mocht halen bij Vertenten. Diens verdediging, dat 'Leye hem aanraakte', klonk dan ook zwak, want ook dat 'incident' bleek bij nader inzien onbewust en dus geen reden om de spits te straffen.

Dat Leye Defour daarna rustig meedeelde dat hij 'toch zou missen, want Anderlecht mist tegenwoordig al zijn strafschoppen' vond ik grappig, en zelfs Steven Defour leek het met me eens te zijn. Dat Vertenten het daarom nodig vond Leye uit te sluiten, was overdreven. Het was een verkeerde inschatting van de scheids, en de beste ref op onze velden onwaardig. Dat gezegd zijnde: het was ook gewoon dom van Leye om Vertenten nog maar de kans te geven een tweede keer geel te trekken. Een scheidsrechter die twee keer op korte tijd geel trekt voor dezelfde speler: het gebeurt niet vaak, maar het is ook weer niet compleet ongezien.

Offline bullseye

  • Leden
  • Berichten: 1.841
Re: Speeldag 11 : 18/10/2015 18:00 : Essevee - RSC anderlecht
« Reactie #55 Gepost op: oktober 19, 2015, 01:24:40 pm »
Feit is, als je al dan niet terecht je eerste geel oploopt voor vermeend protest, ga dan niet via de strafschopnemer terug naar je plaats?

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.713
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 11 : 18/10/2015 18:00 : Essevee - RSC anderlecht
« Reactie #56 Gepost op: oktober 19, 2015, 02:22:55 pm »
Er zijn verschillende kanten aan het verhaal ook natuurlijk...

- Vertenten die op de toppen van zijn tenen loopt (refs hun handelingen en beslissingen worden tegenwoordig uitvergroot en op de korrel genomen)
- Leye dat misschien net iets te ver gaat (misschien te verklaren, kapitein zijnde en na een fase waarbij we een strafschop gestolen worden)
- Op het scherp van de snede (tegen Anderlecht spelen brengt toch wat extra strijd/stress/dimensie/rivaliteit)
...

Ik zou het wel es fijn vinden mocht een ref na een wedstrijd es 'durven' toegeven bij een bepaalde fase een (inschattings-) fout heeft gemaakt. Maar waarschijnlijk mogen ze dat niet van de bond. Zij zijn ook maar mensen, en mensen maken nu eenmaal fouten.
« Laatst bewerkt op: oktober 19, 2015, 02:28:19 pm door Frederik »

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.305
Re: Speeldag 11 : 18/10/2015 18:00 : Essevee - RSC anderlecht
« Reactie #57 Gepost op: oktober 19, 2015, 02:49:46 pm »
Alles begint hier een beetje te veel rond Leye te draaien.
Die jongen voelt zich te veel.
Op het veld is zelden zelfkritiek te zien en loopt altijd op anderen te mekkeren.

Eerst zelf presteren, dan anderen wijzen op hun schuld. Heb het wat gehad met dat gedrag.
Thiam deed in 5 minuten meer dan Mbaye in de hele eerste helft.

Je moet ten eerste al geen verhaal gaan halen bij de scheids, want zelf een blinde kon zien dat het strafschop was.

Voor 1 keer gaat Dury ook in tegen Mbaye daar! (Eindelijk zou ik zo zeggen)

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.784
Re: Speeldag 11 : 18/10/2015 18:00 : Essevee - RSC anderlecht
« Reactie #58 Gepost op: oktober 19, 2015, 03:49:04 pm »
ik vind dat je zeker tegen de scheids iets moet kunnen zeggen....dat hoort bij het voetbal.
tenzij de scheids uitverweten wordt (dan is het meteen rood).
als ik zie hoe gumienny bijna aangevallen werd..een duw kreeg van verschillende spelers en daar niet meteen met kaarten staat te zwaaien is omdat gumienny aanvoelt dat dit bij de emoties van het moment hoort.
was het dom van Leye om nadien nog de Defour te gaan: ja
maar iemand die de situatie zoals Vertenten niet aanvoelt is ook erg.

terecht winst voor Anderlecht.
bij ons op niveau
Bossut, Diallo, Baudry, Kaya
slecht: Storm, D'ulivo (wat rechterkant stond nooit in positie), Aneke (moet veel meer initiatief nemen en uit zijn middencirkel komen....zie eerste goal...gans de tribune zag meteen dat het een gevaarlijke fase zou worden. Iemand zoals Lepoint zou het beter aanvoelen en er naar toe lopen), Jorgensen (laatste goal zegt alles van zijn match), De Ridder (zegt wel dat het aan de mentaliteit ligt maar het was ook gene vetten), Leye.

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Speeldag 11 : 18/10/2015 18:00 : Essevee - RSC anderlecht
« Reactie #59 Gepost op: oktober 19, 2015, 05:54:03 pm »
Beschamend zwakke vertoning gisteren!
Als er maar 3 spelers van je ploeg op eersteklasse niveau acteren, dan moet je niet verbaasd zijn dat je tegen een nochtans maar matig Anderlecht een pandoering krijgt...
Bossut, Diallo en Kaya waren nog enigszins op niveau, de rest was matig tot ronduit dramatisch slecht.
Het enige positieve punt dat ik van gisteren kan zeggen is dat het voor Dury nu toch eindelijk ook duidelijk moet zijn dat ge met dienen tragen Deen werkelijk niets kunt aanvangen in eerste klasse!