ik kreeg tijdens de match van mijn vrouw een sms-ke: "kunnen die gasten niets anders zingen dan boeren? En dienen trommel werkt op de zenuwen!" kheb et al zelf ook eens gezegd, der bestaat meer dan 1 liedje, hou de baby-liedjes thuis en hou de trommel enkel vo nen inzet of voor nen keer nen duw in de rug te geven...
Jeroenie, ondanks het feit dat ik uw mening respecteer en uw opmerkingen steeds apprecieer, vind ik dat je hier uzelf tegenspreekt. Je zegt dat we ons "babyliedjes" moeten thuislaten en net ervoor weet je te vermelden dat er meer dan 1 liedje is. Op den duur gaan we een hele match enkel nog maar "sing essevee" zingen. Want telkens we met iets nieuw komen, wordt het geklasseerd onder "babyliedjes". Terwijl " boeren,boeren" een letterlijke kopie (zelfs het ritme en al!) is van het "Joden, joden" van Ajax Amsterdam. En dat vindt iedereen dan w?l bangelijk...
Wij spelen ook nie bewust steeds dezelfde liedjes. We gaan ons repertoire af, met af en toe iets nieuws of een oudje dat ons te binnen schiet en de ene week gaat "Boeren" luider, en starten we dat meer, de week er op bijvoorbeeld "sing essevee" en dan gaat dat dan weer langer aangehouden worden/meer gezongen worden.
Over het gebruik van trommel heb ik u al vaak gezegd dat wij den trommel echt wel nodig hebben. We hebben al gemerkt dat als de trommel even weg valt, de mensen stoppen met zingen, ritme niet meer klopt of de mensen beginnen versnellen, andere songs er tussen gooien,... We weten dat jullie meer fan zijn van de Engelse sfeer (zoals bvb Antwerp in Belgi?) maar wij prefereren meer het Italiaanse concept. (Door bvb te werken met Capo, trommel, songs met veel "melodie" en minder tekst. Dit zorgt er voor dat mensen direct mee zijn en de liedjes luider gaan en langer blijven hangen).
Nu, hier ergens op't forum zit een topic "nieuwe liedjes". Voel jullie allemaal vrij om daar geregeld eens een filmpje of iets dergelijks te posten van songs die wij niet gebruiken maar jullie wel leuk vinden. Wij bekijken dat dan en kijkennof we er iets mee kunnen. 'T is gemakkelijk om te zeggen dat veel van ons liedjes " babysongs" zijn, als je geen alternatieven geeft of toont hoe het nog kan. Maar kom aub niet af met nummers van Belgische teams. We proberen songs zelf te zoeken/herwerken of zelf te maken. (Zoals mijn collega essevee5381 hier ook zei.)
Zelf heb ik ook nog een puntje van kritiek: Het valt mij op dat "Come on Essevee" opmerkelijk stiller beantwoord wordt vanop de tribune vijvers. Boodschap aan de mensen daar: beetje meer volume achter steken, aub!
Ps: Jeroenie, zie dit bericht niet als een aanval. Ik tracht gewoon uw argumenten te verklaren vanuit ons standpunt en aan te tonen waarom we dingen op een bepaalde manier doen.