Essevee5381,
Ik probeer alleen maar "constructief" mee te denken hoor, wat ik 'n beetje fout vind aan jouw denkwijze/visie is dat je "naar mijn mening" met oogkleppen kijkt op de gang van zaken.
Schiet "niet (onmiddellijk) passende" voorstellen nooit direct af, maar durf ze aftoetsen op alle vlakken.
Een extra sfeergroep(en) : neen
Afgevaardigde groepjes plaatsen om de andere tribunes mee te krijgen : ook direct "nee"
Wat blijft er dan nog over?
Ik kan begrijpen dat concurrentie (OK, wel 'n erg groot woord, want tenslotte hebben alle sfeergroepen hetzelfde doel - sfeer maken ?n de spelers ondersteunen) door jullie niet als leuk ontvangen wordt, als ik dan voorstel om SLC afgevaardigden in de andere tribunes te plaatsen "om de andere tribunes mee te krijgen" is het ook niet goed.
Ik denk dat een systeem waarbij groepjes van jullie mensen in de andere tribunes zeker motiverend kan werken, en ik heb zowat overal al es gezeten en het is meestal erg onduidelijk wat SLC/X zal doen... het is dan ook niet verwonderlijk dat die mensen niet altijd voluit meedoen. Daarom mijn idee van afgevaardigden te plaatsen die in communicatie staan met jullie. Veel mensen zijn passief (geworden) omdat ze niet weten wat doen, omdat ze de teksten niet kennen of omdat ze (te) nieuw zijn. Daarom het voorstel van afgevaardigden ... (was extra sfeergroepen (mijn eerder idee))
Zoals een lid hier een tijdje geleden ook reeds schreef (denk dat het Pringels was??) als in de tribune niemand zingt, dan doet de rest ook niet of moeilijk mee. Hij schreef ook zelf veel te zwijgen om niet raar bekeken te worden. Als er een paar (onder leiding van ?n gestuurd door SLC/X) daar gangmaker kunnen zijn, dan zullen volgens mij een pak volgen, en hopelijk een sneeuwbal effect veroorzaken... zeker als deze (meer) synchroon zijn met SLC/X, en met synchroon bedoel ik dezelfde liedjes zingen.
Ikzelf ben ook iemand die niet geneigd is om voortouw te nemen, of om spontaan alleen mijn klep open te zetten .... maar als de mensen rond mij zingen of roepen dan voel ik me ineens wel sneller geneigd mee te doen zo zijn er volgens mij veel. Vandaar ...
Als je blijft "improviseren op de moment zelf" dan denk ik dat het altijd moeilijk zal blijven om iedereen mee te krijgen. Een voetbalmatch zelf (het spel) is ook iets wat je niet in de hand hebt, toch is er een rode draad (duidelijke richtlijnen van de coach / draaiboek) en ingestudeerde nummertjes. Vraag dat maar es aan onzen Dury
Ik organiseer zelf ook evenementen en daar kan ik ook alles zijn beloop laten gaan eigenlijk, maar met een (zeer klein) draaiboekje loopt alles nog veel beter. Dat is alleen een vaststelling die ik kan maken door de jaren heen. Een goede voorbereiding blijft gewoon zorgen voor betere resultaten.
Kijk, even goede vrienden hoor ... en vooral niets persoonlijk!
Ik geef gewoon mijn mening ter bevordering van de sfeer bij onze ploeg. (daarvoor dient dit subforum toch)
Zelf wil ik ook niet pretenderen alle wijsheid in pacht te hebben, toch durf ik luidop denken/dromen/doen. Beter 5x op mijn bek gaan dan niets doen/proberen.
Ik sta open voor een brainstorm met een pint op een terrasje, uit de gekste/hevigste/openlijkste/simpelste/... discussies komen de beste idee?n.